Guest House Paradiso (1999)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Adrian Edmondson
met Rik Mayall, Adrian Edmondson en Vincent Cassel

In het slechtstlopende hotel van Engeland zorgen Ritchie Twat (Rik Mayall) en Eddie, of liever Edward Elizabeth Ninglebubba (Adrian Edmondson), voor de dagelijkse (ab)normale gang van zaken. Ritchie is de manager die niets doet en Eddie is degene die geen functie heeft maar alles doet. Daarnaast is er een kok en een vermist (vermoedelijk dood) hulpje. Soms komen er gasten, zoals een typische Engelse familie, een diva die haar beste tijd gehad heeft en een pasgetrouwd stel, maar de mannen hebben meestal met elkaar te maken. Dit zorgt voor vele absurde en idiote situaties, waaraan de gasten niet kunnen ontkomen.

Wat een teleurstellende film.
De Bottom serie vind ik geweldig, dus dat is 't niet. Echt een overbodige film. Jammer!

Ik heb erg gelachen om deze film. Alleen moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat ik toen redelijk wat biertjes op had.

Deze film wordt uiteindelijk zo ontzettend smerig, maar goed. Hij is helaas niet altijd even grappig, maar er zitten zeker een aantal erg melige momenten in, maar het is wel een beetje voor de liefhebbers, want je moet een redelijk sterke maag hebben.

Lachen man

De openingsscene is erg grappig! Daarna wordt het allemaal even wat minder....maar soms is slecht ook weer goed en vermakelijk. Vergelijk Bassie en Adriaan op Kindernet.

Vergelijk Bassie en Adriaan op Kindernet.
Dus toch een vijf-sterrenfilm.

avatar van Sjan
Bottom is geniaal, deze film haalt dat niveau net niet, maar is toch nog vet genoeg om pijn in je ballen te krijgen van het lachen.

avatar van Sjan
...en niet alleen van het lachen...

avatar van moviefreak#1
Na het kijken van deze film wil ik een "Candle in the eye"

moviefreak#1 schreef:

Na het kijken van deze film wil ik een "Candle in the eye"
het is maar waar je van houdt.... misschien vind je een brandblusser vol in je smoel ook wel lekker

avatar van sn@ke
Zeer matige en flauwe film. Het verhaal is nog best vermakelijk maar de grappen waren flauw en soms pijnlijk ongrappig. Maar the" candle in the eye" grap vond ik wel erg goed. De film kent wat hoogte en dieptepunten en het einde is wel erg over the top. 2*

avatar van Purmerend
Er zitten inderdaad hele leuke grappen bij maar ook grappen die te flauw zijn. Maar over het algemeen een aardige film.

Candle in the eye..... sjeezus wat heb ik gelachen zeg
3,5 sterren.

avatar van GFM
GFM
Ik heb me helemaal kapotgelachen, alleen het einde met het kotsen duurt het veel te lang, maar er zitten veel sterke/flauwe grappen in..

geweldig genoten...

je moet er van houden dat is 1...en je moet de kwaliteit even achterwegen laten....dat is 2

als je de serie geweldig vind dan zal je deze ook wel leuk vinden, maar je zal het met me eens zijn als ik zeg dat de serie toch veel beter is.

Een lekkere gore melige typische Rik Mayall film. Geinig voor een keertje (heb hem op dvd....was 6 euro...ik dacht ach waarom ook niet)

davidov schreef:

als je de serie geweldig vind dan zal je deze ook wel leuk vinden

Nope. Ik vind de film zoveel slechter dan de serie, dat ik het allebehalve leuk vond.

Ik heb me gek gelachen. een letterlijk en figuurlijke fysieke comedy.

kappeuter schreef:

hmm weet je zeker dat het feit dat het niet even goed en leuk was als de serie je in de weg zat? kan me goed voorstellen dat je er niks aan vind omdat je de hele denkt "ja maar de serie is leuker". Kan hoor hoeft niet...ben het met je eens dat de serie veel sterker overeind staat dan deze film.

Ik heb de film zelfs uitgezet. Zo slecht vond ik het.
Film was soms zo pijnlijk ongrappig en flauw dat ik die neiging ook veel had. Maar een paar redelijke grappen redden het geheel.

dat is heel extreem.

avatar van sn@ke
Kan ik nochtans best begrijpen.

avatar van davidov
ow ik ook wel hoor, ik bedoel ik ben kinderachtig genoeg om dit soort poep en pies humor nog wel eens een enkele keer te kunnen waarderen. Maar gezien ik zelden een film uitzet, en ik ga ervan uit dat kappeuter dat ook niet dagelijks doet...ach maak de zin zelf maar af.

avatar van BoordAppel
Op IMDb bij deze film:

If you like this title, we also recommend...

Godfather Trilogy: 1901-1980, The (1992) (V)

Bij de eindscene moet ik toch elke keer weer erg hard lachen. Het is zo ontzettend flauw dat het weer leuk wordt. Net genoeg overdreven.

Diesel
BoordAppel schreef:

Op IMDb bij deze film:

If you like this title, we also recommend...

Godfather Trilogy: 1901-1980, The (1992) (V)
Wat is dit nou?

Leuke film, alleen hadden ze de titel moeten veranderen in "Bottom The Movie"

avatar van U-96
Hmmmz. Het leek wel op een ultra-extreme versie van Fawlty Towers (geweldige serie trouwens).
Er zaten wel wat leuken grappen in, maar het moet maar jouw soort humor zijn. Het was wel grappig om te zien hoe die twee mannen elkaar op elke mogelijke manier in elkaar weten te rossen, zonder dat er ook maar 1 druppel bloed tevoorschijn komt. Ook de bril van die kale vent bleef helemaal intakt. Die groene kotsscene aan het einde vond ik toch wel erg overdreven, en te lang. Niet echt een geweldige film, maar toch leuk om eens gezien te hebben.

Nog net aan *3.0*

avatar van davidov
Tis een heel apart soort humor, ik geniet ervan, film is dan ook gebaseerd op de sere Bottom, die ook weer erg lijkt op de humor van The Young Ones...(duh staat ook op de poster zie ik nu).

verdikkeme, zelfde acteurs en makers Foute engelse humor op zn best

avatar van Hannibal
Leuke film, het deed mij ook denken aan Fawlty Towers, maar dat komt waarschijnlijk omdat dat ook over een hotel gaat waar van alles mis gaat.
De humor is wel anders, die kun je weer beter vergelijken met Bottom en The Young Ones.
Sommige grappen zijn hilarisch, en andere grappen zijn heel flauw, maar in het geheel is het een leuke film.

leuke film... beetje jammer van het eind