• 8.523.158 stemmen

Genre: Avontuur / Drama

Alternatieve titels: De Zomer van de Wolf / Wolf Summer

Oorsprong: Noorwegen

Geregisseerd door: Peder Norlund

Met onder meer: Julia Pauline Boracco Braathen, Jørgen Langhelle en Samuel Fröler

Oorspronkelijke taal: Noors

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Ulvesommer

Het jonge Noorse meisje Kim (Julia Pauline Boracco Braathen) sterft bijna nadat ze van een helling is gevallen. Ze vindt een schuilplaats, maar daar stuit ze op het onderkomen van een wolf en haar puppy. Ze blijft zo ver mogelijk uit de buurt van de wolven, maar na een tijdje begint ze de dieren steeds minder eng te vinden. Als ze ontdekt dat drie herders van plan zijn om de wolven te doden, besluit ze om de dieren mee te nemen over de Zweedse grens, waar niet op wolven gejaagd wordt.

image

avatar van Purmerend

Purmerend

Een redelijk vermakelijke avonturenfim over een meisje die twee wolven probeert te redden. 2,5*

Twee leuke scene's met die beer en die man in de boom, en haar moeder en het paard. Ze is bang voor paarden, maar het is haar enige manier om ergens te komen.

avatar van FransBosch

FransBosch

Inderdaad een vermakelijke avonturenfilm. Maar als dat meisje in de hut terecht komt is de film een beetje raar opgezet met snelle beelden. Dat is jammer. Zodra ze de hut eenmaal uit is, begint het avontuur pas echt. En word de film pas leuk.

Van mij krijgt deze een film 3 sterren!

avatar van Lars Film

Lars Film

Saaie vertoning met matig acteer werk en een slap verhaal.Niemand kon deze film reden alleen goed voor tv zenders die dit wel willen uitzenden voor een paar euro’s. 1,0*

stinissen (crew films & series)

Weer een uitstekende jeugdfilm uit Scandinavië die hier echt meesters in zijn. De film is niet geschikt voor de allerkleinsten onderons maar vanaf een jaar of 8 moet dit kunnen.

avatar van Noodless

Noodless

Gewoon een leuk avontuur met hier en daar wat dramatische aspecten ( daarom niet echt geschikt voor de allerkleinste) in combinatie met heel wat mooie beelden en momenten die je een positief gevoel geven. De wolven zijn echt schattig. Het verhaal zelf is wat te gemaakt...het ziet er soms wat te gelikt uit allemaal. Het contact tussen de wolf en het kind is mooi, maar eigenlijk wordt het contact tussen beide te ver gezocht zodat het onnatuurlijk aanvoelt. Het acteerwerk is redelijk : het meisje doet haar best, de jagers vallen wel mee....maar het is vooral de mama die op mijn zenuwen werkt. Een typische film voor een regenachtige zondagnamiddag.

7/10

avatar van arno74

arno74

Avontuurlijke jeugdfilm over een meisje die tijdens het bergbeklimmen gewond raakt en de hulp krijgt van een opgejaagde wolf. Op haar beurt helpt zij vervolgens die wolf om naar een gebied te gaan waar de jacht verboden is. Op zich een aardige film, maar niets hoogstaand, en zeker niet vlekkenloos. Zo is ze een week gewond en lijkt die week voor de rest slechts een middag te duren, er wordt over en weer geschakeld waarbij voor haar de tijd passeert en voor de rest de tijd stilstaat. Qua editing is dit erg slecht gedaan. De natuur wordt wel heel echt weergegeven, zo wordt er op wolven gejaagd en doden de wolven diverse dieren om aan eten te komen, voor dierenvrienden (en voor een jeugdfilm) bevat het behoorlijk wat dieronvriendelijke scenes met opengereten dieren. Misschien heel natuurlijk, maar minder prettig om naar te kijken. 2,5*. Geef mij maar Belle et Sébastien (2013) (4*) welke in alle opzichten vele malen beter is.