• 10.555 nieuwsartikelen
  • 8.964.628 stemmen

The Trip to Greece (2020)

Komedie / Drama | 110 minuten

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Michael Winterbottom

Met onder meer: Steve Coogan, Rob Brydon en Kareem Alkabbani

Gesproken taal: Engels, Grieks en Turks

Plot The Trip to Greece

Toen Odysseus Troje verliet, duurde het tien jaar voordat hij weer thuis was in Ithaca. Steve en Rob hebben slechts zes dagen op hun eigen persoonlijke odyssee. Onderweg maken ze ruzie over tragedie en komedie, astronomie en biologie, mythes, geschiedenis, democratie en de zin van het leven. Ondertussen doen ze verschillende locaties aan waaronder de tempel van Apollo in Delphi, de oude Agora van Athene en het oude theater van Epidaurus.

kappeuter (crew films)

Goh, wel een verrassing. Ik had niet verwacht dat er nog een deel zou volgen.

Jammer dat ik die Rob Brydon zo totaal ongrappig vind.

Laat maar komen!

Als ie die tand in de mond van Dustin Hoffman nadoet

avatar van Jack Sparrow

Jack Sparrow

Toch wel weer een fijn deel uit de reeks! Het samenspel van Coogan en Brydon blijft leuk. Ook de vele typetjes die ze nadoen blijft erg geestig. Er zit een emotionele onderlaag in deze film, die met name richting het einde tot uiting komt, met het overlijden van de vader van Steve. Mooie beelden van Griekenland en van het heerlijke eten daar. Wat mij betreft maken ze nog een deel.

scorsese

Aardige film waarin de twee vrienden ditmaal een reisje maken naar Griekenland. Bij dit vierde deel weet je inmiddels precies wat je kunt verwachten, en dat krijg je dan ook (en dat kun je zowel positief als negatief oppakken). Vermakelijke dialogen, leuke imitaties, heerlijke gerechten en prachtige beelden van het land. Steve Coogan en Rob Brydon zijn perfect op elkaar ingespeeld.

avatar van mrklm

mrklm

Na culinaire reizen door Engeland, Italië en Spanje ondernemen vrienden en collega’s Steve Coogan en Rob Brydon deze keer een rondreis langs een aantal pittoresk gelegen restaurants in Griekenland. De basisformule is ongewijzigd: de twee komieken praten met humor over het leven en proberen elkaar de loef af te steken met imitaties. Klassiekers als Roger Moore, Anthony Hopkins en Brydons onvermijdelijke “Small Man in a Box” keren terug, maar Winterbottom voorziet deze film van een subtiele dramatische ondertoon die ontbrak in de eerdere films. Het werkt en daardoor is dit gelukkig meer dan een herhaling van een (toegegeven, uiterst vermakelijke) formule. Coogan en Brydon zijn misschien wel op weg om zich definitief te manifesteren als de nieuwe versie van Bob Hope en Bing Crosby!