Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa (2013)

Alternatieve titels: Solan & Ludwig en de Sneeuwmachine | Solan and Ludvig: Christmas in Pinchcliffe | Louis & Luca and the Snow Machine

Noorwegen
Animatie / Familie

geregisseerd door Rasmus A. Sivertsen
met de stemmen van Trond Brænne, Trond Høvik en Kari-Ann Grønsund

Het is winter in Pinchcliffe en Ludvig droomt van een witte Kerst, ook al ligt er nog geen sneeuw. Reodor besluit daarom ’s werelds krachtigste sneeuwkanon te maken, maar helaas belandt de uitvinding in de handen van Freeman Pløsen. Hij is de uitgever van de lokale krant. Om de verkoop ervan te doen stijgen, belooft hij de lezers een recordhoeveelheid sneeuw. De machine is echter niet bedoeld om Moeder Natuur uit te dagen en een steeds heviger wordende storm lijkt Pinchcliffe helemaal onder te sneeuwen.

Vanaf 3 december in de bioscoop (Just Film)

Bantavoer
Een schitterende animatiefilm. Hoewel ik meer het idee heb, dat het een kleipoppenfilm lijkt. Leuk verhaal. Heb me goed vermaakt met deze film. Zeker het bekijken waard.

Bantavoer schreef:

Het is toch animatie met kleipoppen?