The Wackness (2008)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jonathan Levine
met Ben Kingsley, Josh Peck en Olivia Thirlby

1994. Luke Shapiro is een jongeman met de nodige problemen. Dr. Squires is een psychiater met een voorliefde voor drugs. Luke heeft geen geld, maar ruilt met Dr. Squires zijn wiet voor therapie-sessies. Dan wordt hij ook nog eens verliefd op de dochter van Squires.

Tamelijk vervelende film over tamelijk vervelende mensen, die tamelijk in de knoop zitten met zichzelf en met elkaar. Ben Kingsey speelt wel aardig, maar de rest van de cast bakt er niet veel van. Alleen voor de liefhebbers van hip-hop, maar daar hoor ik niet bij.

avatar van moviemafketel
Erg fijne film over 2 mensen die met zichzelf in de knoei zitten en een soort van troost bij elkaar vinden. Peck ken ik nog wel als dikzak in die kinderserie. Hij is kennelijk gaan inzien dat hij meer kans maakt op een filmrol als hij wat afvalt. Hij doet het helemaal niet onaardig moet ik zeggen. Kingsley veruit de beste acteur, maar ook Thirlby doet het uitstekend. Ook leuk om de muziek uit mijn jeugdjaren voorbij te horen komen. Verder maar niet te veel nadenken over wat je verder te zien krijgt in deze film. Een blanke emo die drugs handelt in de donkere wijken. Hij zou het in het echt nog geen dag overleefd hebben. En mocht dat het geval niet zijn, had de politie hem natuurlijk al lang opgepakt. Verder gaan ze helaas niet erg diep in op de families. Ook had het einde van mij wat dramatischer mogen eindigen. Dat je echt met een rotgevoel achter blijft. Nu zal het helaas net niet genoeg indruk hebben gemaakt op mij, waardoor ik hem volgende week al weer vergeten zal zijn.

Jic
weinig spectakel ook niet erg dramatisch nogal een simpel verhaal wat niet echt veel varieert in de film een wegkijkertje maar geen aanrader..

avatar van Crook
Ben Kingsley is weer baas in deze film. Echt een relaxe film!

Aardig, maar niet meer dan dat.

Beetje vervelende personages waarmee het moeilijk vereenzelvigen is, en daar was ik uiteindelijk ook wel blij om. 't Is een cast vol losers, alleen is het jammer dat Levine er niet echt in slaagt de kijker die daar normaal buiten staat ook echt mee te krijgen.

Drama is wat flauw, gelukkig speelt Peck aardig en is er Kingsley om de dode momenten op te vullen. Hij speelt toch weer een erg toffe rol, qua gekkigheid één van de betere Amerikaanse acteurs. Muziek was braaf en niet zo m'n ding, werkte ook niet heel goed binnen de film vond ik.

Visueel verder wel aardig, maar ook niet erg opvallend. Al bij al zorgt het voor een filmpje dat vlotjes wegkijkt , hier en daar even opveert, maar uiteindelijk wat stroef blijft hangen.

avatar van Leo1954
Wat een uiterst leuke en wat donkere romance. Heb aardig wat romances films in New York gezien, vind deze werkelijk een topper.

Matige film over een jongen die net geslaagd is voor school en wiet dealt met o.a. een psychiater. Een coming-of-age verhaal waarin niet al te veel gebeurd en hierdoor een beetje voortkabbelt zonder dat het echt vervelend word. De film speelt zich af tijdens in New York tijdens de zomer van 1994 en de soundtrack is gevuld met hiphop uit die tijd. Net geen 3.0 sterren.