Filmpje! (1995)

Nederland

geregisseerd door Paul Ruven
met Paul de Leeuw, Rijk de Gooyer en Arjan Ederveen

Bob en Annie de Rooy (dubbelrol voor Paul de Leeuw) gaan scheiden vanwege Bob's seksuele veeleisendheid. Annie valt ten prooi aan maffiose minnaars en laat zich nietsvermoedend misbruiken als drugskoerier. Bob wordt tot over zijn oren verliefd op Carmen, dochter van de grote Don Gorgonzola (Rijk de Gooier). Beide ex-en belanden op het paradijselijke Curaçao waar het tot een zinderende ontknoping komt...

Destijds als 11 jarig jongetje in de bioscoop gezien. Was de vraag of ik de zaal inkwam omdat de film voor 12 jaar en ouder was. Maar ik mocht binnen. Leuke film! Verhaal is kut maar Bob is gewoon zo grappig. 3*

The name is rooy , Bob de rooy

Alsof de Leeuw op tv zien al niet genoeg straf voor oog en oor is, moest er destijds ook nog een film van deze dikke kwal gemaakt worden. Toen de film in de bios kwam, wilde een goede vriend van mij graag dat ik meekwam, hij was een grote fan, en blijkbaar wilde niemand met hem mee (...) Ik kon me de film tot voor kort echt niet meer herinneren, en toen ik hem onlangs zag, wist ik weer waarom. Wat een waardeloos misbaksel is deze film, met maar liefst TWEE keer die weerzinwekkende de Leeuw. Waardeloos acteren, slechte grappen en geen verhaal. Meneer de Leeuw maakt andere mensen graag belachelijk op tv, maar is zelf gespeend van elke vorm van zelfspot of -kritiek. En als ik hem dan pas geleden ook nog met zijn dikke zweterige kop tussen uitgemergelde babietjes in een Syrisch vluchtelingenkamp zie staan, maakt hij me alleen maar zieker. 0,5

avatar van tattoobob
Hahaha blijft een leuke film..

avatar van Sid-the-gekste
Haha Filmpje blijft gewoon een heerlijke film om te kijken.
Ik had hem toen in de bioscoop gezien lag toen helemaal dubbel..
Echt een jeugdsentiment..
3.0 waard

avatar van Herculaas
Uitermate grof en plat, vaak tenenkrommend, maar even vaak ook wél grappig en soms zelfs ontroerend. Ik was elf toen deze film uitkwam en heb hem daarna tientallen keren gezien. Gisteren voor het eerst in zeker tien jaar weer eens bekeken en me toch weer slap gelachen. Zo fout dat het weer goed is.

avatar van Gang_Star
Tenenkrommend slechte komedie in principe, met veel ontzettend flauwe en regelmatig grove humor. Het acteerwerk is al eveneens slecht, maar vooral is het al met al toch best grappig. Het kijkt desondanks nog best aardig weg ook.

Herzien. En verbaasd hoe bat-shit-insane deze film eigenlijk is.

gotti schreef:
Melig, maar ook erg banaal ja...

Jezus wat een pedante lul.