Shallow Hal (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Gwyneth Paltrow, Jack Black en Jason Alexander

Toen zijn vader op z'n sterfbed lag, kreeg de jonge Hal te horen dat hij later alleen met de jongste en mooiste meisjes uit moest gaan. Dit doet hij vervolgens ook, tot hij door een guru gehypnotiseerd wordt. Hij komt Rosemary tegen, op wie hij, ondanks haar zwaarlijvigheid, toch verliefd wordt. Hij ziet na z'n hypnose namelijk alleen nog de innerlijke schoonheid van vrouwen.

Ik vind dit echt een leuke film, de grappen zijn wat flauw, maar idd de booschap is erg goed. Ookal word deze flink bedekt onder de humor en komt hij niet serieus over. Toch zou je hem wel zo moeten zien. Echt een goede date-film, vind ikzelf...

avatar van nickvanzutphen
opzich wel een grappige film en leuk bedacht maar toch had ik er meer van verwacht

Ik had verwacht dat deze film erg flauw zou zijn, maar ik had het mis. ik vind de film erg grappig. De film heeft een duidelijke boodschap al word het niet helemaal serieus genomen. al met al is het lachen.

Speelt de ex-man van Britney Spears hier in mee?

avatar van xenne
ik had weinig verwachtingen bij deze film, maar het viel me zeer goed mee .. toch wel een vermakelijk filmpke met goed acteerwerk, origineel verhaal, 'boodschap' & soms echt wel grappig

enig minpunt is dat dit soort films wel heel erg voorspelbaar is (maar who cares als het je 2 uur kijkplezier bezorgd?)

ik merk een nogal laag gemiddelde van 2,71 terwijl de meeste berichtjes hier toch positief lijken te zijn

6,5/10 rond ik gaarne af naar 3,5 sterren in dit geval, en da's veel meer dan ik vooraf had durven hopen

avatar van SuperSideSwipe
Ja je kan er ook niet negatief over zijn, aangezien het wel een vrij orgineel idee is en ook leuk uitgevoerd. Maar hij is ook weer niet zo goed of bijzonder dat je er hoge cijfers aan geeft.

Jack Black is een beetje suffig in deze rol. Lijkt erop dat een rol waarbij hij wat wilder en excentrieker kan doen beter bij hem past.

Film verder vermakelijk,

avatar van soom
schitterende film. Dit is een goede romantische komedie. Heeft een goede cast, heeft grappen, is romantisch en heeft een goed einde. Ik vond Gwyneth hierin echt supercool. Jack Black is ook op dreef. Volop chemistry, en het einde is wel standaard. de scene met de guru waren hilarisch.

Leuke film.
Met hier en daar echt een rake grap voor een gulle lach.
( De reuze slip die Jack Black adoreert is geneiaal)
Verder natuurlijk een hoop gemakkelijke grappen en een moraal natuurlijk dat innerlijke schoonheid belangrijker
is dan uiterlijke schijn.
Inkoppertje.

Toch een vermakelijke komedie.

Erg vermakelijke film behalve 1 ding: Die gast met dat staartje. Hadden ze echt veel beter weg kunnen laten

De Farrelly's proberen de goedkope grappen te omzeilen en er wat serieus geneuzel in de gooien. Helaas werkt het niet. Typisch zo'n film waarbij alle grappen in de trailer zitten. Bovendien is het romantische verhaaltje ontzettend voorspelbaar en die 'guru' kan echt niet acteren.
De rol van Jason Alexander vond ik wel aardig. Hij heeft leuke dialogen en zijn 'toupet' is hilarisch.. de Farrelly's konden het niet laten wat absurditeit in de film te gooien, met dat staartje. Wel geinig.

avatar van predator
Aardige film, maar niet meer dan dat. Was allemaal wel erg voorspelbaar en er zaten te weinig echt hilarische stukken tussen.

Net aan 3*

_48_MX_
Het is zeker een goede film.
En sommige aspecten in de film, doen je echt effe beseffen dat inderdaad de meeste mooie meiden, gewoon een rot-karakter hebben.

En in de film waren ze overdreven dik, maar het is waar dat meiden die niet zo overdreven lekker zijn, aardiger zijn.

BlueSword
erg vermakelijke comedy!
flauwe grappen wat ik juist leuk vind.
leuk einde ook, erg grappige cast.

avatar van Turkeyloverz
Ik heb hem voor de 2e keer gezien, vond het einde juist niet leuk in tegenstelling tot de rest van de film.

avatar van arne66
Bwegg.... Saaie film... 'k zat te wachten totdat hij was afgelopen. Kon me ogen moeilijk openhouden....

avatar van Purmerend
De scene bij in het zwembad dat ze een duik van de duikplank neemt, haar grote onderbroeken, door de stoel heen zakken (1 keer is leuk en genoeg) en dat staartje waren wel de grappige dingen van de film.

avatar van Bone*Thugs
Haha ik vond deze film echt grappig!!
Heb hem al paar keer gezien maar hij blijft leuk

Angrod_Pallanén schreef:

Wat? Die boodschap ligt er toch wel moraal-dik op. Tot vervelens toe, moet ik zeggen. Die Farrelly-brothers maken toch niet altijd iets goeds...

avatar van Nicolage Rico
Fantastisch stukje als Hal op de dansvloer staat en met bewonderende ogen naar z'n maat kijkt dat hij sjans heeft van bloedmooie, slanke dames en dat zijn maat nog verbaasder kijkt, omdat hij de werkelijkheid ziet. Dat stukje kan ik blijven zien!

3,5 *

Goeie film!!!
ik gin helemaal stuk leuk bedacht!!

4 sterren

avatar van Edie
Ongelooflijk ondergewaardeerd, lekker orgineel en luchtig.. Jack speelt erg leuk hierin, dikke 4* !

film vol met sarcasme..wat ik wel gewend ben van de gebroeders farrely ( zie ook there something about mary )
een volwaardige comedy waar je echt om kan lachen!
maar ook 1 met een achterliggende gedachte:uiterlijk schoon is maar vertoon....

is al weer een ouwetje maar daarom niet minder leuk nu nog als ik hem bekijk heb ik er de grootste lol aan , en eigenlijk vind ik t de leukste film van jack black tot nu toe!!
Nee deze film is echt lache !!

Vaig
Von dit een zeer vermakelijke film, met een prima Jack Black.
Zaten veel humoristische scenes in.

Eindwaardering: 3 sterren

movie*freak
Goede film, met veel grappige momenten.

3 en half sterren.

avatar van Marcellus
hij ging wel

avatar van lottetje
vind hem wel leuk. maar het is niet zo dat ik hem graag nog een keer wou kijken.

vond hem soms een beetje flauw.

turksoldier_61
een leuke film het laat zien dat je niet naar het uiterlijk maar naar de innerlijk moet kijken

avatar van tukkerstein
Redelijke film, met af en toe wat geinige grappen (die dikke grappen waren erg flauw maar leuk!) maar niet echt bijzonder. Het grappengehalte was veel te laag. 2,5*

NanneB
3 sterren voor Jack Black en 0,5 voor de rest van de film = 3,5 sterren.