Scary Movie (2000)

Komedie / Horror

geregisseerd door Keenen Ivory Wayans
met Anna Faris, Shawn Wayans en Shannon Elizabeth

Op een Halloween-avond rijden Cindy Campbell en vijf vrienden per ongeluk een man aan. Ze besluiten om het ongeluk geheim te houden, maar een jaar later wordt het zestal achterna gezeten door een gemaskerde seriemoordenaar, die wrede spelletjes met hen wil spelen. Het begint bij de brute moord op Drew Decker en het duurt niet lang voor de moordenaar achter Cindy en de rest aangaat. Deze zetten alles op alles om te overleven, maar de moordenaar geeft niet makkelijk op; hij heeft namelijk een behoorlijke grote kennis op het gebied van horrorfilms.

avatar van Ajax&Litmanen1
Van alle films die ik ooit heb herkeken heb ik deze het meeste gezien. Denk toch wel zeker 10-15x. Vooral jaren terug, de laatste jaren niet meer.

Ik heb me echt bescheurd van het lachen met deze film. Hij was zo leuk. Kwam door de zeer grappige moordenaar met zijn gekke bekken en vaag gedrag. Hilarisch was zijn blik toen hij een sillicoon aan zijn mes had zitten haha

Sommige personages irriteren me wel in de film. Dan denk ik aan Shorty. Vond hem eerder vreselijk irritant dan grappig. En de homo uit de groep was ook niet grappig.

Verder 1 hilarisch scene die ik super vond: Na de moord op Bobby spreekt men over hem en wie het was en op de achtergrond zie je de moordenaar zijn lichaam verslepen in een zak. Prachtig gevonden!

Toch nog altijd een goede 3,5* waard.

Er zaten een aantal leuke stukjes tussen, maar daar heb je het dan ook wel weer mee gezegd. Er was een behoorlijk deel dat ik niet bijzonder grappig vond. Misschien meot ik het nog eens kijken in combinatie met wat bier en een aantal vrienden, maar voorlopig niet echt bijzonder leuk.

Nou.. Mr die sexgrappen waren ook (zonder humor) ;S
ik hb ze wel alle 4 op DVD Maar Op een x als ik um opzet denk ik.. Wat een flauwe film Mr de humor Blijft tog om je dood van te lachen!

The Eye schreef:
Wat een flauwe bagger!!!!!!
nou dan heb je er niej egt veel van begrepen want je moet het ook niet sereuis nemen want het is gewoon hele droge humor om van te lachen maar volgens mij vat je de (scary movie) gewoon verkeerd op

Erg leuke film, toen deze film in de winkel kwam heb ik deze meteen gehaald en een paar keer in een week tijd met vrienden gekeken.

Nou.. kijk Voordat je scary movie kan kijken moet je eerst I KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER ..en scream gekeken hebben
want dan kan je er pas egt om lachen mrja hoeft niejj percee mr het maakt het dan wel leuker he'!

nou veel plezier met de DVD! (of de film) Doeidoei!
en niet vergeten Mij berichtjes sturen !

avatar van JTV-kijker
de beste uit de scary movie reeks tot nu toe.
De domme moordenaar, shorty en doofy vond echt het beste
de andere personages zijn ook wel tof en doen ook grappige
stunts maar toch vind ik de 1ste 3 toch beter
Het is natuurlijk altijd beter als je een deel van de films hebt bekeken die ze hebben belachelijk gemaakt want anders weet je niet wat ze belachelijk maken

klute89
Deze persiflage op films als Scream en nog wat anderen, en dan heb ik het nog niet eens over die films! Een grote flauwe pot pourri

avatar van martinovitch
Ja eigenlijk wel Klute89 maar daarom is deze film net zo grappig.
alle grappig het gaat tog nog.

ze maken scary movie om andere films af te kraken ze laten zien dat het geen goede films zijn en het is ook geslaagd, ook ik vind alle scary movie films echt vet grapiig scream is zo nep en exorcist allemaal te serieus dus niet leuk maar scary movie hahaha echt grapig en daarom hoeven ze geen eigen script te bedenken omdat dit hun doel is dan (andere films afkraken)

avatar van Mug
Mug
busra schreef:

De naieveling in me zegt maar dat je een grap op Scary Movie niveau maakt.

deTuinman
busra schreef:

jij hebt het dus helemaal mis, jij hebt de films ook niet meegemaakt (te zien aan je leeftijd) dus dat lijkt mij ook logisch

de scary movie reeks is een verzameling van thrillers en horrors die humoristisch in beeld woren gezet, gewoon puur omdat iedereen ze heeft gezien, trouwens de films in 1 en 2 zijn de grootste van hun genre

na deel 2 was dit al uitgewerkt en moest na 3 en 4, date movie, epic movie en meet the spartans ook nog volgen

het publiek die deze films mooi vinden is van het kaliber, puber, tiener die niet weet welke films nou eigenlijk voorbij kwamen

avatar van raymonb
was wel leuk

Matige film zeer flauw allemaal

avatar van nightbreed
Geslaagde grapjes wisselen flauwe en melige grapjes af en sommige grappen zijn zo intens melig en flauw dat het weer leuk wordt.
Zeker leuk om een keer te hebben gezien.

avatar van Kelsey16
leuke film, maar die bioscoopscene is zwaar irritant en spoel ik standaard door, deel 2 vind ik zelf ook veel leuker

avatar van baard8
wel leuk bedacht allemaal..

Kevin13

avatar van White Trash
Best vaak gezien blijft nog steeds grappig..Wanays brothers ook erg drooh. Top voor een komedie ook leuk om met een groep te kijken..zker met een drankje dr bij

avatar van DeCol
deTuinman schreef:

Ik ben het met je eens tot de laatste zin. Ik vind scary movie 1 + 2 echt topfilms, de films die daarna kwamen vond ik waardeloos. In 1 en 2 brachten ze op een geweldige manier een parodie op andere topfilms. Ik ben misschien een tiener maar niet van het kaliber wat jij opnoemt. Waarschijnlijk heb ik meer films dan jou gezien, ook die in de scary movie-films voorbij komen.. Dus het publiek die deze films mooi vinden is niet wat jij opnoemt in je laatste zin.

avatar van maerk
In tegenstelling tot vele anderen vind ik de eerste Scary Movie een stuk minder dan Scary movie 3 & 4. Ik weet niet waarom, maar ik kon wel lachen om de flauwe humor in deel 3&4. In dit deel vond ik het overgrote deel van de grappen niet zo grappig. Gelukkig zaten er toch nog een paar hele goeie grappen in die het voor de rest van de film goedmaakten.

Scary Movie 3 & 4 kregen een mooie voldoende van mij, 3,5*.
Maar deze Scary Movie vind ik dat niet waard, ik zit rond de 2*. Maar omdat er toch een paar hele leuke grappen tussen zaten en ik toch wel wat heb gelachen doe ik er een 0,5* bovenop.

Een onvoldoende

Echt grappig. Heb de film wel al 100x gezien, maar het blijft leuk.

Domme humor, maar dat maakt het juist grappig. Ik geef deze film een 3,5

Echt heel leuk film,
Ik vond het zo mooi toen die scream achter de bank zat te giechelen en zei: Kan je me nu zien? Hihihi ! En dan later onder het tapijt en achter de gordijn verstoppen ,Dat was echt heel droog

avatar van tommykonijn
Ajax&Litmanen1 schreef:

Was dat niet Greg die in die zak lag want Bobby was toch het vriendje van Cindy ?

film master
grappig, ik vond de meeste grappige scenes toen shaun zei wil je naaktworstelen en toen die agent zijn vinger ging laten ruiken aan doofy.

avatar van Berniertje
Scary Movie is gewoon zo'n film waarin je je verstand op 0 moet zetten en gewoon moet kijken. Het is ook achterlijk en het acteerwerk slaat ook nergens op. Maar als je gewoon kijkt is het gewoon grappig en snap je ook waarom ze zo acteren..

Nja, tis niet een film dat echt een TOP film is ofzo:p tis gwoon een film waar je wel de humor voor meot hebben.
Gewoon verstand op nul en het komt goed, verwacht geen spectaculaire scenes/shots/complotten/dialogen

kaydegreef
Prima komedie met meerdere leuke grappen
heb deze film al meer dan 10 keer gezien,maar hij blijft even grappig!

avatar van sabsabsab
sommigen kijken voor de lol
sommigen kijken om dat ze die andere horrors ok hebben gezien willen ze wel kijken hou dat eruit ziet en sommigen kijken om datr ze die andere horrors te eng vonden en gaan ze deze kijken zo dat ze erom gaan lachen en dat ze die andere films een stuk minder eng vinden

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik snap geen hol van je tekst sabsabsab...

Kevin13
sabsabsab schreef:
sommigen kijken voor de lol

en wat is jouw mening dan van deze film. want bij jou is het altijd ' sommigen '.

Slechste uit de scary movie reeks. Sommige momenten wanneer het grappig ''hoorde'' te zijn, waren naar mijn zegge helemaal niet grappig.