Angel Heart (1987)

Verenigde Staten / Canada / Verenigd Koninkrijk
Horror / Mystery

geregisseerd door Alan Parker
met Mickey Rourke, Robert De Niro en Lisa Bonet

Het is 1955. Privédetective Harry Angel krijgt van de schimmige Louis Cyphre de opdracht om de vermiste crooner Johnny Favorite op te sporen, van wie sinds 1943 geen spoor meer is te vinden. Het spoor naar de vermiste zanger leidt naar een kluwen van mysteries en bizarre rituelen in het broeierige New Orleans.

neo (crew)
Het film noir genre is eigenlijk een van mijn favoriete genres naast misdaad en actie. De sfeer is werkelijk geweldig duister. De Niro speelt een goeie rol en dit is een van de weinige rollen waarin Mickey Rourke te pruimen is. De film is ook erg spannend en heeft een goed einde.

dat was een tijd geleden dat ik die gezien heb, en volgens mij snapte ik em toen niet helemaal....moet em nog maar weer eens huren

Jordy (admin)
fuck.. stond net met deze film in m'n handen in de videotheek, maar dacht te herinneren dattie slecht was

hmmn volgende keer dan maar

rikrikrik
Ik vond dit een topper in zijn genre! Echt fantastisch opgebouw qua spanning. Meesterlijk ook hoe ze de sfeer zonder verslapping door de hele film door weten te behouden. Een film met veel diepgang. En zeer goed geacteerd...

Jordy (admin)
ja ik vond 'm ook erg goed. Geweldig sfeertje de hele film door.. en dan dat geweldige einde dat alles weer in een heel ander perspectief zet... drie en een halve ster

neo (crew)
en negatieve dingen Jordy?

Jordy (admin)
nouja het hele detective verhaaltje vond ik "gewoon goed" maar niet bijzonder.. bedoel dat hebben we wel vaker gezien allemaal..

avatar van Goodfella
Prachtige sfeer, leuke wending(en), goed geacteerd... Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een erg goede film. 4 sterren

Erg goeie film die de hele tijd erg spannend lijkt. Uitstekend geacteerd door de hoofdrolspelers en een orgineel einde.

avatar van narva77
Leuke film, vooral door Lisa Bonet

Linda
Erg spannende film met een zeer verassend einde. Vond de Niro niet zo bijzonder gewoon goed maar Rourke speelde erg goed. Zat ook lekker veel gorigheid in vind ik toch ook altijd wel weer leuk.

avatar van jedymaster
ik had moeite met lisa bonet vanwege haar rol in de cosby show , het brave meisje wordt een stoute vrouw

avatar van bioscoopzaal
Ik vond hem eigenlijk niet zo goed als ik had gehoopt, temeer omdat ik de ontknoping al gedeeltelijk zag aankomen ...

De woorspeling rond de naam van De Niro is toch nét iets te nadrukkelijk, en ik had eigenlijk al meteen door dat het de Duivel was die op zoek was naar Johnny omdat hij hem zijn ziel verschuldigd is.

Verder zit het met de sfeer natuurlijk wel goed, en ook qua acteren is het dik in orde. Mickey Rourke deed me vooral aan Bruce Willis denken (dit was ook wel een rol voor hem geweest).

Toch niet zo heel speciaal, en ik vrees dat er een hoop diepgang uit het boek verloren is gegaan.

Toch nog 3 sterren

avatar van pjotr
saai !?

Wat veel verschillende meningen! Sluit me aan bij de negatievelingen onder ons: was er niet weg van.

avatar van bisse
Dit is echt een topfilm die een sfeer heeft die zelden wordt geevenaard.Mickey Rourke speelt de sterren van de hemel.Lisa Bonet werd door haar gewaagde rol aangepakt door Bill Cosby zelf omdat hij vond dat zij dit soort rollen niet had mogen aannemen omdat dat haar personage in the cosby show zou kunnen schaden.....shut the fuck up Bill.

Oei, De Niro als duivel, indrukwekkend. Rourke kan trouwens best aardig acteren, maar valt in het niet, ondanks dat het maar een bijrol is, bij De Niro. 4*

Een sfeervolle thriller met een degelijke De Niro, en vooral een sublieme Mickey Rourke. Het verhaal is voorspelbaar. Maar verder zijn de soundtrack en fotografie van een hoog niveau.

beoordeling: 3/5

avatar van dray
Topper in z'n stijl. Tòch wel voorspelbaar, maar verder prima te pruimen! Soundtrack is aanrader!
Extra * voor/door Lisa Bonet.

avatar van mikey
Man denkt een leuke klus te krijgen, maar komt jammer genoeg terecht in voodooland. waarin lisa bonet een act met kippen doet. jakkes. 4

JackTorrance
Zeer goeie sfeervolle enge film met een verduiveld goeie rol van DeNiro

Film met een heerlijke duistere sfeer en een degelijk verhaal. Tel daarbij de goede acteerprestaties van De Niro en Rourke bij op en je hebt gewoon een goede film te pakken; 3,5 ster.

avatar van mikey
Eindelijk weer gezien na 14 jaar. Erg degelijk, hele goede rol van rourke. 3.5.

avatar van WanderingStar
Bruce Willis de rol van Mickey Rourke? .. NO way!! Echt heel erg niet!!

Verder is deze film natuurlijk fantastisch! De sfeer die erin gecreeerd werkt langzaam naar de climax toe.. Hehe moet toegeven dat ik de climax even vergeten ben, maar de rest van de film staat me int geheugen gegrift!

Lekker Eng! Lekker Goor! Lekker Griezelen! Lekker Mickey!

Ondanks de bijrol domineert De Niro deze film. Wederom meesterlijk geacteerd. Zelfs Mickey Rourke voldoet in deze film. Alan Parker slaagt erin om de beklemmende sfeer als het ware in de huiskamer te blazen.

Weet weer niet waar men zich zo druk om maakte, dit met betrekking op de seksscene tussen Rourke en Lisa Bonet. Het is altijd een hoop lawaai om weinig. Amerikanen zijn gewoon erg preuts en conservatief, maar dat is bekend.
Rourke is bepaald niet mijn favoriete acteur, maar in deze film voldoet hij. Lekkere sfeer, goede muziek, en een verrassend einde gaven mij toch een goed gevoel over deze film. Parkers Midnight Express is echter veel beter.

avatar van mikey
Toen was het wel een bijzondere scene (lisa doet het met rourke) omdat het meisje in de braafste serie aller tijden zat: de Cosby show. Die bill cosby sprak ook over schande, kan ik me herinneren. Vandaar die hype.

avatar van gemaster
Schitterende thriller met een lekker naargeestig sfeertje. Rourke is perfect als ultracoole detective. Verder een leuk bijrolletje van DeNiro en een beeldschone Bonet. Het einde vond ik goed gevonden en zorgt ervoor dat ik deze film rijkelijk beloon met 4 glinsters.

Wat een geweldige film. Duister en een beklemende sfeer hangt rond deze film, met een ontluisterend plot. Knap in elkaar gezet. Rouke op zijn best. Een dikke 4,5

avatar van De Knip
Een prima film is dit. Al snel verdenk je het uiteindelijke plot en steeds meer weet je het zeker. Rourke is elke keer betrokken bij de moorden en bevestigt dus elke moord het uiteindelijke plot. Film zat goed in elkaar :

***1/2