Proxima (2019)

Frankrijk / Duitsland
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Alice Winocour
met Eva Green, Matt Dillon en Lars Eidinger

Sarah is een single moeder van Stella en geeft zich op voor een jarenlange ruimtemissie. Ze voegt zich bij een uitsluitend mannelijke crew waar ze enorm haar best moet doen om zich te bewijzen. Tegelijkertijd moet ze zien om te gaan met de diepe schuldgevoelens en het verdriet dat de separatie met haar dochter met zich meebrengt.

• Vanaf donderdag 2 april in de bioscoop

avatar van Fisico
In de Belgische zalen al te bekijken vanaf deze week. Iemand er iets zinnigs over te zeggen? Een soort van Ad astra ... Interstellar ...?

Trailer doet me niet onmiddellijk overlopen van enthousiasme.

Vanaf 2 april 2020 in de bioscoop (Cherry Pickers Filmdistributie)