• 8.295.550 stemmen

Geregisseerd door: Bruce Beresford

Met onder meer: Ashley Judd, Tommy Lee Jones en Bruce Greenwood

Releasedatum: 27 januari 2000

Plot Double Jeopardy

"Murder isn't always a crime."

Libby wordt schuldig bevonden van de schijnbare moord op haar man Nick. Als ze na zes jaar gevangenis voorwaardelijk vrijkomt, gaat ze op zoek naar haar zoontje met behulp van reclasseringsbeambte Travis Lehman, en komt ze ook achter de waarheid met betrekking tot haar man.

imageimageimageimageimageimage

Bobby Long

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Mwa,

Film die ik al heel snel door had, helaas is de film dan niet zo heel bijzonder meer. Op zich bleef de film wel interessant, want voor mijn gevoel leek de film snel voorbij te zijn. Ook vervelend dat er veel dingen in zitten waar toeval een grote rol speelt. Ik vind dit meestal in actie films minder belangrijk dan een film als dit. Thriller was deze film ook niet echt, want je weet toch alles al en je kan wel makkelijk voorspellen wat er komen gaat. Paar erger puntjes, maar verder niet oninteressant.

Thriller: 1,5

avatar van Gert1980

Gert1980

predator schreef:

Ik vond het best een redelijke film, maar ik heb me nu toch wel heel erg zitten storen aan de onwaarschijnlijkheden en plotholes. Puntje eraf.

Maar dat geldt voor negen van de tien films. Wanneer je je daaraan stoort kun je het beste de meeste films en series links laten liggen.

avatar van Rodger

Rodger

Echt wel een goeie film.. en zeker een mooie actrice..

3.5 ***

avatar van basssss

basssss

Voor de tweede keer gezien, was het vergeten. Dit is toch wel slechter dan de 3 sterren die ik het eerder heb gegeven. Puntje er af....

avatar van ILDIB

ILDIB

Lang geleden gezien en altijd bijgebleven t principe. Lijkt veel op the fugitive. Beetje ongeloofwaardig hoe t karakter van Libby zich ontwikkelt.

hoe verknipt moet dat zoontje zijn? Pa dood, Ma in gevangenis, pa toch niet dood, stiefma dood, pa wederom dood door moeder die toch niet dood is.. succes...

avatar van Banjo

Banjo

Het is een heel onwaarschijnlijk verhaal/gebeurtenis allemaal in deze film..

Maar het is gewoon wel een hele vermakelijke film en minder een thriller.

Het is zeker wel de moeite waard om deze een keer te zien..

avatar van Rob robson

Rob robson

Op zich geen slechte film, had iets beter gekund maar je vermaakt je wel. 3 van de 5

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Altijd een goeie gevonden. Nog in de bioscoop gezien, en met de regelmaat van de klok komt die wel eens op TV. Een vlotte achtervolgingsthriller waarin een vrouw de cel invliegt voor de moord op haar man die ze niet heeft begaan. Meneer blijkt helemaal niet dood te zijn... . Niet alles is geloofwaardig maar dat wordt goedgemaakt door een sterke prestatie van Judd, een vlot tempo en een bovengemiddelde regie. Enkel Greenwood is wat tegenvallend en mocht iets gemener overkomen. Verder niks klagen : gewoon 105 minuten filmplezier.

avatar van Jackkie

Jackkie

Het is een leuke film die ik nu meerdere keren heb gezien. Ik weet dat het geen pareltje is maar toch herkijk ik hem altijd weer. Dat moet ook wat zeggen over de film. Simpelweg vermakelijk 3*.

avatar van Supernatural

Supernatural

Gisteren even weer herzien.dit vind ik een leuke film.met ook nog een goed verhaal.ashley judd vind ik altijd goed spelen in dit soort thrillers.zij speelt ook echt leuk in kiss the girls.de rest van de cast speelt ook prima.

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Knappe vrouw, die Ashley Judd, en daarmee is zowat alles gezegd over deze film

scorsese

Redelijke film waarin een vrouw de gevangenis indraait vanwege de moord op haar man. Een prima plot voor een thriller als deze die draait om het feit dat je niet twee keer voor hetzelfde feit kunt worden berecht. De personages zijn wat voorspelbaar, maar Ashley Judd en Tommy Lee Jones zijn goed gecast. Vrij standaard allemaal, maar het kijkt wel gemakkelijk weg.

avatar van davidov

davidov

Toen de film uitkwam was ik 14 en leek me het een typische film voor getrouwde stelletjes.
Veel drama, weinig actie. Dacht ik.

Boy was I wrong.
Erg vermakelijke film, met interessante scenes en wendingen, enerzijds best wat clichés maar toch ook weer telkens origineel.
Een flink aantal actiescenes en achtervolgingen waren spannender dan in de gemiddelde film, terwijl ze opzich vrij simpel waren. Zo zie je maar weer; een simpele scene waarbij ontsnappen onmogelijk lijkt kan spannender zijn dan een scene vol met krankzinnige shoot-outs, explosies en weet ik veel wat.
En dan lopen die spannende scenes ook telkens net wat anders af dan je normaliter zou verwachten, ook dat zorgt dat de film niet verslapt.
Denk aan: 1e keer na uit gevangenis meteen ergens inbreken -> lange achtervolging -> toch meteen al gepakt.... of op de boot, met auto en al raken beiden te water, had ik ook niet verwacht

De film weet z'n beoogde doel prima te bereiken en is 22 jaar na dato nog origineel genoeg voor 4*
======

Iets totaal anders: volgens mij hebben de leveldesigners van het computerspel Left 4 Dead 2 de film gebruikt als bronmateriaal voor het level "The Parish". New Orleans en dat kerkhof; de looks, de sfeer, het is echt exact hetzelfde. Ik ken dat level zo goed dat het bij het bekijken vd film een heel maf effect gaf; het voelde aan alsof het level als set was nagebouwd, ipv dat het op locatie gefilmd is.

avatar van rep_robert

rep_robert

Aardige jaren 90 thriller waarin het doubled jeopardy gedeelte totaal verkeerd geïnterpreteerd wordt, maar desalniettemin vermakelijke tv oplevert. Het fijne aan dit soort films uit de jaren 90 is ook dat het tempo aangenaam is en niet flitsend van het ene naar het andere moment schiet. Het enige dat me dwars zit dat het leuke uitgangspunt niet echt een fijne afsluiter krijgt. Had daar meer inventiviteit in willen zien en wat meer spanning. Nu was het laatste half uur eigenlijk niet zo heel interessant meer. Die spanning in de zoektocht hadden ze iets langer vast moeten houden.