4 Latas (2019)

Spanje
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Gerardo Olivares
met Jean Reno, Hovik Keuchkerian en Susana Abaitua

Jean Pierre (Jean Reno) en Tocho reizen af naar Mali, wanneer ze te horen krijgen dat hun vriend Joseba ernstig ziek is geworden. Terugdenkend aan de reizen die ze met z'n drieën in de jaren 80 door Afrika maakten, besluiten ze om de Sahara per auto te doorkruisen. Dit vormt het begin van een avontuur vol emoties en ontmoetingen dat hun leven voorgoed zal veranderen.

avatar van goliathje
Leuke roadmovie, met drama en humor. Niet overal even geloofwaardig en consequent maar een leuke film om te zien. De hoofdrolspelers spelen uitstekend. Hou je van roadmovies? Dan zeker kijken.

avatar van Brandt
Heerlijke tragikomische roadmovie, met alle klassieke ingrediënten zoals tegenslag, filosofische overpeinzingen en rijping. Het verhaal blijft vrij luchtig, maar de beelden van Afrika, de muziek en het sterke spel van de acteurs voorkomen dat het een niemendalletje wordt. Bovendien, zo'n tiepje als Tocho, dat zuipend en blowend overal dwars doorheen banjert... waar vind je dat nog heden ten correcte dage? Ook dat autootje, een Renault viertje, mag gezien worden. Goed bezig die Spanjaarden!