The Trip to Italy (2014)

Verenigd Koninkrijk / Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Michael Winterbottom
met Steve Coogan, Rob Brydon en Rosie Fellner

Steve en Rob nemen deel aan een culinaire road trip door Italië, waarbij ze in de voetsporen treden van een stel romantische dichters. Ze reizen naar Liguria, Toscane, Rome, Amalfi en eindigen uiteindelijk in Capri. Ze genieten van de heerlijke maaltijden en de prachtige omgeving terwijl ze praten over allerlei verschillende onderwerpen.

Ja, het is ook gedeeltelijk improvisatie las ik ergens, net als deel 1. Deze versie in Italië voegt helemaal niets toe aan het oorspronkelijke idee, maar het blijft goed toeven met de heren. Een derde deel zal ik ook wel snel kunnen verslinden.

In beide films is het getoonde haantjesgedrag wel opvallend trouwens: de egocentrische teksten, het elkaar aftroeven en soms misgunnen, de aandacht van jongere vrouwen...

avatar van Marvinleeaday
Na een half uur uitgezet, alleen maar stom gelul.

Ik vond deel 1 geweldig, en heb me ook met deze film weer uitstekend vermaakt! Heerlijk dat geouwehoer. De prachtige beelden van Italië gaven daarbij nog eens een extra zomers gevoel.

Eigenlijk hetzelfde als deel 1 maar dan met een leukere en vooral ook mooiere setting. Dat het praktisch hetzelfde als het eerste deel is eigenlijk niet storend, het gelul van beide heren is wederom grappig; het verhaal komt hier en daar wel wat gemaakter over dan de voorganger, de zogenaamde onderliggende spanning (mekaar willen overtreffen en wat jaloezie) ook.

Schitterende omgevingen, Italië op en top... Verhaal viel nogal tegen. Irriteerde me aan de personages en kwam niet echt in het verhaal

keimpeS
Beetje reisfilm van Italie met mooi geschoten beelden en wat slap gelul van Steve Coogan & Rob Brydon. De film deed me niet zoveel, vond 'm wat saai, pluspunt zijn wel de hee mooi geschoten beelden van Italie. Een film als bv Sideways zie ik veel liever.