Kidnapping Stella (2019)

Duitsland
Thriller

geregisseerd door Thomas Sieben
met Max von der Groeben, Jella Haase en Clemens Schick

Stella wordt op klaarlichte dag gekidnapt door twee gemaskerde mannen. Ze brengen haar naar een verlaten appartement en binden haar vast. De ontvoerders hebben de ontvoering zorgvuldig gepland, maar Stella is niet van plan om mee te werken. Ze doet er alles aan om de plannen van haar ontvoerders te dwarsbomen.

avatar van rep_robert
Zit deze trailer op Netflix te kijken. Wat een armoede... De derde versie van The Disappearance of Alice Creed (2009)
Oke de film was leuk, maar de Nederlandse verfilming
Bloedlink (2014) die exact hetzelfde is en nu deze Duitse?

Ik ga maar even doorspoelen naar de naaktscenes (call me a sexist, I don't care), kijken of het een beetje kan matchen met Gemma Arterton en Sarah Chronis.
Edit: Nee, gecensureerde zooi allemaal. Zou het maar bij het origineel uit 2009 houden

is hij zo slecht dan?

avatar van mcdaktari
Dus dit is gewoon een remake van The Disappearance of Alice Creed (2009) ?????

avatar van rep_robert
mcdaktari schreef:
Dus dit is gewoon een remake van The Disappearance of Alice Creed (2009) ?????

Ja en tussendoor hebben we de shot voor shot remake Bloedlink dus ook al gehad. Voor wat ik heb gezien is dit ook gewoon een shot voor shot (gekuiste) remake. Zag wel een klein verschil met een pistool afpak momentje ergens op de helft. Voor de rest zou ik gewoon het origineel erbij pakken.

avatar van mcdaktari
Dan weet ik genoeg, en denk niet dat ik deze ga kijken want ik vond Bloedlink ook al een één op één remake, en dat vind ik genoeg. Dus om nou nog een Duitse versie te kijken, nee dat hoeft dan niet.

Ik kreeg van in het begin al de indruk dat ik het allemaal al eens had gezien.
En dat blijkt dus te kloppen, deze film is een Duitse remake van The Disappearance of Alice Creed.
Hoewel niet slecht zit er geen vaart in de film en omdat alles zo voorspelbaar is gaat het ook al snel vervelen.
Leuk voor één keer...

avatar van umbra
Sjeezes, op 10j tijd 3 identiek dezelfde films, enkel taaltje verschilt Creativiteit weg? Ik dacht eerst bij de afbeelding, die ga ik zien, maar bij het lezen dacht ik het allemaal al te kennen n tja de trailer zegt indd genoeg, gewoon kopie van The desappearence of Aliceke n bloedlink Ik had eerst Bloedlink gezien, wat ik pover vond, later de originele, wat me al serieus teleurstelde, omdat ik het allemaal al eens gezien had. En nu nog een 3de int Duits? Wat ist nut, kunt ge nog beter pure crap maken zonder ne pond uit te geven, hebben sommigen er msschn nog iets aan ZWAK!

avatar van umbra
Gamegek3636J schreef:
is hij zo slecht dan?

Als je het origineel 'the diseppearance of Alice Creed' en de identieke remake 'Bloedlink' reeds gezien hebt, tja lijkt dit zo'n overbodig film, ook al omdat het origineel al niet wow is.

avatar van The Irishman
Kidnapping Stella is een aardige thriller met een snel tempo, dat zeker een pré is gezien velen de synopsis zullen herkennen van de iets beter uitgepakte The Disappearance of Alice Creed en Bloedlink.

Voor iemand die niet bekend is met het verhaal, kan Kidnapping Stella het kijken best waard zijn. Verfrissend is zeker ook de Duitse filmstijl, de film is immers Netflixs eerste Duitstalige original.

avatar van DjFrankie
Origineel en Nederlandse verfilming niet gezien dus open minded. Low budget in ieder geval, maar wel voldoende spanning om te blijven boeien.

avatar van Brandt
Ik heb het origineel nooit gezien en was aangenaam verrast door deze Duitse film. Karig script, kaal verfilmd. Zet wel de audio even op Duits, want vreemd genoeg speelt Netflix standaard de Engelse nasynchronisatie.

Lijkt me ruk dit..aangeklikt maar grooooote twijfels..13 in een dozijn lijkt mij.

Tarkus schreef:
Ik kreeg van in het begin al de indruk dat ik het allemaal al eens had gezien.
Leuk voor één keer...

Dank Tarkus...ik sla hem over.Ze bevrijdt zichzelf of wordt bevrijd?? hahhaha