Double Jeopardy (1999)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Thriller

geregisseerd door Bruce Beresford
met Ashley Judd, Tommy Lee Jones en Bruce Greenwood

Libby wordt schuldig bevonden van de schijnbare moord op haar man Nick. Als ze na zes jaar gevangenis voorwaardelijk vrijkomt, gaat ze op zoek naar haar zoontje met behulp van reclasseringsbeambte Travis Lehman, en komt ze ook achter de waarheid met betrekking tot haar man.

avatar van 606
Spannende film met een leuk verhaal.
Goed acteerwerk.
Verders af en toe wat traagjes.

3,5 ster

avatar van 1311811
Of ben ik minder kritisch òf ik ben minder veeleisend dan de gemiddelde filmkijker, ik ben het in ieder geval niet met het gemiddeld aantal sterren voor deze film eens!

De film was inderdaad spannend van begin tot eind en heeft me mede daarom, totaal niet verveeld!

avatar van moviemafketel
Ashley Judd wordt gewoon erg onderschat heb ik het idee op MM.
Ook bij beste actrice topics etc. staat ze er zelden bij. Ik zie haar in ieder geval ook graag acteren. Helemaal in dit soort rollen voelt ze zich als een vis in het water.

avatar van predator
Ik vond het best een redelijke film, maar ik heb me nu toch wel heel erg zitten storen aan de onwaarschijnlijkheden en plotholes. Puntje eraf.

avatar van Ace Hanlon
Hoewel ik deze film jaren geleden ook al eens heb gezien, heb ik me geen moment zitten vervelen en ik vond hem nog steeds spannend.

avatar van aspro
Een gewoon goede film maar wat is het toch altijd weer jammer van die reklame als ik voor mezelf spreek je went er nooit aan.
ben van mening dat zulk soort films in zijn geheel uitgezonden dient te worden.

avatar van 1311811
aspro schreef:
ben van mening dat zulk soort films in zijn geheel uitgezonden dient te worden.

Voor mij één van de redenen om films via de pc te kijken!

avatar van tommykonijn
Opzicht best een goede film. Sterk acteerwerk, en best wel spannende scenes. Hier en daar zakt de film misschien een beetje in, maar over het algemeen was het wel erg vermakelijk.

cr_ix
Die muziek die gespeeld wordt door de band op dat begravenis terrein is vet! Kan het echter nergens vinden .

avatar van Marlon Aarssée
Wat is dit een goede Thriller zeg, wow echt te gek, deze moet je kijken
Tommy lee jones doet het aardig in deze film maar Ashley Judd steelt de show, wat een leuke vrouw is dat zeg.

een spannende en vlotte film, geweldig.

avatar van Pete_033
Leuke, spannende thriller met een vlot verhaal. Mooie locaties en met twee geweldige acteurs in de hoofdrollen.

New Orleans heeft altijd een mooie broeierige sfeer wat een perfecte setting is voor een thriller. Iets wat we onlangs nog zagen in de film Port of Call: New Orleans met Nicolas Cage.

Ashley Judd ziet er niet alleen erg mooi uit maar kan ook nog eens geweldig acteren wat ze in deze film laat zien.

Gisteren deze film op tv gezien. Heb me goed vermaakt twee uurtjes lang. Het plot is mooi en het acteer- en camerawerk is goed. Het verhaal mist zo nu en dan nog wel eens een deel, enkele onderdelen hadden iets beter uitgelicht mogen worden. Ik geef deze film een 3,5. Gewoon omdat het een leuk verhaal is en de film lekker wegkijkt.

avatar van Mrs.Donut
Echt een leuke film, zeker niet alleen een thriller, bij tijd en wijle ook grappig

avatar van K. V.
De film is leuk om te bekijken, maar is soms wat voorspelbaar.

Erg ondergewaardeerde film, vond hem spannend en een goed verhaal. 4 sterren voor mij

Deze film moet je kijken zonder te veel na te denken. Dan is het een redelijke film, met goede acteerprestaties. Zodra je echter met een kritisch oog naar de film gaat kijken, zie je zóveel grote onwaarheden, dat het gewoon irritant wordt. Daarom 2,5* in plaats van de 3,5* die ik anders gegeven zou hebben.

avatar van Fran
Lekker spannende film vind ik het wel. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alle films waar Ashley Judd in speel wel goed vind. Waarom weet ik eigenlijk niet maar ze kiest blijkbaar alle goede uit, denk ik. Het verhaal zit goed in elkaar en is vanaf het begin af aan lekker spannend. Het sterke aan deze film is ook dat de spanning goed vastgehouden word.

Ik lees hierboven een aantal keer dat het verhaal wel behoorlijk voorspelbaar was en daar ben ik het ook best wel mee eens. Ik wist bij voorbaat al dat haar man nog in leven was, dat hij ervandoor was gegaan met die vriendin van haar en dat de gehele "moord" op de boot in scène was gezet. Ook wist ik al dat hij een nieuwe identiteit had aangenomen en dat zij hem toch alsnog zou gaan vinden.

Ook al wist ik al die dingen toch vond ik het nog steeds heel spannend om te volgen. Daar heb ik me dus niet aan gestoord. Zolang de spanning maar goed vastgehouden word vind ik voorspelbaarheid niet eens zo'n probleem.

avatar van DVD-T
Double Jeopardy zonder Jeopardy.

Film wil nergens echt spannend worden. Op de een of andere manier is het allemaal wel erg voorspelbaar en weet je op voorhand wel hoe een scene gaat eindigen. Zoals bijvoorbeeld de opzet van het levend begraven . Er wordt al erg veel van te voren weggegeven. Erg jammer, zo kan de film zich niet onderscheiden van de rest van de films in dit genre die veel beter qua opzet werken. Af en toe nog een goede scene ergens tussendoor en het goede spel van Judd en Greenwood en zelfs Jones op de auto-piloot redden deze film van een totale ondergang.

avatar van mikey
Redelijke tv thriller, niet de beste in zijn soort. wederom tommy lee die achter iemand aangaat zoals in no country. Dat element is niet altijd even logisch. Dus jammer. Zou kill bill 2 de grafscene hebben geleend?

avatar van Richard_Voorhees
Echt zo'n typische tv film die ik volgende week waarschijnlijk alweer vergeten ben. Ashley Judd en Tommy Lee Jones zetten zich wel goed in, maar door het script blijven de personages erg oppervlakkig. Daarnaast weet je al bijna vanaf het begin hoe de film gaat eindigen, waardoor er maar weinig verrassends voorbij komt. Een redelijke film waarbij men eigenlijk gewoon het verstand op nul moet zetten.

Viel niet tegen. Geen slechte film met misschien wat foutjes maar ik heb er toch van kunnen genieten. Zoals hierboven, verstand op nul en dan is het nog best wel te pruimen...

avatar van Gang_Star
Degelijke thriller met een goede rol van Ashley Judd die op zoek naar de waarheid op de hielen gezeten word door Tommy Lee Jones (in een prima rol die ook doet denken aan zijn rollen in The Fugitive, U.S. Marshals en The Hunted). De film bevat als geheel een behoorlijke dosis spanning, ook al kent de film zijn rustige momenten. Toch doet dit niets af aan de film, want het is gewoon een degelijke thriller die vermaak bied, ondanks dat het einde vrij eenvoudig te raden is.

avatar van xxERWINxx
Redelijke thriller, zit wel een goed verhaal in, maar de actie had van mij wel wat meer gemogen, verder wel vermakelijk en redelijk spannend.

avatar van maxo922
Zo'n thriller waarbij door het acteerwerk en het platte, gehaaste script alles averechts werkt. Mooi meer wel in het begin.

Het de film een 15-tal jaar geleden al eens gezien, en nu dus opnieuw.
Ik vind het een goede en geslaagde thriller, met een goede cast.
Zowel Ashley Judd als Tommy Lee Jones kwijten zich uitstekend van hun taak.
Was leuk om deze prent nog eens terug te kunnen zien, blijft voor mij een uitstekende film.

avatar van IH88
“It's called double jeopardy. I learned a few things in prison.”

Degelijke film met sterke rollen van Ashley Judd en Tommy Lee Jones. Het script zit goed in elkaar en de film kijkt lekker weg. Spannend wordt het eigenlijk nergens, maar boeiend is het zeker. Het mysterie rond de verdwijning van de man van Libby (Judd) is erg doorzichtig en zelfs de gemiddelde filmkijker zal de twist zo doorhebben. Gelukkig laat regisseur Beresford het mysterie na een half uur al varen en concentreert hij zich op een vermakelijk kat- en muisspel.

avatar van Timothyvdmeer
Pfff was niet best. Gelukkig dat Tommy Lee in beeld kwam want toen werd het beter.

avatar van Alathir
Raar die lage scores. Zeer vermakelijke film die geen moment mijn interesse wist kwijt te spelen. Volgens mij had ik deze ooit al eens gezien. Blijft een topfilm in dit genre sowieso. Ook prima filmmuziek en een paar heerlijke scènes. Zelfs het tikkeltje drama ontbreekt niet. Je kan zeggen cliché en blablabla maar dan stel ik me de vraag van had je het liever anders gezien dan? Wat dat betreft vind ik de film feelgood en heeft het dus een perfect einde.

Judd speelt fenomenaal en erg geloofwaardig. Tommy Lee Jones heeft een goede chemie met haar terwijl hij eerst tegen haar werkt en op het einde inziet dat ze wel eens gelijk zou kunnen hebben. De plotgaten waar er hier velen over mekkeren, die zijn wel aardig verklaarbaar. Haar man had namelijk geld genoeg om zijn eigen dood in scène te zetten. Het is misschien geen meesterwerk zijnde dat ik er emotioneel van werd maar ik leefde wel mee met de moeder. Ik kan niet zo goed tegen onrecht.