Pieces of a Woman (2020)

Canada / Hongarije / Verenigde Staten

geregisseerd door Kornél Mundruczó
met Vanessa Kirby, Shia LaBeouf en Ellen Burstyn

Het jonge stel Martha en Sean verliest hun baby bij een thuisbevalling. Vooral Martha weet zich met haar emoties geen raad. In deze droeve periode moet ze tevens leren omgaan met de gevolgen van haar relaties met haar echtgenoot enerzijds en haar vervreemde moeder anderzijds.

avatar van bjerik76
Enorm goede cast .
Vanwege de leeftijdskeuring had ik pittigere scenes verwacht, maar dat was het dus niet.
Ging er beetje met tegenzin in, vanwege de verhalen dat de bevalling 25 min non stop als 1 lange scene te zien was, maar eigenlijk vlogen die 25 minuten ( er voor mij dan) doorheen.
Veel dialogen, maar toch kijkt het prima weg, zeker vanwege de goede cast dus.
Zo zie je trouwens ook maar hoe kwetsbaar een beroep in de zorg kan zijn.

Vroeg me alleen af of die appelbomen op het eind dus die pitjes moesten voorstellen die gekweekt zijn, want zo snel groeit een appelboom ook weer niet dat er in +/- 7 jaar ineens een enorme boom( gaard) bomvol met appels in je tuin staan.

avatar van Caramelqueen
Gewoon waardeloos! Heel jammer had zoveel verwacht met het aantal sterren dat hier wordt gegeven . Hele saaie film. Alleen de laatste 30 min lijkt het op wat maar wat een misser zeg

Loodzwaar maar steengoed drama waarin het tragische verlies van een pas geboren baby een heel gezin ontwricht. De acteer prestaties zijn werkelijk van ongekende klasse.
Je wordt als kijker echt in dit dramatische verhaal meegezogen.
En dit begint al bij een naar onderbuik gevoel bij de bevalling.
Weinig films die pijn, frustratie en verdriet zo intens weten over te brengen.
"Pieces of a Woman " is geen gemakkelijke film, wel een ijzersterke.
4.5*/5*

Thudd schreef:
Ben voorlopig aanbeland bij minuut 25 en toen op FIN gedrukt.

Tja,... waar zal dit heen gaan... ben niet zo'n fan meer van dramafilms om het drama.

Catch my drift?

Hmmm...ik had juist het idee dat bij deze film dit realistisch en zonder overdreven sentiment werd gebracht.
Ik had hiervoor toevallig "All my Life"gezien en bij die film sprong het glazuur wel van mijn tanden.

avatar van Capablanca
Na een sterk begin zakt de film behoorlijk door zijn hoeven. Die bevalling was echt, het verhaal daarna wordt steeds onechter.

Tegenvaller. De bewuste openingsscène zou aangrijpend moeten zijn, maar raakte me eigenlijk niet en dat had ik zo wel een paar keer in deze film. Die blijft namelijk vrij vaak en zo ook wat saai. Beste scène is het bezoek bij de schoonmoeder en de uitbarstingen en dialogen die daar voorvallen. Daarna wordt er snel snel nog een rechtbankscene aan gekoppeld om weer te eindigen met een vaag einde. De symboliek en metaforen zijn voor mij ook iets te nadrukkelijk aanwezig, waardoor me te weinig als echt overkomt.