• 11.252 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: René Goscinny

Met onder meer: Marcel Bozzuffi en Jean Berger

Gesproken taal: Frans

Plot Daisy Town

Lucky Luke komt met zijn trouwe paard Jolly Jumper aan in het beruchte stadje Daisy Town. In het stadje gaat het gerucht dat de Daltons ontsnapt zijn. De sheriff vlucht en Lucky Luke wordt de nieuwe sheriff om het stadje te verdedigen tegen de Daltons.

Lucky Luke (stemrol)

Joe Dalton (stemrol)

William Dalton (stemrol)

Jack Dalton (stemrol)

Jolly Jumper (stemrol)

avatar van neo

neo

de eerste lucky luke tekenfilm. vond overigens de de serie die later kwam veel leuker.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Deze tekenfilm had hetzelfde probleem als de eerste Asterix. Wel een leuke tekenfilm, maar nog veel te leren. De tekenfilms achteraf zijn beter.

avatar van tsjidde

tsjidde

Degenen die net als ik deze DVD aanschaffen en er logischerwijs (want zie de hoes) van uit gaan dat er behalve de originele Franse spraak ook een Nederlandse versie op staat, evenals extra Nederlandse ondertiteling, komen bedrogen uit. De DVD is alleen Frans gesproken en zonder enige subs. Ook de beloofde bonus zoals op de achterkant vermeld is nergens te ontdekken. Bijzonder slordig en vervelend.

avatar van DeCol

DeCol

Lucky Luke zal nooit vervelen, maar het zal ook nooit het niveau van de serie halen zoals Neo ook al aangeeft. Ook in deze Lucky Luke zitten weer een aantal leuke dingen. De indianen die zich met tekens bekladderen, de square dance-avond en de vooruitgang die de indianen zal verbannen. Het is allemaal best grappig, maar minder avontuurlijk en dat is de serie juist wel. Toch leuk om weer eens te zien.

avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

• 1902 stemmen

Echt jeugdsentiment, veel beter dan de huidige tekenfilms van Lucky Luke waarin het allemaal flitsend en snel moet gaan.

avatar van simonvinkie

simonvinkie

De strip leek ik altijd graag, dus laat ik ook maar een animatiefilmpje van Lucky Luke gaan kijken dacht ik vanmiddag. Zag al wel eens Les Dalton en Cavale (de daltons op vrije voeten) uit 1983, en die was een stuk beter dan dit. Het tempo lag wel erg laag, waardoor de 75 minuten voor je gevoel nog behoorlijk lang duurde. Maar goed, slecht kan ik dit ook niet noemen. Zitten wel wat aardige scenes tussen. 2*

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Deze Lucky Luke animatie film heeft een behoorlijk flauwe tint. Hoe lauw het ook mag zijn het blijft toch door de speciale chemie behoorlijk amusant. In het begin wat gekkigheid en na 20 minuten houd het een beetje op. Flauw blijft het nog wel en daarna wordt het leuk afgemaakt en komt het fraai en fris naar voren.

Jammer van het einde. Dat lijkt wel een herhaling van de gekkigheid in het begin. Ondanks dat bleef dit toch leuk. 3,0.

avatar van baspls

baspls

"Joe, jij bent slim" "En gemeen"

Vermakelijke film. Wel veel minder als Kuifje en het Haaienmeer en De Fluit met de Zes Smurfen (die rond die zelfde tijd zijn gemaakt).

Qua animatie varieert het van goed tot matig. De Kuifje films en ook de Smurfen film zijn veel beter geanimeerd. Lucky Luke en de Daltons zijn wel best goed geanimeerd.

Het is inderdaad een beetje tegen het flauw aan (vooral in het begin) maar naar mate de film zich vordert verdwijnt dat een beetje. Leuke animatie western.

Het Nummer "I'm a Poor Lonesome Cowboy" is geweldig (later ook tune van de tv-serie geworden).

Geregisseerd door niemand minder dan René Goscinny zelf.

avatar van baspls

baspls

Film Pegasus schreef:

In 1969 maakte Belvision en Dargoud ook al Kuifje en de Zonnetempel. En die staat ook qua animatie en verhaal ver boven deze. De latere Kuifje en het Haaienmeer en De Fluit met de Zes Smurfen zijn nog weer veel beter.