• 8.303.631 stemmen

Gente Que Viene y Bah (2019)

Komedie / Romantiek | 96 minuten

Met onder meer: Clara Lago, Álex García en Alexandra Jiménez

Oorspronkelijke taal: Spaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Gente Que Viene y Bah

Bea (Clara Lago) is een jonge en talentvolle architect. Haar leven gaat op rolletjes tot ze ontslagen wordt en ze haar vriend samen met een andere vrouw betrapt. Gedwongen door tegenslag zit er voor haar niets anders op dan terug te gaan naar haar geboortedorp om in te trekken bij haar eigenaardige familie en een nieuwe start te maken.

image

avatar van guchte

guchte

Erg leuke feelgoodmovie ( gezien op netflix)! En wat is die clara lago een knap vrouwtje, ook nog enkele leuke bijrollen van oa de mamma,zus ,... konden me bekoren.

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Sympathieke klucht!

Een film om vrolijk van te worden. Heerlijke kleinburgerlijkheid wordt vermengd met de grotere problemen des levens die echter allemaal een luchtige behandeling krijgen gedurende de film, met een flinke oppepper aan Spaans temperament. De fijne rol van de moeder en een lieve romance zorgen voor meer dan genoeg ziel in deze soms hilarische film, die net wat te weinig beklijft om echt een blijvende indruk te maken. 3,5*

avatar van david bohm

david bohm

Leuke frisse cast met onder andere Carmen Maura die weet te zorgen voor een toch wel hartverwarmende film waarin met wijsheden wordt gestrooid en dat is niet cynisch bedoeld als 'volg je hart.'

Jaloersmakend leventje daar zonder veel zorgen in de zon. Maar dat is film hè.

avatar van Mickey b

Mickey b

Door Corona de laatste tijd veel niet-Amerikaanse films gezien. En moet zeggen dat ik dit begin te appreciëren, meer nog, bij momenten zelfs beter begin te vinden. Zo heb ik al een paar goede Italiaanse en Indische films gezien, alsook deze Spaanse productie. Ken hoofdrolspeelster Clara Lago niet, maar ze mag er best wel zijn. Deed mij wat denken aan Penélope Cruz. Film zelf valt te omschrijven als een luchtige dramatische komedie. Chaotische maar zorgdragende en liefdevolle familie waar elk met zijn eigen problemen worstelt. Film is nooit over the top en ondanks de dramatische situaties blijft het een feelgoodmovie. De soundtrack “Yes sir, I can boogie” van Baccara doorheen de film versterkt alleen maar dit gevoel. Spaans maar evenaart Hollywood en sterkt alleen maar mijn drang naar meer niet-Amerikaanse films…