ad

Releasedatum: 17 juni 2021

• Bioscoop Te zien in 36 bioscopen

Over In the Heights

"The time has come."

In the Heights volgt verschillende personen woonachtig in de New Yorkse buurt Washington Heights. Usnavi is eigenaar van een bodega en helpt zo nu en dan zijn Cubaanse buurvrouw op leeftijd. Hij heeft een oogje op de vrouw die in een schoonheidssalon werkt en droomt van een leven in de Dominicaanse Republiek, waar tevens zijn roots liggen. Intussen keert zijn jeugdvriendin Nina terug naar de buurt. Zij heeft haar ouders iets belangrijks te vertellen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Vanaf 12 augustus 2021 in de bioscoop (Warner Bros.)

EDIT: release vervroegd naar 17 juni.

John Milton

Misschien zit er toch een grotere musicalfan in me dan ik 20 jaar geleden had gedacht; ik word echt wel blij van die trailer. Lin Manuel Miranda is ook niet de eerste de beste natuurlijk...

The Get Down La La land Style? Ik vermoed dat deze het best nog wel eens goed zou kunnen gaan doen.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Ik ben wel een musicalfan al hoewel mijn profiel het niet zegt.

Ik denk echter dat deze op Disney+ gaat uitkomen dusja

avatar van Hestertje

Hestertje

Vol verwachting maar nog geen release in NL kunnen vinden... zo jammer. Weet iemand meer?

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

• 2072 berichten

HorrorFan007 schreef:

Ik ben wel een musicalfan al hoewel mijn profiel het niet zegt.

Ik denk echter dat deze op Disney+ gaat uitkomen dusja

Warner Bros. is geen eigendom van Disney+.

Hestertje schreef:

Staat naast de poster en in het eerste bericht

John Milton

Lin-Manuel Miranda's Hamilton (2020) was een van mijn meest indrukwekkende ervaringen van 2020, kijkend naar mijn eigen TV. Ik was dus reuze benieuwd wat de verfilming van zijn eigen broadwaymusical, in de handen van Crazy Rich Asians regisseur Jon M. Chu zou gaan doen. Zoals je in het 2e bericht op deze pagina ziet, keek ik er al sinds eind 2019 naar uit. En met groeiende anticipatie werd dit vermoedelijk de film waar ik het meest naar uitkeek in 2021, door al die spetterende trailers. Ik identificeer me nog steeds niet als muscalfan, maar in dit soort handen wordt het lastig dat vol te houden. Maken Chu en Miranda die hooggespannen verwachtingen waar? Min of meer.

Anthony Ramos (die zijn broadway rol overdoet) en de rest van de cast doen het uitstekend, en Washington Heights blijkt een heerlijke setting om te vertoeven. Het ziet er gelikt uit, ik heb meegeleefd en de bewerking naar het grote doek (of Oled in dit geval) is uitstekend gedaan, met een swingende soundtrack en dazzling choreografie in de dansnummers.

Toch duurt de film met 2 uur en 23 minuten een tikje lang, en daarmee blijft een hogere waardering net buiten bereik. Maar een heerlijke film vond ik het alsnog.

avatar van Deansters

Deansters

Een enorm goede film, met veel liefde, vreugde en toch ook wel een beetje verdriet! Voor de musical liefhebbers zoals mij is deze film zeker een aanrader! Van mij had de film nog wel 1 uur langer gemogen! paciencia y fe

Woah. Nu ben ik allesbehalve een musical liefhebber (hoewel ik er niet zo'n hekel aan heb als de meesten hier) maar dit was toch wel een kunststukje.

Zit perfect in elkaar en ziet er prachtig uit. Mooi sfeertje oook in de latinowijk Washington Heights, beetje vergelijkbaar met East Harlem.

Voor musicalfans een must-see denk ik.

(grappig ook hoe Usnavi aan zn naam komt)

BBarbie

“Paciencia y Fe” (Geduld en vertrouwen)

Na zijn aardige komedie Crazy Rich Asians (2018) is deze onstuimige musical van regisseur Jon Chu over een Latino smeltkroes in het noorden van Manhattan –daar waar toeristen niet of nauwelijks komen– een geweldige verrassing. Het is een energieke, meeslepende film over teleurstelling en hoop; over mensen die met vallen en opstaan tegen de stroom in hun dromen proberen waar te maken en daarbij steun en genegenheid vinden bij elkaar. Het politieke ondertoontje (DACA), hoe bescheiden ook, is een aangenaam extraatje.

Naar mijn mening de beste musical sinds West Side Story (1961). Ik noteer ‘m alvast in mijn lijstje kanshebbers voor een award komend voorjaar.

avatar van Katharina

Katharina

Ik zag uit naar deze film, normaal gesproken hou ik van musicals, maar man man...kwam er ooit een eind aan? Wat een langdradige film zeg, niet meer normaal.

avatar van LiaKna

LiaKna

Persoonlijk vind ik dit een van de beter films die ik de laatste tijd heb gezien. Heb van het verhaal en de muziek echt genoten en had meteen de nummer in mijn hoofd zitten.

Bekijk hier mijn volledige beoordeling: Review In the Heights

avatar van mrklm

mrklm

Het relaas van een aantal leden uit de overwegend Latijns-Amerikaanse bewoners van de wijk Washington Heights in New York is gebaseerd op gelijknamige Broadwaymusical van Lin-Manuel Miranda, die verantwoordelijk was voor het enorm succesvolle (en meesterlijke) Hamilton dat vorig jaar als theatervoorstelling en theaterregistratie een enorme hit was bij publiek, kijkers en critici. Chu [Crazy Rich Asians) regisseerde deze bruisende verfilming op locatie en weet in de eerste helft nog te imponeren met een paar leuke ideeën, waaronder een groepsdans in een lokaal zwembad. Maar helaas, het verhaal is oppervlakkig en regelmatig erg sentimenteel en er is weinig variatie in de muziek, alsof je twee uur naar De Beste van Frans Bauer luistert. Op zich niet onaardig, maar na een half uur begint het wat de keel uit te hangen. Enthousiaste vertolkingen en de vindingrijke teksten van Miranda bieden soelaas, maar dit verbleekt naast het veel meer gewaagde Hamilton en duurt zeker een half uur te lang.

scorsese

Uitstekende film over de eigenaar van een klein winkeltje in New York die andere dromen heeft.Een eigentijdse musical met genoeg mooie nummers. De buurt en de samenleving worden levendig neergezet hier. Een aantal groots opgezette en energieke zang- en dans-scenes (zoals de prachtige opening en de scene in het zwembad).

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Prachtige film, iets wat ik totaal niet zag aankomen trouwens.

Ik ben de afgelopen tijd ook uit de cast gekomen als musical-liefhebber, met warme gevoelens bij films als The Greatest Showman, La La Land en ook het onnavolgbare Repo The Genetic Opera. En dan nu In the Heights, weer iets totaal anders en een hele fijne toevoeging in het filmmusical-genre.

Kleuren en energie die van het scherm afspatten, waarbij tussen neus en lippen ook nog thema's als armoede, emigratie en racisme worden behandeld zonder dat het het verhaal of de muziek in de weg staat. Ik werd hier enorm blij van. Die energie inderdaad bij scenes als bij die salsaclub of in vooral dat zwembad: dit is echt van een hoog niveau. Heel blij dat ik dit gezien heb.

Twee minpuntjes: de film was te lang en de chemie tussen Anthony Ramos en Melissa Barrera voelde ik niet.

Favoriete nummers: Black Out, 96.000 en dat prachtige nummer gezongen door de oude dame.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Deze film heeft al mijn verwachtingen overtroffen.

Geweldige feel good musical van begin tot eind !

Wel niet voor elke musicalfan want ja, het is niet standaard dit is gewoon een meesterwerkje in de musical wereld !

avatar van DHtje

DHtje

Gisteren naar de bios geweest en deze film gekeken.

Helaas niet onder de indruk, misschien verwachte ik er meer van.

Langdradig en duurt te lang, niet interessant waardoor je bijna in slaap valt.

avatar van schumacher

schumacher

Voor deze moede echt zijn.

Ik hou er wel eens van maar wel als er niet teveel muziek is en goeie muziek is maar dat was niet het geval.