Capital in the Twenty-First Century (2019)

Alternatieve titel: Le Capital au XXIe Siècle

Frankrijk / Nieuw-Zeeland
Documentaire

geregisseerd door Justin Pemberton

Toen Thomas Piketty enkele jaren geleden zijn boek "Capital in the Twenty-First Century" op de markt bracht, werd het een onverwachte bestseller. Deze documentaire brengt Piketty's ideeën in beeld en werpt een blik op de geschiedenis van macht en welvaart, waarbij vooral de pijnpunten van het kapitalistische systeem worden blootgelegd. Hoe heeft ongelijkheid ons verleden vormgegeven en hoe werkt het nog steeds door in het heden?