Tu Hijo (2018)

Spanje / Frankrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Miguel Ángel Vivas
met Jose Coronado, Ana Wagener en Asia Ortega

Het leven van de chirurg Jaime Jiménez uit Sevilla komt op zijn kop te staan wanneer zijn zoon bruut in elkaar wordt geslagen bij een nachtclub. Zijn zoon belandt na deze tragische gebeurtenis in een vegetatieve toestand. Wanneer Jaime merkt dat er niets wordt gedaan om de schuldigen aan te klagen en te berechten, neemt hij het recht in eigen hand en wil hij zich wreken op de daders.

avatar van J079
Wat een verschrikkelijk vervelende, slome film is dit. Irritante personages ook.

Verspil je tijd er niet aan mensen.

avatar van Elchapo
Sterke film,niet zoals Hollywood ze maakt dit soort revenge films.in deze Spaanse productie komt alles meer vanuit het menselijk perspectief naar voren.deze vader doet echt alles voor zijn zoon,zelfs als hij erachter komt waarom zijn zoon gemolesteerd werd......3.5 stars.

Meeslepend drama. Je voelt de pijn van de vader. Afgezien van het rare feit dat de politie grotendeels buiten beschouwing is gelaten, vind ik het toch een redelijk sterk verhaal.

avatar van knusse stoel
J079 schreef:

Verspil je tijd er niet aan mensen.

Je bedoeld waarschijnlijk de tijd om jouw berichtgeving te lezen?
Zet ook eens iets positiefs over films die jou wel bevielen.
Ik heb deze film net bekeken op Netflix en ben het met de onderstaande berichten wel eens. Meeslepend drama, het voelen van de pijn van de vader en de inzet van hem om zijn zoon te wreken. Allemaal gevoelens die je krijgt als jouw kind op zo'n brute wijze van een levendige jongen in een "kasplantje" veranderd.
Spaanse films zijn de laatste tijd echt in opkomst en vaak ook sterk geacteerd.
Zou dat aan de jongere generatie regisseurs liggen, zoals hier Miguel Ángel Vivas, die inmiddels al weer 45 jaren jong is?
Hopelijk, dan staat ons nog veel moois te wachten.
Een 7+.

avatar van jippie2010
De eerste helft van de film deed me sterk denken aan het Nederlandse drama Tonio (2016).
Daarna gaat deze film zijn eigen weg, meer richting het genre misdaad. De traagheid is zowel een vloek als een zegen. Het draagt zeker bij aan de intense sfeer, tegelijkertijd kan het ook irriteren. Het tragisch einde past mooi in het geheel. *3.0

avatar van nadrin
Een trage doch daardoor intense film. De film is mooi en zeker de moeite waard. Alleen vond ik de soundtrack vaak storend. Wel uitstekend geacteerd.

avatar van Donnie Vallermee
Straffe film! Heftig om zulke dingen mee te moeten maken maar één ding vraag ik mij nu af; waar is die ‘Juan’ (die slechte vader) gebleven die die opdracht kreeg?

(EDIT moderator: signature verwijderd)

avatar van Dennisj
Geen bijzondere film. Wist de aandacht niet te houden omdat het ontiegelijk langzaam verteld word. Daarnaast maakt de vader ook nog eens onnozele keuzes. Voelt aan als een film dat groot wilt zijn maar het allemaal net niet lukt.

avatar van karilem
Interessant maar niet echt boeiend