The Brotherhood (2001)

Alternatieve titel: I've Been Watching You

Horror

geregisseerd door David DeCoteau
met Samuel Page, Josh Hammond en Elizabeth Bruderman

Een studentenvereniging probeert de eerstejaars Chris te rekruteren voor hun selecte clubje. Zijn kamergenoot haalt hem over om de uitnodiging voor hun feestje te accepteren, maar dan blijkt het om een vereniging van vampieren te gaan.

avatar van Mirandak
Gisteren op canal+ gezien. Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Normaal gesproken hou ik wel van vampierenfilms maar dit

MFEO
Luchtig tussendoortje met lekkere jongens.

avatar van Sparkle
't Is een film van DeCoteau hè. En dat wil zeggen: elke film is een excuus om knappe jongens in hun ondergoed te zetten - liefst nog met "zelfbetasting " scènes.

Er is wel een leuk feitje, herkenningspunt in al z'n films (de latere dan): De goede dragen wit ondergoed, de slechte zwart

Slecht geacteerd, slechte make-up, FX achterwege (maar wat ze al niet kunnen doen met zilverpapier een een spotje...) maar 't is dan ook cult ten top die een sterke aanhang heeft. Dat verdient een extra puntje.

neo (crew)
Opvallend is de toch wel erg lange ''zuigscene''. 2 sterren

ilona
Dit kan best een leuke film zijn voor tussendoor maar om nou te zeggen van een egte top film nee het is wel leuk als je alle 3 de delen hebt:) ik heb me toch niet verveelt bij de film en dat is toch vaak bij films khad een 3 gegeven:)

Horrorfanaat
Vermakelijke B film. 2,5 ster

avatar van Dikkie Post
Sparkle schreef:

Ja dat is is idd het enige wat nog een beetje leuk was in deze film.

Ik geef 4*
Je moet deze film in zijn genre bekijken, B-horror dus.
Ik vind deze film eigenlijk niet echt slecht, er bestaan veel slechtere horror films die wel de bioscoop halen.

Na de cult-horror (;)) Legion of Fire: Killer Ants! (1998) gisteren komt de Belgische "kwaliteitszender" kanaal 2 vandaag opzetten met deze wonderbaarlijke horror.

inderdaad vandaag op tv, lijkt me wel interessant. Ik kijk niet echt veel naar vampierfilms

avatar van xenne
jasha schreef:
kanaal 2 niet te veel afbreken ook ni, maandag hadden ze nog 'the pledge', dinsdag 'fallen' ... en deze was niets eens extreem slecht - 't verhaal is natuurlijk belachelijk, maar kijkt wel lekker weg ...... next up zijn de Killer Ants

ok, om kort te zijn: de film trekt op niks. Horror noemen ze dat tegenwoordig. 'k Wilde eerst nog wegzappen rond het uur, maar buiten een 'spannend' achtergrondmuziekje gebeurt er gewoonweg niks in de film. Onnozel verhaal, en enorm maar dan ook enorm slechte acteurs. (En het is dan ook nog een vrij recente film van 2000)

M'n derde 0.5* voor een film...

David DeCoteau lijkt inderdaad "hand in hand" te gaan met (vooral) jongemannen in hun ondergoed en wat dat betreft heeft hij smaak. Zijn films zijn beslist geen candidaten (Neerlandici, of degenen die daarvoor willen doorgaan: mijn spelling, gebaseerd op de oorsprong van het woord) voor Oscars, noch wat betreft het verhaal, noch qua uitwerking.
Brotherhood is in Nederland alleen verkijgbaar in het verfoeilijke 4:3 formaat terwijl het origineel 2.35:1 is. Na enig zoeken in de VS dat beeldformaat te pakken kunnen krijgen en toen pas echt genoten! Daarom ook mijn waardering in sterren verdubbeld.
Bovendien is de film in sprankelende kleuren, hetgeen sommige regisseurs met opzet wat verzadiging betreft omlaag willen draaien (zoals Saving Private Ryan en Flags of our Fathers), verschrikkelijk gewoon!
Laatste opmerking: dit is GEEN vampierfilm, omdat die niet in de film voorkomen. Dus: geen angst voor daglicht, kruisbeelden en knoflook, geen doodskisten waarin de dag wordt doorgebracht.

ags50 heeft gelijk: het vampiergehalte of correcter geformuleerd magiërgehalte is net zo eng als een aflevering van Sesam Straat: er is geen sprake bloed, noch geweld of horror. De benadering van de regisseur is homo-erotisch, bijna poëtisch. De personages blijven oppervlakkig. De jonge mannen, regelmatig gehuld in boxershort of onderbroek, zijn gespierd en aantrekkelijk; de hoofdpersoon is bovendien uiterst naief.