Candyman: Day of the Dead (1999)

Horror

geregisseerd door Turi Meyer
met Donna D'Errico, Tony Todd en Leonardo Guerra

De Candyman keert terug om de ziel van zijn achterkleindochter Caroline voor zich te winnen. Hij vermoordt al haar vrienden en maakt haar de schuldige. Caroline is in een hoek gedreven en moet nu wel haar onschuld bewijzen.

avatar van U-96
Ongeveer een jaar geleden had ik deze film gezien. Ik had zelfs een betere film ervoor opgegeven om deze film te kijken, aangezien ik deel 1 eens eerder gezien heb. Ik vond deze film gigantisch slecht, ik heb mijn tv uitgezet een half uur voor het einde. Meer dan 1 ster kan ik er niet van maken.

avatar van BoordAppel
Ai, ai, ai, wat was dit slecht zeg! Wel lekker om kunnen lachen met wat vrienden, maar hat verhaal raakte echt kant nog wal met miljoenen plotwendingen op het eind. De een nog dommer dan de andere. Ook is het vrij duidelijk dat ze gewoon een protese bij Tony Todd er op geplakt hebben om het te laten lijken dat hij een haak ipv een hand heeft. Zijn rechterarm is in sommige scenes veel te lang. Eng is de film ook niet, we zijn nog het meeste geschrokken van het feit dat de hoofdrolspeelster de hele film lang geen BH droeg. Ook zet de film een nieuw record voor het onderlip trillen als teken van angst (lees: het acteerwerk was knudde). 0,5*.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Vond het alles ook erg zwak. Candyman is een personage waar best het één en ander uit te halen valt en met de juiste regisseur en scriptschrijver kan een vervolg zeker interessant zijn. In Candyman: Day of the Dead was dit duidelijk niet het geval. Deze derde film uit de horrorreeks is bijzonder matig. Alleen de terugkeer van Tony Todd zie ik op dit moment als een positief punt, verder was dit huilen met de pet op.

dit is nou niet egt iets waarvan je zegt WAUW..... Beetje slapjes allemaal.

Het is echt een slechte film, allemaal heel onduidelijk. En alles zie je van tevoren aankomen! Kortom niet om aanteraden. Ik had hem gehaald en toen keek ik pas hierop. Maar als je hem nog moet kijken raad ik je zker aan hem te ruilen.

1,5* voor de moeite

Bijzonder slecht tegenover de twee eerste.
Gewoon een slechte re-make van de eerste candyman.

De formule is uitgewerkt en de koek is op...

Teren op het succesvolle eerste deel en de al mindere deel 2.

avatar van Linn
Vond dit deel net zo goed als deel 1 maar dan met iets meer spanning erin. Al met al wel weer erg veel van hetzelfde zoals in deel 1 en 2. Al is dit deel wel weer beter als deel 2. Ze hadden wat meer met het verhaal mogen doen, maar dat heb ik bij de andere delen ook al gezegd. Ze hadden veel meer er mee kunnen doen want op zich is het een mooi donker romantisch verhaal. 3*

Wat meer gore in dit deel.

De delen verschillen toch best nogal wat van elkaar. Op zich wel leuk, aangezien zo elk deel z'n eigen gezicht krijgt.

Hoofdrolspeelster was wel best irritant, maar verder heb ik me aardig kunnen vermaken met deze film. De Candyman blijft best grappig.

Alleen begrijp ik niet waarom hij steeds met de meest idiote special effects uit elkaar moet schieten op het einde. Niet helemaal gepast.

Verder vermakelijk maar niet echt eng of spannend of goed. Kleine 2.5*

avatar van jumpstylemovie
Geen goede film. Wel beter als deel 2.
DIt deel past in vele opzichten niet bij zijn anderen.
deel 1 en 2 hadden dat wel.
Deze was nogal wat ranziger en bloederiger.
1.5*** bijna in opzichte met deel 2 maar eigenlijk ,,,,, deze is ook niet echt veel beter

avatar van horrorjp
Wat een tegenvaller! Ik dacht dat ik deel 1 had gehuurd maar kwam er later achter dat het deel 3 was. Wat een enorme geld verspilling voor zoiets. Het enige waar ik nog een beetje van genoot was het gore, maar wat is nou leuk aan gore als de film enorm saai is.

kaydegreef
Net bekeken en zonder twijfel: dit is de slechtste van de drie!

+Meer gore
+Toch een aantal schrikmomenten

-Dat leuke muziekdeuntje uit deel 1 en 2 is hier niet meer te horen
-Hoofdrolspeelster stoorde regelmatig
-Film gaat snel vervelen

Conclusie: Hoe goed je de eerste delen ook mag vinden, verspil geen geld aan deze 'flop'!

avatar van Curriculum
Tony Todd speelt zoals gewoonlijk subliem, maar Caroline was ronduit slecht. Waarom kozen ze haar? Acteren kan ze niet. Emoties waren overduidelijk nep en vanwege Caroline beoordeel ik deze film als 2.0.

avatar van tattoobob
Tony todd is geweldig....van mij mogen ze hier nog een deel uit persen!!!

avatar van Friday the 13 th
De storytelling en het acteren waren verschrikkelijk. Ook de plaats (Mexico?) deed de film geen goed. Alles voelde wat misplaatst en geforceerd aan, de helderziende oma, de racistische agent.....gewoon te veel elementen die het verhaal over the top maken.

Wel meer schrikmomenten en goor in dit deel. Di kon veel beter als het met de nodige zorg behandeld werd.

Clapboy
Nog steeds wel vermakelijk filmpje in de reeks die het niet haalt bij de eerdere delen maar toch ook iets eigens heeft door een andere sfeer en setting e.d. Goed vervolg en vermakelijk. Vind die scenes met de bijen altijd gaaf in deze films en natuurlijk Tony Todd

avatar van Phantasm
Redelijk, niet echt goed en niet echt slecht, valt voor een keertje te doen.