Guest House Paradiso (1999)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Adrian Edmondson
met Rik Mayall, Adrian Edmondson en Vincent Cassel

In het slechtstlopende hotel van Engeland zorgen Ritchie Twat (Rik Mayall) en Eddie, of liever Edward Elizabeth Ninglebubba (Adrian Edmondson), voor de dagelijkse (ab)normale gang van zaken. Ritchie is de manager die niets doet en Eddie is degene die geen functie heeft maar alles doet. Daarnaast is er een kok en een vermist (vermoedelijk dood) hulpje. Soms komen er gasten, zoals een typische Engelse familie, een diva die haar beste tijd gehad heeft en een pasgetrouwd stel, maar de mannen hebben meestal met elkaar te maken. Dit zorgt voor vele absurde en idiote situaties, waaraan de gasten niet kunnen ontkomen.

avatar van robertinho
Ze heten toch Richard Richard en Edward Hitler?

avatar van Hannibal
In Bottom wel ja.

Mojo Pin
Ik vind de serie stukken leuker.

3,5* Geen goede film maar een grappige film, als ik deze met andere kijk ben ik dus de enige die van de bank rolt van het lachen, mijn humor dus...

avatar van Joey83
Wat heb ik in de 90's vaak naar bottom gekeken op de bbc en ben ook blij dat ik de dvd's heb en Guest House Paradiso.
Ok de film haalt het lang niet bij de series, Bean the movie trouwens ook niet, maar ik heb me met G.H.P prima vermaakt.
Hij ligt al voor een paar euro in de budget bak dus altijd de gok wagen mensen.

avatar van Wembleyfever
Ik heb Bottom volledig op DVD en deze film wil ik ook nog hebben. Verstand op nul en lachen geblazen!

avatar van Vinnie_NL
Erg leuke film, als je van absurde en grove humor houdt, zoals ik

De serie vind ik toch wel beter (heb ook alles op DVD) maar als je de serie leuk vond mag je dit toch niet missen.

avatar van Castor Troy
Dit is idd je verstand op nul zetten en lachen maar, hoewel ze het af en toe te ver door voeren. The young ones vond ik sterker maar voor een avondje melig zijn is deze ook al goed

avatar van dvdschaaf
Ik ben een absolute Bottom fan en ook de serie daarvoor met dit koppel "filthy, Rich & Catflap", ook als de Young ones vond ik ze geweldig. Deze film stelde me in eerste instantie iets teleur, maar hoe vaker ik 'm zie hoe leuker ik ook dit ga vinden, maar zeker geen 5* al zou ik die wel aan voorgaande series geven. (Heb trouwens ook nog een live-optreden van ze, die is echt hilárisch!!!)

Jantje666
deze film is erg grappig, en uiteraard overdreven sadistisch, daar is het Bottom voor.

Weet je wat het ultieme gruwelstukje is?
Dat stukje waarbij de ene de ander zijn ballen kraakt met die notenkraker... AAAUUUWWW!!!
Dat is echt ultiem gruwelijk en je voelt het bijna zelf, ik kan er alleen half door mijn oogharen naar kijken, hahahahahaha. Geweldig!

avatar van FillumGek
Je oogharen?

Maar vanavond op tv en alle Bottom liefhebbers moeten deze gewoon kijken, als ze hem nog niet gezien hebben.

Tenenkrommend... ik snap nog niet helemaal waarom ik ooit 1,5* heb gegeven. Misschien was ik in een goede bui die dag.....

avatar van mikeh
ja het is je humor of het is het niet.

Ik vind de serie Bottom al niet leuk en dit is nog veel slechter!
Blegh!

The Joeynator
Bottom is fantastisch maar Guest House Paradiso is iets minder.

Wat me wel opvalt is dat in de Veronica Magazine precies t zelfde tekst staat zoals hier. Niet boeiend, ik weet het

jayytjee
Klopt, De serie Bottom is echt geweldig , dit was minder.
De kotsscene was wel ontzettend grappig maar dat was het enige.
2,5 *

neo (crew)
The Joeynator schreef:

Veronica gids nam wel vaker samenvattingen over van moviemeter. Ook bij de eerste Lord of the Rings film was dat zo het geval. Al zal het andersom ook wel gebeuren.

avatar van tukkerstein
Een aantal scènes zijn ontzettend grappig, soms valt er een tijdje niet zoveel te lachen. Absurde film. Ik vind de televisieserie iets beter, maar deze film is zeker goed te pruimen. 3,5*

avatar van zjandannybob
jammer had meer van deze film verwacht er zaten wel wat leuke stukken in maar was allemaal beetje over the top. te engels;). film zat erg makkelijk in elkaar zeer laag budget gebruikt waarschijnlijk. als je van erg droge humor houdt is dit wel een aanrader want daar zit het vol mee.

Ik moet hem nog een keer zien met wat alcohol op dan kijkt die folgesmij wel lekker weg:P.

tot nu toe 2.5*

veron35
Weer een hele goede engelse komedie. Ik heb me dood gelachen.

avatar van akira124
Geweldig, Briljant!!!

echt twee spoorloze bij elkaar . 4 sterren .

avatar van weaselweasel
Deze film was een beetje 'n mislukte comeback van 't Bottom-duo.
In 1995 trok de BBC, na 3 geniale seizoenen, de stekker uit Bottom. De reden is nooit echt bekend geworden: de serie was razendpopulair, en seizoen 3 was verreweg 't beste (al is dat persoonlijk).
Ade Edmonson en Rik Mayall waren woest om het besluit. Een 4e seizoen was al helemaal geschreven en zou, volgens Mayall, alle vorige afleveringen overtoppen.

In 1999 kwam het duo met deze film op de proppen.
Aardige film. Niet ontzettend slecht, maar tegelijkertijd ook echt niet goed.
Guest House Paradiso haalt bij lange na niet het niveau van de briljante Bottom-series. De grappen in de film zijn allemaal al eens eerder gemaakt, en 't meeste ligt gewoon te veel voor de hand.

(Ja, het blijven toch je helden he )

Ik geef de film 4 sterren, ben een gigantische bottom fan en deze film sluit prima op de serie aan. Het was mijn eerste kennismaking met dit duo.

avatar van psycholamp
Bottom blijft beter, maar deze film is toch ook wel vermakelijk. Hier en daat wat te veel over the top, zodat het eigenlijk te flauw wordt (zoals die kots scene). Best leuk om een keer te kijken.

Slechte film, wel veeeeeeeel gelachen.
3,5 gegeven want lachen is gezond

avatar van Baggerman
Bottom is één van mijn favoriete comedies. Briljant, net als voorgangers Filthy, Rich & Catflap en The Young Ones, maar deze film is echt bagger op wat incidentele leuke grappen na.

De humor is 20 minuten leuk, maar 90 minuten is ècht te lang. Net als de eerste Mr. Bean-film een flop!

avatar van INSTITUT777
heerlijk droge film, vooral eddy is te maf voor woorden.
heb van begin tot einde kromgelegen! 4,5*

avatar van EVIL '84
Leuke film

Haald het alleen niet bij het niveau van de serie bottom....
Vond de kotsscene op het laatst iets minder, had niet gehoeven, maar de ''candle in the eye'' scene was goud!!!! en de scene met die piercing was echt te ranzig voor woorden, alleen daarom al 4 sterren!!!!!!
heb dr erg om moeten lachen!

voor fans van Bottom en soortgelijke humor een erg leuke film! Maar haalt inderdaad het niveau niet van Bottom. Toch erg sterk