Solan og Ludvig: Herfra til Flåklypa (2015)

Alternatieve titels: Louis & Luca - The Big Cheese Race, Solan & Ludwig: De Grote Kaasrace

3,50

Noorwegen
Animatie / Familie

geregisseerd door Rasmus A. Sivertsen
met de stemmen van Kari-Ann Grønsund, Trond Høvik en Per Skjølsvik

Volgens hemzelf is Solan een wereldkampioen en hij is ervan overtuigd dat hij namens Flåklypa kan winnen in de jaarlijkse "Cheese Race" tegen het aangrenzende dorp Slidre. In een geheime weddenschap met Ollvar O. Kleppvold, zet hij het huis en atelier van zijn vriend Redeor Felgen op het spel. De bange Ludvig en de vindingrijke Reodor sluiten aan bij het team van de zelfverzekerde Solan. Maar wanneer Kleppvold de humorist Olram Slåpen en de gorilla Emanuel Desperados voor zijn team ronselt, is Solan niet meer zo zeker van zijn zaak. Een zenuwslopende race met verschillende transportmiddelen over de hoogste piek van Flaaklypa zal beslissen of Solan, Ludvig en Redeor hun huis kunnen behouden.

• Vanaf 16 februari in de bioscoop

2 BERICHTEN

kappeuter (moderator)
geplaatst: 23 december 2016, 09:54 uur [permalink]
Vanaf 16 februari 2017 in de bioscoop (Twin Film)

avatar van Walter S.
geplaatst: 17 februari, 19:31 uur [permalink]
De Noorse Wallace & Gromit las ik ergens. Kan uiteraard niet tippen aan de Engelse one & only, maar is best een aardige film. Had wel de indruk dat ie meer geschikt is voor de wat jongere kijkers, zeer goed te doen voor jonge kinderen. Mijn dochter (11) vond hem ook leuk maar ik heb haar wel eens enthousiaster gezien.
Zelf vond ik het wel aardig, maar blijft wat mij betreft vrij ver verwijderd van Wallace & Gromit.