• 10.980 nieuwsartikelen

Met onder meer: Sydney Sweeney, Glen Powell en Alexandra Shipp

Gesproken taal: Engels en Mandarijn

Releasedatum: 4 januari 2024

Plot Anyone but You

"They only look like the perfect couple."

Zo op het eerste oog lijken Bea en Ben de perfecte match. Na een geslaagde eerste date is de aantrekkingskracht tussen beiden door een bepaalde gebeurtenis echter danig bekoeld.. Dat verandert wanneer hun paden weer kruisen op een bruiloft in het buitenland en ze zich voordoen als een koppel.

Social Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 4 januari 2024 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing via Universal Pictures International Netherlands)

kappeuter (crew films)

avatar van soom

soom

JA, JA! NOG EENS.. JAAA.

Moest dat perse in hoofdletters?

Nah.

Maar ik ben gewoon heel enthousiast. Ook al miste ik (...) 15 minuten van het begin..

Glen Powell is om te zoenen, Sydney is misschien wat twijfelachtig, maar er zit genoeg in om dat te vergeven.

Charmante en lekkere vent Glen. Laat de rest van 2024 maar hangen, het kan (volgens mij) gewoon niet beter worden.

avatar van rep_robert

rep_robert

Voorspelbaar, maar charmante romkom met een leuke bitcherige chemie tussen de altijd charmante Sweeney en Powell is ook prima. Er zitten genoeg luchtige en genante situaties in om dit standaardwerkje boeiend te houden. Ondank dat de mensen ogenschijnlijk bulken van het geld is Australië een mooie setting om deze film plaats te laten vinden. Het geeft net die extra vibe aan de film.

Ideaal datevoer.

avatar van pierre18

pierre18

Bijna net zo erg als de rotzooi van Johan Nijenhuis. Het trekt een bepaald publiek en heeft daarom financieel bestaansrecht, maar voor de rest is het allemaal weer zo cliché en des Hollywoods. Uitgezonderd de beginscene in het begin is het daarna louter en alleen maar met 13 in een dozijn grappen met grollen en voorspelbare conversaties. En dat is jammer, want ik had net iets meer pit en een verhaal met wendingen verwacht. De cast is goed en Powell en Sweeney doen het zeer verdienstelijk en de locaties zijn prima. Daarom toch nog twee sterren, maar verzin eens wat nieuws zou ik zeggen.

avatar van bzzz

bzzz

voor dit soort romcoms vind ik deze bovengemiddeld goed. clichematig zeker maar de grappige scenes wisselen goed af met de romantische scenes, prima vermaakt en veel gelachen.

avatar van Shinobi

Shinobi

"Stupid, but fun."

Een terugkeer naar de klassieke romcom.

Door een misverstand komen Bea en Ben op elkaars pad terecht. Dit leidt tot een spontane date en alles lijkt boven verwachting goed te gaan. Jammer genoeg blijkt hun communicatie niet opperbest te zijn, waardoor de boel al gauw bekoeld. Snel zijn ze niet van elkaar af, want ze ontmoeten elkaar weer op een bruiloft waar ze zich voordoen als een stelletje om de vrede te bewaren.

Hoe dit gegeven gaat uitpakken, kun je als kijker van tevoren wel voorspellen. Toch moet ik zeggen dat ik hier met volle teugen van heb kunnen genieten. De film bevat leuke, sexy humor en er zijn meer dan voldoende gestoorde situaties aanwezig. Daarbij is de cast ook gewoon prettig; opvallend om rapper GaTa in zo een rolletje te zien.

Sydney Sweeney ken ik voornamelijk als dramaqueen Cassie Howard uit 'Euphoria'. Dus ik was wel benieuwd hoe zij het in zo een luchtige rol zou doen en ik moet zeggen dat ze het zeker niet verkeerd doet. De onderlinge chemie die zij met Glen Powell deelt is duidelijk voelbaar. De prachtige Australische setting maakt het geheel helemaal af.

Al met al is 'Anyone but You' een erg vermakelijke romcom geworden, ondanks een nogal uitgekauwde formule. Fijn om te zien dat Will Gluck nog steeds dergelijke films kan afleveren.

3,5 Sterren.

avatar van jester

jester

Ach, die ene matige acteur is rapper. Dat verklaart veel. Nu moet ik zeggen dat ik de acteerprestaties sowieso niet erg sterk vond, maar Gata viel in negatieve zin op. Verder niet te veel woorden aan vuil maken: mooie mensen maken van alles mee op een mooie locatie, en aan het einde is iedereen blij. Wel wat grappige momenten hier en daar, maar daar blijft het dan ook bij. Niveau Netflix.

avatar van Chin4thefilm

Chin4thefilm

Redelijke romcom die het vooral moet hebben van de 2 hoofdrolspelers. Powell en Sweeney hebben een mooie chemie. Beiden natuurlijk super knappe acteurs, die van het scherm spatten.

De grappen heb ik vrijwel allemaal al wel eens voorbij zien komen. Neem bijvoorbeeld de eerste scène met het drogen van de broek. Mr. Bean much?

Maar de overige personages vond ik er tegenvallen, met als dieptepunt de Rapper Gata die echt niet kan acteren. Ik ben ook geen fan van Mulroney, in geen enkele film vind ik hem een toevoeging.

Het verhaal is uiteraard voorspelbaar, maar dat is te verwachten in een Romcom. Mooie beelden in Australië.

Al met al nét een voldoende.

avatar van Apster

Apster

Vreselijk. Ik heb het niet volledig uit kunnen zitten. De zaal was pijnlijk stil bij iedere komisch bedoelde scene. Gespeeld door volwassenen, maar zo puberaal en slecht geacteerd, en de geforceerde LGTV agenda zorgde voor de nodige irritatie.

Na een uur naar de uitgang gehold. Flauw, voorspelbaar en onzettend kinderachtig. Voor welke leeftijdsdoelgroep dit is gemaakt is mij een raadsel.

avatar van Casus Belli

Casus Belli

Lang geleden dat ik nog zo'n absolute rotfilm heb gezien. Zo voorspelbaar, zo geforceerd, zo lang voor zo'n zwak verhaal ... Acteurs van B- en C-garnituur.

avatar van Daniel Raedts

Daniel Raedts

De romantische komedie. en genre dat eigenlijk altijd goed was voor een paar succesvolle hits per jaar, maar opeens de afgelopen 10 à 15 jaar goedkoop genre werd op vooral streaming met nietszeggende titels. In die jaren zagen we ze nauwelijks in de bioscopen. Nou ja, als we de Nederlandse tak even buiten beschouwing laten. Met in 2022 'Ticket to Paradise' werd voorzichtig de weg terug naar het bioscoopscherm gevonden en het publiek liep er nog steeds warm voor. We zijn dan weliswaar nog ver verwijderd van de hoogtijdagen uit de jaren '90, maar het begin van een revival is er. 'Anyone but You' is de volgende hit, die met Glen Powell en Sydney Sweeney twee bekende rijzende sterren in de hoofdrol heeft.

Powell's carrière kreeg vorig jaar een boost met 'Top Gun: Maverick' en ongetwijfeld deze zomer als leading man in 'Twisters'. Sweeney viel overduidelijk op in diverse kwaliteitsseries ('The Handmaid's Tale', 'Europhia' en 'The White Lotus'), de videoclip 'Angry' van The Rolling Stones en als model voor Armani Fragrance. De chemie in 'Anyone but You' is sterk aanwezig, met bij vlagen hilarische momenten, 'R-rated' humor en natuurlijk de onmiskenbare elementen dat alles op z'n plek valt én natuurlijk afspelend in een cleane en zeer 'welvarende' omgeving. Puur 'romantisch escapism' voor 100 minuten; ongecompliceerd en vermakelijk. De ideale datefilm. Een klassieker in wording? Verre van, maar wel eentje die op streaming en ongetwijfeld op tv de komende jaren ontzettend goed zal blijven scoren.

kappeuter (crew films)

Oef. Dit is net een soap, met allemaal nep en overdreven acterende personages.

Ik ging dit kijken vanwege Sydney Sweeney. Fijne actrice, maar verder is deze film niet zo best.

Wat een eng ventje is die Glen Powell. Brrr...

Het begint nog wel aardig, maar daarna gaat het bergafwaarts. Het verhaal is vrij onnozel.

De locaties zijn wel mooi. De scènes op de boot in de nacht hebben wel wat.

Ik houd op zijn tijd wel van een leuke en vlotte romcom, maar dit is zo'n film waardoor je een hekel aan het genre gaat krijgen als je hier te veel van ziet.

BBarbie

Zwakke, voorspelbare romcom die de middelmaat niet haalt.

avatar van schumacher

schumacher

Kon er nog mee door.

Sydney Sweeney is toch een bom van een vrouw.

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Gewoon slecht. Geen moment grappig. Hebben ze elkaar eindelijk weer gevonden na het misverstand, krijg je ineens die rare onzin dat die dude midden in de nacht de kamer uitgaat. Zal allemaal wel. En dat einde, man wat een cringe.

En die hype rondom Sweeny begrijp ik niet zo. Mooi lichaam, that's about it. In deze film is het acteerwerk niet bepaald bijzonder.

Ik mag dan een abonnement hebben bij Pathé, maar ik ben blij dat ik hier niet voor naar de stad ben gefietst.

avatar van JanP61

JanP61

Zeer voorspelbare 13 in een dozijn romcom die me af en toe een glimlach bezorgde. Vandaar toch 2 sterren.

avatar van macrobody

macrobody

Net voldoende. We pakken het standaard romcom script, woke sausje eroverheen en gaan. Het is dat de hoofdrolspelers de film het aanzien waard maakten.

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

macrobody schreef:

Wat was hier woke aan?

avatar van macrobody

macrobody

Iron Maiden schreef:

Wat was hier woke aan?

Het bewust kiezen voor een trouwerij van twee personen van hetzelfde geslacht en van een verschillend ras in het kader van diversiteit. Allemaal prima, maar dat is een woke sausje.

avatar van ibendb

ibendb

Wat een aangename verrassing! Sweeney en Powell zijn geweldige hoofdrolspelers en geven vonken af. Ik ben blij dat deze R-rated rom-coms weer terug zijn. Het is luchtig vermaak met een vies randje. Ik heb meer gelachen dan ik wil toegeven om die verdomde spin/koala grap.

Niet elke grap is raak en niet elk personage is even interessant, maar dat kan ik wel door de vingers zien. Af en toe rolde ik met mijn ogen om de clichés en voorspelbaarheid, maar niet lang daarna zat ik alweer te gieren om een grap, dus dat vind ik meer dan prima.

scorsese

Matige film over een eerste date die niet eindigt zoals het zou moeten. Een ouderwetse romcom die zich nergens weet te onderscheiden. De voorspelbaarheid is het probleem niet, maar na een leuke opening wordt het eerlijk gezegd al vrij snel wat saai. Het is geen straf om naar Sydney Sweeney te kijken, maar 3.0 sterren zou net te veel zijn.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Ik kreeg vooral zin om tosti's te bakken na deze film. Verder een beetje hit and miss waar de teleurstelling overheerst. De film begint niet onaardig. De hoofdrolspelers zijn oké al is Powell net iets te stijf en een echte vonk tussen hen ontbreekt. De verschillende bijfiguren zijn soms leuk en soms gewoon vervelend en te duidelijk geschreven om leuk over te komen (en dat gebeurt dan eigenlijk nooit).

Maar goed, zeker in het begin kan de film nog alle kanten op (hier kan de film oprecht nog zo eindigen dat beide hoofdpersonen met hun oude vlam eindigen en dat zou ook prima zijn). Leuk bekvechten ook. Dat zijn de vermakelijkste stukjes. Maar daarna komen alle clichés erbij met uiteraard een dramatisch dieptepunt zo richting het einde. Dan verrast de film nergens en irriteert zelf. Visueel wel erg saai in beeld. Zelfs zomers Australië en nachtelijk Sydney geven weinig sfeer en het is allemaal weinig bijzonder gefotografeerd. 2,5*

avatar van Alathir

Alathir

• 2070 berichten

Ik vond het wel amusant. Zitten zeker erg luchtige stukken tussen. Soms ook genante maar ook wel grappig. De chemie tussen Sydney en Glen is erg goed. Het tempo van de film is perfect, de film raast voorbij, het is allemaal zeer amusant. Cliché vond ik het niet, het was gewoon goed. Setting was ook leuk met die zomerse sfeer en de Australische stranden.

avatar van mrklm

mrklm

“Filmpje maken in een riant huisje aan het Australische strand?” “Doet u maar!” En zo gooit een respectabel ensemble zijn reputatie te grabbel in een vergaarbak van romcom clichés die afschuwelijk genoeg is om nietsvermoedende bioscoopgangers het gehele romcom genre voorgoed af te zweren. Zij [Sydney Sweeney] is de zus van de bruid [Hadley Robinson], hij [Glen Powell] is de beste vriend van de broer [Gata] van de andere bruid [Alexandra Shipp]. Hij en zij hadden een spontane date die door een misverstand uitliep op een deceptie en tijdens een bruiloft in Australië kibbelen ze als kleine kleutertjes totdat ze om twijfelachtige redenen besluiten dat het beter is als ze doen alsof. Een walgelijke, niet te vergeven verspilling van talent.

avatar van doctorw

doctorw

Apster schreef:

LGTV agenda? Misschien kan ik mijn partner nu dan toch overhalen om die nieuwe LG TV te kopen door samen deze film te gaan kijken. Bedankt voor de tip!

avatar van Rillo

Rillo

Deze film maakte in mij iets los om toch maar weer eens een reactie te plaatsen....

Wat een draak van een film, heb hem braaf met het meisje meegekeken maar we werden er zelf steeds meliger van.

Complete, slecht geacteerde meuk en dat werd met de minuut erger.

Toen van beide hoofdrolspelers de duimen daar verdwenen in "waar de zon niet schijnt" had ie voor mij het dieptepunt wel bereikt. Het was nog niet eens grappig...

Op een mooi koppie na heeft die Sydney ook nog eens een vervelende stem maar voor dat koppie krijgt ze toch nog 1 ster...

avatar van umbra

umbra

Yes, nog is ne romantische komedie zoals ik ze graag heb, pure feel good, maar niet dat mierzoete, ultra brave kleffe gedoe, integendeel en geen seconde verveling. En kunt al raden...Sydney Sweeney altijd een geschenk om nr te kijken