• 10.567 nieuwsartikelen

Releasedatum: 13 december 2023

• iTunes Bekijk via iTunes

• Bioscoop Te zien in 108 bioscopen

Plot Wonka

Voordat hij de meest beroemde chocoladefabriek opende, droomt een jonge Willy Wonka ervan snoepmaker te worden. Hij trekt op avontuur. Op zijn reis ontmoet hij een gevangen genomen oompa-loompa.

Chief-of-Police

Father Julius

Alle Media

avatar van james_cameron

james_cameron

Charmante, onweerstaanbare Willy Wonka-prequel, mooi vormgegeven en met Timothée Chalamet perfect gecast in de hoofdrol. Aanvankelijk was ik wat sceptisch omdat dit een musical betreft, maar de schade valt erg mee en feitelijk stoorde ik me niet aan de liedjes. De toon is daarnaast precies goed getroffen en plot en personages zijn erg leuk.

avatar van omniesbonsai

omniesbonsai

Visueel schitterend

Liedjes niet echt memorabele, behalve pure imagination

Soms wat saai

Hugh Grant vertolkt een geslaagde leuke oempa loempa

Paul King zou met deze visuele pracht ,a christmas carol, oliver twist, en andere boeken van Charles Dickens kunnen verfilmen

Goed idee!

avatar van santaro78

santaro78

Dit geeft zo nostalgisch gevoel. Gene wilder was geweldig, maar deze doet zeker niet teleur.

avatar van Brabants

Brabants

• 2006 stemmen

Wonka is een sfeervolle film met een idem prachtig decor. Roald Dahl humor kon ik nauwelijks bespeuren dat is ergens wel jammer. Timothée Chalamet was ik niet van onder de indruk daarentegen was Hugh Grant een groot genot.

avatar van Anjin

Anjin

Wat viel die film tegen zeg..

Totaal niet bioscoop waardig..

Toch wel de slechtste film van alle 3..

De eerste met Gene Wilder was toch wel de leukste en beste..

Vond dit meer een musical dan een film..

Afbraak van het originele..

avatar van schrans

schrans

Verraste me zeker in de eerste helft positief, door de warmte en sprookjesachtige sfeer die het uitstraalde. Chalamet is ook duidelijk in zijn element. Na verloop van tijd wordt het wel meer op automatische piloot en ook de liedjes zijn te aanwezig.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Je gaat naar deze film puur voor entertainment. Dan kun je niet anders dan zéér tevreden uit de bioscoop lopen.

Wat een fijne, grappige, mooie, emotionele film.

Lekker verstand op nul en genieten van de special effects, het avontuur en de prachtige beelden.

Wat een topper van een film in zijn genre.

avatar van Thomas83

Thomas83

Normaal gesproken niet echt mijn type film, maar de lokroep van Hugh Grant in de rol van een Oompa Loompa kon ik niet weerstaan. En dit blijkt ook een onweerstaanbaar charmante familiefilm te zijn, zo warm, en met een fantasievol en gedetailleerd uitgewerkte wereld. Dat imponeerde me nog het meest, met name de visuele details en hoe bepaalde dingen vroeg worden opgezet. De klokkentoren, het riool dat wordt gebruikt om de chocola illegaal te verkopen, de monniken, de chocoholics, de uitvindingen, de chocoladefontein op het einde.

De musicalscènes zijn regelmatig lekker groots opgezet, maar de liedjes zelf zijn niet super memorabel. Ook ontbreken de duistere ondertonen van Dahl zijn werk een beetje. Hoewel ik niet fan genoeg van Charlie and the Chocolate Factory ben om daar nou echt wakker van te liggen wordt het op het einde wel net wat te zoet. Ook bevat de film wat te veel (middelmatige) CGI.

Chalamet is niet heel bijzonder. Ik had me een betere en vooral meer flamboyante Willy Wonka kunnen voorstellen. Toch is zijn spel ook weer niet storend of zo. Zelfs zijn zang viel me nog best wel mee. Joseph vond ik in veel scènes nog enigszins de show stelen als Slugworth. Grant is nog beter, en gelukkig wordt hij ook spaarzaam gebruikt. Lane houdt zich goed staande tussen de eigenlijk overdreven veel grote namen.

BBarbie

Aardige musical over Willy Wonka, voortbordurend op het verhaal van Roald Dahl. Leuk, maar niet zo leuk als het oorspronkelijke verhaal uit 1971. De muziek en de liedjes liggen wel lekker in het gehoor.

avatar van badfans69

badfans69

Vanaf 8 maart op HBO max.

avatar van John Milton

John Milton