Guest House Paradiso (1999)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Adrian Edmondson
met Rik Mayall, Adrian Edmondson en Vincent Cassel

In het slechtstlopende hotel van Engeland zorgen Ritchie Twat (Rik Mayall) en Eddie, of liever Edward Elizabeth Ninglebubba (Adrian Edmondson), voor de dagelijkse (ab)normale gang van zaken. Ritchie is de manager die niets doet en Eddie is degene die geen functie heeft maar alles doet. Daarnaast is er een kok en een vermist (vermoedelijk dood) hulpje. Soms komen er gasten, zoals een typische Engelse familie, een diva die haar beste tijd gehad heeft en een pasgetrouwd stel, maar de mannen hebben meestal met elkaar te maken. Dit zorgt voor vele absurde en idiote situaties, waaraan de gasten niet kunnen ontkomen.

avatar van GFM
GFM
Stem verlaagd naar 3*, ik kijk eigenlijk alleen maar het eerste uur, die is superhilarisch (in mijn ogen dan) alleen het einde heb ik niet een keer gehaald zonder te spoelen.......

Wat een dramatisch slechte film zeg. Ik dacht altijd van mezelf dat ik humor had, blijkbaar niet
Tijdens de hele film heb ik waarschijnlijk 1 keer gelachen en 2 keer een vage glimlach gehad. Droevig!! 1,5*

avatar van Eraser
Vind er weinig aan 1 keertje gelachen en een glimlachje maar verder...het einde is al helemaal slecht. 2*

avatar van davidov
jullie missen gewoon dat engelse gevoel voor foute humor

Hoewel ik fan van de Bottom-afleveringen ben, moest ik na het terugzien van dit werkje toch ècht m'n eerder uitgebrachte stem verlagen (nu: 2*). Tjongejongejonge... Wat een slechte film!!! Maar eerlijk is eerlijk; ik lag toch opnieuw een paar keer dubbel van lachen.

Boy28
Onis schreef:

Ik heb erg gelachen om deze film. Alleen moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat ik toen redelijk wat biertjes op had.

Jammer dan dat ze hem niet eens met oudjaar uitgezonden hebben.Dan heb ik altijd een fles champagne op.Nu heb ik hem gezien,dus nu weet ik wat er komt.

Boy28
Agony schreef:
het is maar waar je van houdt.... misschien vind je een brandblusser vol in je smoel ook wel lekker

Bij sommige wil ik maar al te graag een Candle in the eye doen.

Of een potlood in je neus frotten

moviefreak#1 schreef:

Na het kijken van deze film wil ik een "Candle in the eye"
Leuke scene was dat, ik lag toen dubbel, man

avatar van davidov
dat is dus zo mooi van deze film en de serie, net als je denkt hoe debiel zijn die 2, dan weten ze nog net iets pijnlijkers en onverwachters te doen

ook ipv na elkaars hoofd 20x ingeramd te hebben en te denken *goh dit schiet niet op, misschien kunnen we het beter uitpraten* nee....dan gaat hij liever de ander in zn ballen trappen, omstebeurt 10x....

Mwooaahh, de film heeft niet zo'n lekker tempo als de Bottom series. Die zijn echt strak en goed. Toch vond ik de film best het aankijken waard. Er zaten een aantal goed grappen in en ik heb regelmatig flink gelachen... Ik geef hem een 3,5

Niet altijd even leuk, maar zeker wel een paar goeie grappen. 2,5 *

djelle
Inderdaad. Jammer dat het soms echt wel niet lachwekkend overkwam. Maar sommige dingen zijn wel plezant. 2,5*

nogal wat overdreven, maar soms inderdaad wat leuke grappen

ik zet nooit de dvd af tenzij de beeld kwaliteit slecht is maar ik lach de helft van de tijd dubbel ( hoewel wel met wat drank op dan maar dat maakt niet uit )

Remi
Zij zijn zo grappig
Ik kijk ook al hun shows.

Ze zijn echt geniaal...
...in bottom, voor een complete film vind ik dit te weinig inhoud hebben, het gaat na 3 kwartier vervelen, dan ken ik de grappen wel. 2.5*

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Zó idioot, fout en slecht dat het gewoon weer leuk begint te worden. Heb niets met de serie, maar de film wist redelijk op de lachspieren te werken. Lang niet alle grappen slaan aan, maar bepaalde momenten en typetjes zijn toch goed voor een paar kleine lachbuien. Gewoon idioot over-the-top vermaak.

3 sterren.

avatar van FillumGek

Ik heb echt erg gelachen om deze film! Hun 2 zijn echt gewoon zo ontzettend bot enz en ook in de serie Bottom...geniaal:D

avatar van maurice74
Die Tom & Jerry-grappen werken toch beter in afleveringen van zo'n 30 minuten, hoewel die ook vaak aan de lange kant waren.

avatar van Ravenstein
Mayall en Edmondson heb ik graag bezig gezien in The Young Ones, The Dangerous Brothers en in iets mindere mate Bottom, maar deze film is barslecht. In het begin zitten er nog enkele grappige stukken in, maar Guest House Paradiso wordt steeds maar zwakker en zwakker.
Ik vond sommige afleveringen van Bottom al iets te langdradig, maar dit is ronduit saai.

avatar van SuperSideSwipe
Bottom is een van mijn favoriete komedies. Dat over de top geweld en schelden is werkelijk genieten. En deze film kan het niveau van de serie net niet evenaren, maar het blijft zeer en zeer grappig!

avatar van Rancid
Ben een grote fan van Bottom en ook deze film is waanzinnig lachen geblazen. Leve Eddie Hitler en Richard Richard! En de engelse humor an sich.... 3,5*

GEWELDIGE FILM

avatar van Ziggy007
kappeuter schreef:
Ik heb de film zelfs uitgezet. Zo slecht vond ik het.

maar dan wel stemmen hè...

avatar van Poisonthewell
Leuk tussendoortje. Heb toch volop kunnen lachen om de grove humor. En leuk even Simon 'Shaun' Pegg langs te zien komen. 3*

als echte fan van "Bottom" vond ik deze film eigenlijk tegenvallen! maar na een jaartje teruggezien en is toch waanzinnig leuk vind ik!

avatar van Werwolf
Echt de meest dramatische komedie ooit gezien.
Bah Bah... 0,5 *

mwah, ik vind hem nog meevallen hoor

Tsja de serie Bottum is toch wel stukken beter dan deze film , maar vond het niet slecht dus 3 sterren is het nog wel waard.

film_kaza
Geen goeie of grappige film. Ze doen gewoon zo gestoord dat het niet grapig meer is. Ook een stom einde.

2 sterren