The Way Back (2020)

Drama / Sport

geregisseerd door Gavin O'Connor
met Ben Affleck, Janina Gavankar en Hayes MacArthur

Jack Cunningham leidde ooit een veelbelovend leven. Op de middelbare was hij een top basketbalspeler met een volledige studiebeurs op zak, maar liet hij zijn toekomst uit zijn handen glippen. Jaren later gaat het bergafwaarts na een onverdraaglijk verlies en kampt hij met een alcoholverslaving. Dan wordt hij gevraagd coach te worden van een basketbalteam op zijn voormalige middelbare school, wat zijn leven weer wat hoop en glans begint te geven.

• Vanaf donderdag 30 april in de bioscoop

Vanaf 30 april 2020 in de bioscoop (Warner Bros.)
EDIT: bioscooprelease is komen te vervallen.

avatar van John Milton
Ik denk dat ik liever Warrior nog eens herkijk, als ik de trailer zo zie. Sad Affleck als gedeprimeerde sportcoach die zichzelf hervindt door een kwakkelend team beter te maken? Ik geloof dat we die film al wel eens hebben gezien... Ik te vaak, vrees ik.

avatar van JacoBaco
Ik zit over het algemeen wel op 1 lijn met Chris.

The Way Back - Movie Review - YouTube

Ja die review klopt wel

avatar van macrobody
Nou nou, die Ben. Hij kan toch echt acteren. Na afloop klopte het gewoon. Niet het einde dat je uit Hollywood zou verwachten. Veel realistischer. Blij verrast.

macrobody schreef:

In dit specifieke geval was het denk ik vooral method-acting. En dat levert vaak uitstekend 'acteer'werk op. Christian Bale bijvoorbeeld staat erom bekend en lijkt elke rol erg serieus te nemen. En Affleck staat er niet om bekend, dus vandaar dat veel mensen toch wel (blij) verrast zijn.

avatar van macrobody
JacoBaco schreef:

Ik heb even verder onderzoek gedaan en bij method acting gaat een acteur vrij ver om zich in het karakter wat gespeeld wordt in te leven. In dit geval had Ben Affleck al de nodige bagage, na zijn scheiding is hij 2 maal in de rehab terecht gekomen voor een alcoholverslaving. Dan moet je het ook nog overbrengen op scherm natuurlijk en dat deed hij naar mijn smaak zeer goed. Hopelijk meer van dit soort werk al schijnt er ook nog ergens een Batman script op de plank te liggen. Wel door hemzelf geschreven overigens.

macrobody schreef:

Je hebt goed onderzoek verricht. En de nieuwe Batman film was al volop in productie, maar ligt momenteel stil vanwege -je raadt het al- het Coronavirus. Ben Affleck is overigens exit wat Batman films betreft.