The Old Guard (2020)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Gina Prince-Bythewood
met Charlize Theron, Chiwetel Ejiofor en Matthias Schoenaerts

Vrouwelijke strijder Andy (Charlize Theron) leidt een geheim select gezelschap onsterfelijke huurlingen met de mysterieuze gave zichzelf te genezen. Al eeuwenlang beschermen zij de sterfelijke wereld terwijl ze onder de radar proberen te blijven. Wanneer dit team wordt ingehuurd om in Zuid-Soedan een groep ontvoerde schoolkinderen te redden, worden hun bijzondere gaven plotseling blootgesteld. Het is aan Andy en haar jongste rekruut Nile (Kiki Layne) om de rest van het team te redden én te voorkomen dat anderen hun gaven willen reproduceren en misbruiken.

Gebaseerd op de comic boeken van: Greg Rucka met illustraties van Leandro Fernandez.
Ook met Marwan Kenzari.

Vanaf 10 juli op Netflix.

avatar van jacobine_rodijk
Nick Theunis “Vrouwelijke strijder,” komaan zeg. Had je anderzijds ook “mannelijke strijder” gebruikt?

avatar van Nick Theunis
Ik begrijp je punt. Het plot is ook niet zoals ik hem heb ingestuurd, maar dit is een vertaling van een officiële synopsis. Gezien de film nog uit moet komen weet ik ook niet in hoeverre dit van belang is voor het verhaal verder.

Dit Nederlandse plot is afkomstig van Netflix. Ik heb deze gebruikt omdat deze net wat specifieker / uitgebreider is dan het ingestuurde plot van Nick Theunis.
Toevallig is Andy ook een mannelijke naam, dus het kan tamenlijk onschuldige redenen hebben waarom het er zo staat. Anders zie je het pas bij de naam van de actrice.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik ben nooit zo kapot van het thema onsterfelijkheid. Dat haalt de spanning al vaak helemaal weg.

Maar de film staat op Netflix, zal 'm wel kijken tegen die tijd.

avatar van Uier
Ik ben nooit zo kapot van the thema vrouwelijke strijders.