La Ballade des Dalton (1978)

Alternatieve titels: The Ballad of the Daltons | De Daltons op Pad | Lucky Luke en de Ballade van de Daltons

Frankrijk
Animatie / Familie

geregisseerd door René Goscinny, Henri Gruel, Morris en Pierre Watrin
met de stemmen van Roger Carel, Georges Atlas en Daniel Ceccaldi

Tweede tekenfilm van Lucky Luke. De oom van de Daltons wordt opgehangen en de Daltons hebben recht op de erfenis. Er is echter één voorwaarde: voor ze de erfenis krijgen moeten ze alle leden van de jury en de rechter, die hun oom ter dood veroordeeld hebben, vermoorden. Lucky Luke moet getuigen dat de Daltons iedereen vermoorden.

neo (crew)
staat bij imdb weer een prachtige link naar deze site.

avatar van Flipman
Damn, ik heb prachtige herinneringen aan 't zien van deze Film, alleen heb ik de Strip geloof ik nooit gelezen. Nou ja, de Strip waar déze Film op is gebaseerd, ik heb genoeg Strips van "Lucky Luke" gelezen.

Zeer goed bedacht, al werd het me na een tijdje wat minder en die lucky luke :S wat een vreemde snuiter.
maar even goed een leuke film om eens te kijken

avatar van DeCol
Leuke Lucky Luke film met droge en flauwe humor. Bekende gezichten zoals de lijkschouwer en de krantenjongen komen hierin voor. Ik had hem al eens gezien, maar dat was te lang geleden. Ook de andere delen wil ik graag nog eens zien. De animatie is natuurlijk gedateerd, maar dat maakt deze film er niet minder om. Ik ben niet anders gewend van de Lucky Luke reeks.

avatar van thunderball
Dit was de eerste film die ik ooit in mijn eentje in de bioscoop ben gaan zien, vond ik toen heel stoer.
Was ergens in de jaren '70 en ik zal een jaar of tien, elf geweest zijn.
Van de week bij De Blokker gekocht voor vijf euro.
Ben benieuwd of ie nog steeds zo leuk zal zijn.

avatar van DaanVG
Net gezien op nickelodeon, lang geleden dat ik weer echt Lucky Luke heb gezien, de nederlandse liedjes erin vond ik goed klinken.

avatar van namingway24
Leuke vroege Lucky Luke (mèt sigaret!). De animatie is van redelijk niveau en sommige Nederlandse stemmen zijn erg goed, vooral die van Luke.

avatar van movie acteurs
Een heel stuk beter dan Daisy Town (1971)
Het avontuurtje is erg leuk. Er zit iets meer vaart in en is wat minder druk. Flauw nog wel, maar het maakt weinig uit. Daarnaast ook weer genoten van de vloeiende animatie. Niet zo kleurrijk maar dit is niet storend vooral niet voor een animatie film uit de jaren 70. Naast dit ook zeer degelijke humor van de Daltons en Rataplan is ook weer een genietbaar figuurtje. Behoorlijk leuk/fijn avontuur. 4,0.