• 10.922 nieuwsartikelen
  • 8.996.846 stemmen

La Sociedad de la Nieve (2023)

Avontuur / Biografie | 144 minuten

Genre: Avontuur / Biografie

Alternatieve titel: Society of the Snow

Oorsprong: Spanje / Chili / Uruguay / Verenigde Staten

Geregisseerd door: J.A. Bayona

Met onder meer: Esteban Bigliardi, Simon Hempe en Rafael Federman

Gesproken taal: Spaans

Releasedatum: 21 december 2023

Plot La Sociedad de la Nieve

"Based on a remarkable true story."

In het jaar 1972 vliegt een rugbyteam naar Chili. Onderweg stort het vliegtuig neer op een gletsjer in het Andesgebergte waarna 29 passagiers overblijven. Te midden van een van de meest ruige en ontoegankelijke omgevingen pogen ze in leven te blijven. Hiervoor dienen ze drastische beslissingen te nemen.

Numa Turcatti

Antonio 'Tintin' Vizintín

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20130 berichten

Alive was als kind een van mijn favoriete films. Maar - tot zover mijn geheugen reikt - is die film compleet overbodig geworden bij het verschijnen van La Sociedad de la Nieve. Deze 'remake' is vele malen realistischer, completer, enger en meer van dergelijke verbeterpunten.

Op momenten leek het alsof de zuurstof in mijn woonkamer langzaam aan het verdwijnen was. Enig minpuntje is dat het soms lastig is om meerdere personages uit elkaar te houden. De haarmode uit die tijd helpt daar ook niet bij.

avatar van r0bert0

r0bert0

movie freak84 schreef:

Ga het kort houden. Maar dit is toch wel een van de weinige toppers die op netflix staat. Wat een indrukwekkende film. Ben normaal niet zo van de drama maar als het dan waargebeurd is kijk je er net even wat anders tegenaan. Zeker een aanrader.

Ik ga het ook kort houden. Beetje onnodige en domme opmerking over Netflix. Wil je popiejopie doen? Kijk even hier naar de films op Netflix. Top 100 beste films op Netflix

r0bert0 schreef:

Wauw wat een opmerking. Hoezo is dit popie jopie. Van de beetje recente films is dit wel een uitschieter maar dat is mijn mening dus snap jou opmerking niet helemaal. Ruzie met de vrouw moet je niet op mij afreageren kerel.

avatar van r0bert0

r0bert0

movie freak84 schreef:

jij zegt een van de weinige toppers. Dat staat er. Anders moet jij je eigen bericht nog maar eens nalezen. Staat niets over recent. Blijft een domme opmerking van jou dus.