• 11.795 nieuwsartikelen
  • 164.341 films
  • 10.544 series
  • 30.608 seizoenen
  • 620.758 acteurs
  • 194.462 gebruikers
  • 9.062.301 stemmen
Avatar
 
banner banner

Rabu Raifu (2022)

Drama | 123 minuten
3,58 32 stemmen

Genre: Drama

Speelduur: 123 minuten

Alternatieve titels: Love Life / ラブライフ

Oorsprong: Japan / Frankrijk

Geregisseerd door: Kôji Fukada

Met onder meer: Fumino Kimura, Kento Nagayama en Atom Sunada

IMDb beoordeling: 6,9 (1.651)

Gesproken taal: Japans en Koreaans

Releasedatum: 16 maart 2023

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Rabu Raifu

Taeko leidt met haar echtgenoot Jiro en zoontje Keita een vreedzaam bestaan. Door een tragisch ongeluk komt Keita's biologische vader Park na jaren opnieuw in hun leven. Taeko ontfermt zich over haar dove en dakloze ex en helpt hem om te gaan met zijn schuldgevoel en de pijn die hij met zich meedraagt.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Social Media

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

  • 1665 berichten
  • 426 stemmen

Vanaf 16 maart 2023 in de bioscoop (Imagine Filmdistributie)


avatar van De filosoof

De filosoof

  • 2088 berichten
  • 1436 stemmen

De film is typisch Japans in de zin dat ook deze film alledaagse relatieperikelen laat zien – een getrouwd stel vervreemdt van elkaar na de dood van hun zoontje waarbij ze meer steun vinden bij hun ex-partners met wie de liefde emotioneel intenser was – in een wat voortkabbelend tempo waarin zelfs dramatische gebeurtenissen wat saai voelen omdat Japanners nu eenmaal niet explosief hun emoties uiten. De film blijft echter boeien door de interessante thematiek omtrent de aard van de liefde en de mens: we willen gered worden of de ander redden, bovenal van verlatenheid, maar ‘ware’ liefde is zo mogelijk nog bedrieglijker dan de onware liefde zodat we pas de juiste keuzes maken als we onze fundamentele eenzaamheid beseffen en de ander in de ogen durven aankijken. Ook die thematiek doet denken aan de Japanse meesters als Ozu en Hamaguchi – met name ook Netemo Sametemo (Film, 2018) van Hamaguchi – in wiens voetsporen de film lijkt te willen treden, resulterend in een niet briljante of originele maar toch wel fijne film.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 13464 berichten
  • 3990 stemmen

De beste van Fukada, hoewel tekortkomingen uit eerdere films van hem ook hier weer terugkomen.Ik vind vooral dat de film in de tweede helft soms wat rommelig is, weinig focus heeft en hier en daar een twist te veel brengt. Ook qua drama wel goed in elkaar gezet maar soms te ingehouden waardoor de personages ongrijpbaar blijven en de emoties niet echt doordringen. Ik zie wat de regisseur wil zeggen over rouw en verlies, hoe men ermee omgaat en wat dat doet met relaties. Maar dat is echt op verstandelijk niveau, niet op gevoelsniveau en ergens geloofde ik de personages niet altijd. Maar ja, die laatste scène is weer helemaal spot on qua gevoel en toon. Prachtig registerend vooral.

Verder een typische hedendaagse Japanse film (altans zoals ik ze in mijn hoofd heb): grootstedelijke achtergrond (letterlijk ook vaak in beeld), kabbelend tempo, zachte belichting en veelal normale mensen waar veel van het normale leven wordt getoon waarin een al dan niet grote rimpeling in plaatsvindt. Mits enigszins redelijk uitgewerkt scoor je als film bij mij al snel punten want ik vind het heerlijk vertoeven daarin.

Dit is nu zo'n film die dat allemaal wel op orde heeft, maar ook enkele minpunten kent (hiervoor genoemd) en enkele dingen goed doet maar ook nergens echt excelleert. 3,5*.


avatar van jorrit3

jorrit3

  • 59 berichten
  • 481 stemmen

Prachtig familiedrama, spel en emoties op de vierkante centimeter, zeker als doofstomme ex zich meldt, met soms wat rare uithalen, maar goed.

Poes speelt een belangrijke verbindende rol, en dat is niet het enige waarmee deze film veel ontleend lijkt te hebben uit Early Spring ( Sôshun) van Ozu.

PS: waarom hier niet gewoon als Love Life te vinden? Zo wordt de film hier aangeboden. En die twee woorden komen tot slot ook steeds weer terug in het refrein van het afsluitende liedje. Nu is hij hier haast niet te vinden!


avatar van mrklm

mrklm

  • 8820 berichten
  • 8503 stemmen

De achtjarige Keita [Tetta Shimada] heeft een bordspeltoernooi gewonnen en zijn opa Makoto [Tomorô Taguchi] is jarig. Taeko [Fumino Kimura] bereidt zich dan ook voor op een bescheiden feestje met haar echtgenoot Jirô [Kento Nagayama]. Het zonnetje schijnt, iedereen maakt een vrolijke indruk en de opening is luchtig. Maar niet alles is wat het lijkt en wat een feestelijke familiebijeenkomst had moeten zijn, loopt uit op een drama dat de relatie tussen Taeko en Jirô ernstig beschadigt. Ieder opvallend detail blijkt in de loop van de film betekenis te hebben en dat getuigt mede van de intelligentie van Fukada’s scenario. Met dit ontroerende romantische drama weet Fukada zelfs herinneringen op te richten aan Brief Encounter, zeker in de ingetogen, simpele, maar

effectieve slotscène.


avatar van BBarbie

BBarbie

  • 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Een intens drama over verdrietverwerking en barmachtigheid. Een ingetogen, gevoelige film die gaandeweg onder je huid kruipt. De verregende slotscène (zie poster) blijft lang hangen. De regie van Kōji Fukada en het acteerwerk van protagoniste Fumino Kimura zijn van een hoog niveau.


avatar van dimi303

dimi303

  • 3230 berichten
  • 3318 stemmen

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

  • 8739 berichten
  • 4890 stemmen

Dan lijk je te denken dat het leven je voor de wind gaat en je een harmonieus gezinnetje hebt. Na een tragisch ongeval wordt de wereld op zijn kop gezet en komt het familiegeluk op losse schroeven te staan. Weer zo'n intens sympathiek drama uit Japan zoals ik ze wel graag heb.

Dat politie-onderzoek was maar knullig, maar de klemtoon werd elders gelegd. Het blijft een intrigerend gegeven hoe de culturele waarden en normen zo anders kunnen zijn. Het heeft altijd al als een zwaard van Damocles boven het hoofd van het gezin gehangen. En bij familiemomenten stak dat wel eens de kop op als de vader wordt geconfronteerd met zijn schoondochter. Om dan de boodschap van de moeder te horen: "En nu moet je er nog eentje maken voor ons".

En dan komt de echte vader van de kleine Keita boven water. Een zonderling eigenlijk, een weinig sympathiek personage die de situatie kaapt en de partner buitenspel zet. Interessant!