Let Him Go (2020)

Western / Thriller

geregisseerd door Thomas Bezucha
met Kevin Costner, Diane Lane en Lesley Manville

De 24-jarige James Blackledge woont met zijn vrouw Lorna en zijn zoontje Jimmy op de ranch van zijn ouders Margaret en George in Montana wanneer hij bij een ongeluk om het leven komt. Enige tijd later trouwt Lorna met Donnie Weboy met wie ze samenwoont in de buurt van haar voormalige schoonhouders. Bij toeval ziet Margaret op een dag hoe Donnie op straat Jimmy als Lorna mishandelt en kort verdwijnt het gezin spoorloos. Margaret ruikt onraad en is vastbesloten te achterhalen waar haar kleinkind zich bevindt. Ze weet George over te halen om zijn contacten, die hij heeft overgehouden aan zijn werk als sheriff, te gebruiken om Jimmy terug te vinden.

avatar van Thomas83
Erg fijn dit soort semi-westerns. Zelfs met een soort van pulperig wraakplotje blijft de film vaak aangenaam kabbelen. Het is ook een lekker simpele film waarin het drama meer ingehouden is (meer stille rouw dan dikke tranen) en sommige personages van die lekker aangedikte typetjes zijn. Echt zo'n film die je lekker boos kan maken. Heel meeslepend allemaal. De spanningen worden ook flink opgeblazen en de film is onvoorspelbaar.

Vond Margaret wel vanaf het begin al een beetje over de top bemoeizuchtig en overbezorgd, en je kan je ook afvragen of oma en opa wel echt het recht hebben dat kind mee terug te nemen, maar Lane en Costner spelen hun rollen leuk. Ze vormen een mooi koppeltje. Manville is ook vermakelijk in een over de top rol, net als de wat subtielere Donovan. Vond het einde wel iets minder bevredigend. Het wordt ook wat komisch dat het steeds George is die wordt verwond. Dat kan toch de bedoeling niet zijn geweest. 3.5*.

avatar van mrkos
Wauw, wat wordt de connectie tussen Diane Lane en Kevin Costner goed in beeld gebracht, alsof het al jaaaren een echt koppel was. Het einde, samen met het prachtige nummer, werd mij dan ook net iets te veel. Ik voelde echt met ze mee. Hele mooie film met uitmuntende acteerprestaties van bovengenoemde en helaas een einde die ik liever niet had willen zien. Ik geef hem een mooie 4 sterren.

avatar van Kondoro0614
“Sometimes that's all list is, Margaret. The list of what we've lost.”

Eigenlijk ben ik puur afgekomen om de goeie recensies, de hoge stemmen en ook het hoge stemgemiddelde die deze heeft. Toch na het lezen van de recensies ben ik met veel moed de film in gedoken, ik had er zin in. Echter toen ik was begonnen met de film viel me één ding best tegen, dat is dat het best lang duurt voordat je een beetje lekker in het verhaal zit en ik had er zelf best wel veel moeite mee dat ik zeker een uur mijzelf best heb verveeld want sommige scenes leken wel heel langdradig te worden. Dat de cast dan wellicht het goede puntje is in de film wist mij zeker niet te overtuigen te genieten van de film.

En het is dan echt de verbintenis die ‘Diane Lane’ en ‘Kevin Costner’ laten zien als of de twee jaren lang al aan elkaars zijde staan en wellicht ook buiten de filmwereld. Dit is wellicht ook wel het mooiste om te zien in de hele film want de overige cast deden het wel aardig maar ik vond er nergens echt iemand boven uit springen en dat was zeker wel iets wat ik miste, de twee boven genoemden.

De film kwam heel traag op gang. Het moment dat die man een ongeluk kregen tot het feit dat ‘Lorna’ geslagen wordt daar gaat wel even wat overheen maar ook hun reis naar ‘Lorna’ waarna deze zijn verhuisd naar een andere staat duurt echt veelte lang. Zo sliepen ze een keer in een politiegebouw en was het voornamelijk veel gelul. Na een uur tijd wordt het toch wel wat leuker omdat er dan wat schot in de zaak komt als ze bij de familie ‘Weboy’ aan komen en de film wordt dan ook steeds interessanter, de sfeer wordt grimmiger en het voelde eindelijk wat meer interessant aan. Daarna worden de twee verrast door de komst van de familie in hun hotelkamer en hakken de vingers van ‘George’ eraf en vanaf dan slaat de film over van een vrij trage film naar een volle reddingsactie/ helden film, wellicht meer duidend op ‘wraak’ dan echt een helden film maar, wel te Amerikaans en te typisch dus erg voorspelbaar.

Hoewel ik dus erg hekel op het begin vond ik zeker het tweede uurtje veel interessanter om te volgen en werd de film ook leuker. Het was zeker geen verkeerde zit, het verhaal is vrij simpel en word erg leuk vertolkt door de cast en het concept is wat cliché, niks mis mee. Toch blijft het eerste uur mij achtervolgen waar ik me toch echt niet heb vermaakt en ik wel moeite had de film bij te benen, veel hoofdelementen onthoudt je wel maar er was ook best veel om de film heen wat gewoonweg niet boeiend te noemen was. Best zonde aangezien ik er wel veel zin in had. Maar toch voor het tweede deel van de film en de twee sterren uit de cast die ik hierboven al eens noemde zorgden er toch voor dat ik net op een voldoende uit kom.

avatar van sandrokan
Een echte western, in zijn genre een van de beste. Denk dat als je hier een sergio leone op los had gelaten en een soundtrack van morricone in z'n beste dagen dat je een topfilm had gehad.

Het verhaal was een beetje raar. De 2 hoofdpersonen willen eigenlijk hun kleinkind kidnappen maar worden neergezet als helden en moorden uiteindelijk een hele familie uit?

avatar van hoffhaan
Sterke thriller, goed geacteerd komt wat langzaam op gang. De film boeit en vermaakt. 3.5/4,0.