Shallow Hal (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Gwyneth Paltrow, Jack Black en Jason Alexander

Toen zijn vader op z'n sterfbed lag, kreeg de jonge Hal te horen dat hij later alleen met de jongste en mooiste meisjes uit moest gaan. Dit doet hij vervolgens ook, tot hij door een guru gehypnotiseerd wordt. Hij komt Rosemary tegen, op wie hij, ondanks haar zwaarlijvigheid, toch verliefd wordt. Hij ziet na z'n hypnose namelijk alleen nog de innerlijke schoonheid van vrouwen.

is het kijke waard naar mijn mening, grappige verzonnne en goed acteerwerk van jack black 3,5 *

avatar van Linn
Lieve film met een ontzettend grote moraal: Schoonheid zit van binnen! Mooi thema dat laat zien dat niet elke vrouw er als een uberslanke pin-up uit hoeft te zien, en dat elke persoon schoonheid bezit. Leuke Farelly film (iets wat ik niet vaak kan zeggen)
De echte humor van deze film zie ik er niet in op een paar flauwe grappen na. Maar ik vond deze film wel erg cute en aandoenlijk. Hoe Black eerst erg kieskeurig is en daarna in iedereen schoonheid ziet en respect krijgt voor iedereen is erg leuk om te zien, en het einde is dan ook erg lief. Jack Black in zijn beste rol! 4.0*

echt een mega grappige film

Leuke film! Ik hou van Jack Black, leuke fratsen heeft hij ook weer in de film. Lekker moralistisch, maar ook goed om te zwijmelen!

Ook leuk als je een mooie chick wil versieren, deze film. Lelijke vrouwen zijn te slim om deze film leuk te vinden..

avatar van Kisje
Een leuke komedie met een uitstekende Gwynneth Paltrow en Jack Black in de hoofdrol!!

Usual Suspect
Leuke komedie, met een orgineel gegeven, dat prima wordt uitgewerkt.
Het verhaal zorgt voor een paar standaard, maar ook leuke grappen en situaties.
Verder zit Black en Paltrow uitstekend in hun rollen.

3***

avatar van joe black
Jack speelt subliem, net zoals de even mooie Gwyneth (de mama is nog ook een mooie vrouw voor haar leeftijd!).

avatar van Silvio Dante
De film verwijsde er zelf al naar: dit is de hollywoodversie van The Crying Game. Vervang het drama door een luchtige komedie, vervang Stephen Rea door Jack Black en voila u hebt een blockbuster. Het is een zeer eenvoudige aanpak en hoewel ik er nogal denigrerend over spreek, wist hij ook bij mij te werken.

Dit heeft grotendeels te maken met mijn adoratie voor Jack Black, vermoed ik zo: die man kan de grootste filmische flop toch nog verheffen naar een hoger niveau door gewoon z'n hoofd eens te tonen.

Vermakelijk. 3.0*

avatar van JTV-kijker
een paar keer goed gelachen maar er had wat meer humor in
mogen zitten maar ik geef hem een 3.5 omdat sommige scenes me echt wisten te raken en het toont ook aan (hoewel, iets te overdreven) dat minder mooie mensen ook fijn kunne zijn en
dat je dus niet alleen naar het uiterlijk moet kijken

avatar van joe black
Silvio Dante schreef:
DeMaar wat mij eigenlijk wel stoorde was het lage humorpeil van deze film: de wending over die gast met z'n staart, was werkelijk beschamend flauw. En dat terwijl de film me wist te grijpen met die scène in die brandwondenafdeling.

Vermakelijk. 3.0*

dat had ik ook. Jack speelt op zo'n momenten gigantisch!

avatar van Hectometerpaal
Een erg leuke Jack, verder een vrij matige film. Raar dat een film die overduidelijk een statement wil neer zetten over het waarderen van iemands innerlijk in plaats van het uiterlijk veel domme, flauwe grappen OVER dikke en/of lelijke mensen bevat. Dat rijmt natuurlijk voor geen zweterige dikke hangtiet.

avatar van ILDIB
Simpelweg leuk idee in een grappige film, verders weer gewoon vergeten en verder gaan..

vond er nixx aan..

avatar van GioFunny
grappige film,, ook wel een doordenkertje,,

Jack Black zet zijn rol goed neer. vond hem het best bij orange county
in ieder geval, ben goed entertained op een woensdagavond

avatar van Leland Palmer
De Farrely brothers komen met een origineel verhaal, een prima Jack Black en enkele Hilarische momenten in deze film. Daar is het dan ook wel mee gezegd. Wat een braadfilm zeg. Oké, het verhaal is misschien leuk bedacht enzo, maar wat verschrikkelijk slecht allemaal zeg. De staart van Jason Alexander: pff, dramatisch. Het einde is nog wel het allerslechtst! Maarjah, omdat Jack Black met zijn hoofd mij toch nog enkele keren in een deuk van het lachen wist te krijgen moet ik toch nog maar een redelijke beoordeling geven.

avatar van Nicolage Rico
Ik vind die scène in die club waar Hal bij de - in zijn ogen -bloedmooie vrouwen aan het dansen is en verbaast kijkt naar zijn maat waarom hij zo afstandig is nog steeds briljant. Heerlijk die kop van Jack Black.

Ondergewaardeerd, deze film. Vooral het eerste uur is goed, helaas heeft deze film een wat zwak, zoetsappig einde.

3 welverdiende *-en.

O ja, en wat is Gwyneth Paltrow toch een schitterende vrouw. Die Chris Martin heeft een mazzel.

avatar van tommykonijn
De slechtste Farrley-Brothers Film wat ik tot nu toe gezien heb .

Dumb & Dumber & There's Something About Mary waren voor mij 10 keer zo Leuk verder hebben The Heartbreak Kid, Me, Myself & Irene & Kingpin ongeveer het zelfde niveau maar waren toch net ietsje beter dan deze.

Over de Film : Een erg Goed spelende Jack Black en de rest deed het over het algemeen ook wel aardig verder was het Verhaal Leuk ingedacht maar wist mij niet altijd te boeien wel heb ik af en toe toch nog eens kunnen lachen en hij was zowieso al over het algemeen Vermakelijk dus het was toch nog wel een beetje de moeite waard.

Melvin Udall
The Farrelly brothers weten op de een of andere manier maar niet meer de snaar te raken wat ze met There's Something About Mary wel lukte.

Het gegeven is leuk maar helaas niet goed uitgewerkt waardoor het 'echte grote' lachen uitblijft.

Zowel Jack Black als Gwyneth Paltrow weten de film niet te redden al ziet laatstgenoemde er wel verdraaid goed uit.

avatar van Baggerman
Een origineel uitgangspunt voor een standaard plotje. Maar viel niet eens erg tegen!

Leuk uitgewerkt vond ik het einde van de film als Hal zijn lelijke straal voorbijloopt (en later de hulp plat op de bek zoent) omdat hij geen idee heeft hoe Rosemary er nu uitziet!!!

Wel lullig dat de Kiribati en haar inwoners worden geassocieerd met een plaats waar het UN-peacecorps moet vredestichten! Hadden ze niet gewoon naar New Orleans kunnen gaan?

avatar van Leland Palmer
Melvin Udall schreef:

In welke vorm?

Melvin Udall
HarmJanStegenga schreef:

In welke vorm?

1x raden, hahaha

avatar van james_cameron
Voor de Farrelly's een verrassend subtiele en soms zelfs emotionele komedie. Helaas ligt de moraal er een beetje dik op en is het script te rechtlijnig en voorspelbaar om echt de volle lengte te blijven boeien. Black en Paltrow gaan er gelukkig helemaal voor en zetten sympathieke personages neer. Qua grapdichtheid niet erg bijzonder, maar de film is 'lief' genoeg voor een ruime voldoende.

avatar van Kim008
Best vermakelijke film met een mooie boodschap!

Leuke humor film met soms sterke grappen. Einde was uiteraard weer typisch Amerikaans. Leuk om Jason Alexander ook eens in een film te zien i.p.v. Seinfeld.

Het is volop de verdienste van de Farrelly broertjes dat ze lange films maken die nergens gaan vervelen of waar er uurwerkkijktijd afgetrokken mag worden.

Begin van deze film vond ik veruit het leukst, op de één of andere manier slagen de broertjes erin de gebruikelijke dramatische elementen volledig te ontdoen van hun drama en er makkelijk wegkijkbare films van te maken.

Op het einde loopt het wat mij betreft alleen wat mis. Ik kreeg een beetje een nare nasmaak bij de wendingen en de oeverloos vette moraal die doorgedramd wordt maar nopit oprecht overkomt.

Beetje jammer, de rest van de film was best aangenaam, af en toe iets teveel Black's maniertjes die er nog doorschijnen maar verder een lekker wegkijk filmpje. Lijken de Farrelly broers wel een patent op te hebben.

Had ooit eens een deel van de film gezien en dat was uitermate lachwekkend, maar nudat ik de hele film heb gezien, steekt hij inderdaad wel tegen na een tijd. Men had meer uit het verhaal kunnen halen dan dat ze hebben gedaan, hij had beter kunnen zijn dan dat hij daadwerkelijk is vind ik.

avatar van Katharina
Wow! In deze film is het moraal wel heel duidelijk uitgebeeld! Wel eens leuk voor de verandering.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardig filmpje die helaas ietwat te veel ontaard in moraal en voorspelbare grappen. Het acteerwerk is redelijk maar de hilarische humor ontbreekt. Gemiddeld.

avatar van Tha Luz
Leuke film,jack black doet het naar mijn idee best goed en ook nog steeds geinig.Verhaal was best leuk bedacht en ook redelijk goed uitgewerkt.Soms een paar erg flauwe grappen maar ach zaten ook een paar erg goede bij dus stoorde ik me der niet zo aan.
3.0

avatar van OlafK
Een heel aardige film! Ik heb het normaal niet zo op Jack Black, maar in Shallow Hal zet ie een heel aardige rol neer. Met deze film heb ik nu ook al Farelly Brothers-films gezien. He zijn, zoals Onderhond ook al aangaf, keer op keer lekkere wegkijkfilms die nergens bijzonder worden maar het áltijd goed doen. En daarop is Shallow Hal geen uitzondering.