• 8.557.468 stemmen

Geregisseerd door: Jennifer Kaytin Robinson

Met onder meer: Camila Mendes, Maya Hawke en Sophie Turner

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Do Revenge

"I'll do yours if you do mine."

Drea en Eleanor zijn twee studentes die allebei een gedeelde dorst naar wraak koesteren. Van Drea is een sekstape uitgelekt door haar vriendje Max en de pas overgeplaatste Eleanor worstelt met haar tijd op school nadat er een kwaadaardig gerucht over haar is begonnen. Wanneer de meiden elkaar onverwachts tegen het lijf lopen, bedenken ze een plan om elkaars daders te straffen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Carissa Jones

Elliot Tanners

Meghan Perez

scorsese

Redelijke film over twee studentes die allebei wraak willen en elkaar hierbij helpen. Een leuk plot met ook genoeg verrassingen. Een zwarte komedie die zich afspeelt op highschool, waarbij bepaalde clichematige personages niet ontweken kunnen worden. Een kleurrijke aankleding en een prima cast. Wat aan de lange kant, maar vermakelijk genoeg voor 3.0 sterren.

avatar van Shadowed

Shadowed

Netflix-kersen.

Typische tienerfilm met een duidelijke knipoog naar het moderne publiek. Do Revenge is een film die erg meegegaan is in de tijd. Daarmee geeft het de indruk dat het vooral een pleaser voor Twitter is, maar niettemin heb ik me smakelijk vermaakt met deze film. En terwijl Netflix juist wat dompers had afgeleverd de laatste tijd.

Visueel correct zonnig en het acteerwerk wordt verzorgd door ervaren namen. Misschien geen namen die onder de filmveteranen bekend zijn, maar Mendes evenals Hawke worden langzamerhand steeds bekender. Ondanks dat deze film veilig terrein voor ze is komen ze er goed vanaf en vullen ze de personages naar behoren in. Leuk dat ze allemaal op hun eigen manier een draai geven aan hun verschijningen.

Het vermaakt goed en het plot kent genoeg verrassingen en voortgang om de twee uur te rechtvaardigen. Wellicht dat het wat vermoeiend over kan komen voor een zeker publiek, maar ik heb me geen enkel moment echt verveeld. Een typische film waarin je, mocht je ervoor openstaan, veel uit kan quoten. Beetje jammer van de mierzoete en brave invulling, maar zeker degelijk vertier. Zo zie ik ze graag.

avatar van lang pee

lang pee

Typische vervelende kinderachtige tienerfilm, maar ik had maar niet moeten kijken, eigen schuld dikke bult, flauwe boel.....

avatar van Creative-lady

Creative-lady

ik vond het een mooie film. Wel jammer dat de twee meisjes op een gegeven moment 'uit elkaar' gingen, maar natuurlijk kwam het weer goed

avatar van umbra

umbra

Verrassend vermaakt met deze film, maar vond het toch eerder een drama-thriller, op een luchtige manier wel te verstaan, maar totaal geen komedie. Kon de cast ook wel appreciëren. 7/10.

avatar van Timk

Timk

Best leuke high school film, maar had ook gewoon 90 minuten mogen duren. Vooral door de rol van Maya Hawke, kan ik niet anders dan er toch een voldoende van te maken.