• 10.927 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jason Statham, Emmy Raver-Lampman en Josh Hutcherson

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 11 januari 2024

Plot The Beekeeper

"Expose the corruption. Protect the hive."

Adam Clay is een gepensioneerde staatsagent die voorheen werkte voor een machtige en clandestiene organisatie die bekendstaat als 'Beekeepers'. Nu brengt hij zijn dagen door als bijenhouder. Een vriendelijke vrouw die voor hem heeft gezorgd, wordt op een dag het slachtoffer van een phishing-zwendel en pleegt zelfmoord. Clay begint daaropvolgend een eenmansoorlog om de verantwoordelijken te laten boeten.

Matt Wiley

Derek Danforth

Wallace Westwyld

Eloise Parker

President Danforth

Janet Hayworth

belita

Ik ben zo benieuwd naar de mening van een aantal mensen hier die de film maar 'niks' vonden over alle films van James Bond, Rocky, Arnold Schwarzenegger, Die Hard, the Hunger games, Harry Potter, Starwars, the Hobbit, films etc, etc,

Deze film is idd. over the top v.w.b. geloofwaardigheid, maar zijn al de films die ik hiervoor noemde dat ook niet? Films zijn voornamelijk bedoeld om mensen te entertainen en dat doet deze in zeer bijzondere mate. Daarnaast worden de hierboven door mij opgesomde films door miljoenen en miljoenen mensen bijzonder goed gewaardeerd. Hebben die miljoenen 't dan allemaal mis, of zou die enkele criticast hier tot een uiterste kleine minderheid behoren?

Ik denk idd. dat wanneer je houdt van een Sissie of Sound of music film, dat je het genre van deze film minder waardeert, maar dan zou je na het lezen van de plot en / of de trailer, er ook voor gekozen kunnen hebben om gewoon niet te gaan kijken (of schrijf ik nu onzin?)

Wat mij betreft is dit één van de beste Stathams ooit.

belita

Wat ik in mijn vorige berichtje nog vergat in de opsomming : de Rambo en Lord of the Rings films.

Zo herinner ik mij een Rambo film waar Stallone in Afghanistan op een soort van start / landingsbaan staat en het 'halve' Russische leger met pantservoertuigen, voettroepen en Migs op hem afkomt en hij in zijn eentje met de M?? die die in zijn handen heeft (ik heb geen verstand van dat soort zware vuurwapens dus ik weet het type niet) het complete Russische leger afslacht. Toch waren ook over dit soort films miljoenen en miljoenenmensen dolenthousiast.

Waarom zou dat zijn?

scorsese

Redelijke film over een imker die het niet kan verkroppen als een oudere vrouw bestolen wordt door internet-criminelen. Nogal een rechttoe rechtaan wraakfilm met een simpel plot en standaard personages. Van de originaliteit moet deze film het dus niet hebben. Jason Statham is goed op zijn plaats hier en de film heeft genoeg actie en een lekker portie geweld.

cdman19800 schreef:

Dit is exact hoe een actiefilm zou moeten zijn; verstand op nul en non stop actie. Doet me terugdenken aan de films van weleer zoals "Die Hard" etc...

Ik had in mijn eerste bericht nogal wat woorden 'nodig', hetgeen hierboven is de kortere maar ook zeer treffende beschrijving van de film. Ook Kort&bondig hierboven schrijft precies waar het omgaat.

Daarnaast herinner ik mij een Franse film van jaren en jaren geleden waarin 2 mannen aan een keukentafeltje zitten, flesje wijn en een stokbrood op tafel. Na 3 kwartier hun geneuzel over het weer, de laatste voetbalmatch, de komende wielerklassieker te hebben aangehoord, ben ik gestopt met kijken. Vreselijk om te zien. Toch waren er (zogenaamde ???) filmkenners' die de film gewéldig vonden.

avatar van Brabants

Brabants

• 2028 stemmen

The Beekeeper is voor wat je verwacht een film die het 100 procent waarmaakt. Een platform waar Statham kan laten zien waarin hij zo goed is. Het hele imker gebeuren was erg origineel binnen het geheel. Kostelijk vermaak dit!

avatar van deRappe

deRappe

Mooi!

avatar van MarcusKingma

MarcusKingma

Begint een flink "John Wick" gehalte te krijgen. Vermakelijk, ongeloofwaardig en veel bloed aan de muur. De acties zijn prima gefilmd. Het enige wat mij echt stoorde was de weinige emotie van de dochter toen haar moeder zelfmoord had gepleegd. Maar in feite moet je al bijzonder gestoord zijn om zo een film te verzinnen en om aan mee te doen.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Statham doet waar hij goed in is, en dat levert een leuke B-film op. Het verhaal is zeer pover met wat geneuzel over bijen, maar een actiefilm met phishing als motief van de bad guys kom je toch weinig tegen. Naast Statham nog wat bekende figuren die hier geen prijzen zullen winnen, maar het niet slecht doen. Vooral als de actie begint is het wel genieten. Met kleurrijke figuren en over de top actiescènes. Meer moet dat soms niet zijn.