The Way Back (2020)

Drama / Sport

geregisseerd door Gavin O'Connor
met Ben Affleck, Janina Gavankar en Hayes MacArthur

Jack Cunningham leidde ooit een veelbelovend leven. Op de middelbare was hij een top basketbalspeler met een volledige studiebeurs op zak, maar liet hij zijn toekomst uit zijn handen glippen. Jaren later gaat het bergafwaarts na een onverdraaglijk verlies en kampt hij met een alcoholverslaving. Dan wordt hij gevraagd coach te worden van een basketbalteam op zijn voormalige middelbare school, wat zijn leven weer wat hoop en glans begint te geven.

• Vanaf donderdag 30 april in de bioscoop

Vanaf 30 april 2020 in de bioscoop (Warner Bros.)
EDIT: bioscooprelease is komen te vervallen.

avatar van John Milton
Ik denk dat ik liever Warrior nog eens herkijk, als ik de trailer zo zie. Sad Affleck als gedeprimeerde sportcoach die zichzelf hervindt door een kwakkelend team beter te maken? Ik geloof dat we die film al wel eens hebben gezien... Ik te vaak, vrees ik.

avatar van JacoBaco
Ik zit over het algemeen wel op 1 lijn met Chris.

The Way Back - Movie Review - YouTube

Ja die review klopt wel

avatar van macrobody
Nou nou, die Ben. Hij kan toch echt acteren. Na afloop klopte het gewoon. Niet het einde dat je uit Hollywood zou verwachten. Veel realistischer. Blij verrast.

macrobody schreef:

In dit specifieke geval was het denk ik vooral method-acting. En dat levert vaak uitstekend 'acteer'werk op. Christian Bale bijvoorbeeld staat erom bekend en lijkt elke rol erg serieus te nemen. En Affleck staat er niet om bekend, dus vandaar dat veel mensen toch wel (blij) verrast zijn.

avatar van macrobody
JacoBaco schreef:

Ik heb even verder onderzoek gedaan en bij method acting gaat een acteur vrij ver om zich in het karakter wat gespeeld wordt in te leven. In dit geval had Ben Affleck al de nodige bagage, na zijn scheiding is hij 2 maal in de rehab terecht gekomen voor een alcoholverslaving. Dan moet je het ook nog overbrengen op scherm natuurlijk en dat deed hij naar mijn smaak zeer goed. Hopelijk meer van dit soort werk al schijnt er ook nog ergens een Batman script op de plank te liggen. Wel door hemzelf geschreven overigens.

macrobody schreef:

Je hebt goed onderzoek verricht. En de nieuwe Batman film was al volop in productie, maar ligt momenteel stil vanwege -je raadt het al- het Coronavirus. Ben Affleck is overigens exit wat Batman films betreft.

avatar van james_cameron
Het verhaaltje stelt niet zoveel voor en er is weinig dat we niet eerder in vergelijkbare sportdrama's hebben gezien, maar de geloofwaardige, doorleefde rol van Ben Affleck maakt veel goed. Feitelijk heb ik hem niet eerder zo goed zien spelen. Jammer dus van de rest van de film, temeer omdat je van regisseur Gavin O'Connor, verantwoordelijk voor het geweldige Warrior, binnen dit genre inmiddels wel wat mag verwachten.

avatar van IH88
“You want to know why they're leaving you open? It's because they don't think you can hit the ocean from the beach.”

Indrukwekkende acteerprestatie van Ben Affleck. Dit is een zeer persoonlijke film voor hem, en aan alles is te zien dat hij zijn ziel en zaligheid in dit project heeft gestopt. The Way Back is een echte sportfilm en daarom niet heel origineel, maar gelukkig is het laatste gedeelte sterk gedaan en komt O’Connor toch nog met iets nieuws. Jack loopt rond met een persoonlijk trauma, en het einde is bitterzoet.

avatar van schumacher
Ben Affleck is echt een topacteur, al lange tijd voor mij, meeste films waarin die mee doet zijn ook goed. En ook hier een ijzersterke Affleck gezien.

Deze film is echt top, genoten vh begin tot het einde.

Ik lees dan dat het einde niet is wat je zou verwachten? Dat klopt deels idd maar deels ook niet.
Alleen spoiler lezen als je de film hebt gezien;
gaat naar zielenknijper en tis allemaal koek en ei, ik had zoiets van neen e ppff

Dikke aanrader deze film.