4 Latas (2019)

Spanje
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Gerardo Olivares
met Jean Reno, Hovik Keuchkerian en Susana Abaitua

Jean Pierre (Jean Reno) en Tocho reizen af naar Mali, wanneer ze te horen krijgen dat hun vriend Joseba ernstig ziek is geworden. Terugdenkend aan de reizen die ze met z'n drieën in de jaren 80 door Afrika maakten, besluiten ze om de Sahara per auto te doorkruisen. Dit vormt het begin van een avontuur vol emoties en ontmoetingen dat hun leven voorgoed zal veranderen.

avatar van goliathje
Leuke roadmovie, met drama en humor. Niet overal even geloofwaardig en consequent maar een leuke film om te zien. De hoofdrolspelers spelen uitstekend. Hou je van roadmovies? Dan zeker kijken.

avatar van Movie-Addicted

* 3.5

avatar van Brandt
Heerlijke tragikomische roadmovie, met alle klassieke ingrediënten zoals tegenslag, filosofische overpeinzingen en rijping. Het verhaal blijft vrij luchtig, maar de beelden van Afrika, de muziek en het sterke spel van de acteurs voorkomen dat het een niemendalletje wordt. Bovendien, zo'n tiepje als Tocho, dat zuipend en blowend overal dwars doorheen banjert... waar vind je dat nog heden ten correcte dage? Ook dat autootje, een Renault viertje, mag gezien worden. Goed bezig die Spanjaarden!

avatar van Mark de Jong
Leuke roadmovie met lekkere muziek.

?Prima vermaakt leuk

Veel herkenning voor ons, daar wij deze reis in Maroc. gemaakt hebben tot ver in het zuiden,,,,genoten,,, ook van deze film,,,,,pareltje,,,,,

avatar van Mickey b
Netflix filmpje. Was een aangename roadmovie door de Marokkaanse woestijn. Geen diepzinnig verhaal, maar wel enkele tegenslagen en wat gefilosofeer over het leven maken dat deze film geen flop is. Hier en daar er daar er wat over, maar kon er desondanks toch van genieten. Valt mij alleen op dat ondanks de woestijnhitte en feit dat de personages vechten tegen dit natuurgeweld, ik bij geen enkele ook maar één zweetdruppeltje heb gezien...

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijke Spaanse roadtrip film met niet alledaagse personages, in het eerste uur met een fijn tempo en tevens ook een fijne soundtrack! Daarbij is het trouwens ook zeker geen straf om naar Susana Abaitua te mogen kijken.

De 2de helft is helaas wel wat rommeliger, wat voorspelbaarder en er komen wat meer clichés om de hoek kijken. Bijvoorbeeld met de donkere lifter, die natuurlijk weer een liefdesverhaaltje te weeg bracht wat helemaal niks toevoegde en volgens mij vooral als aanloop moest zorgen voor de shock als ze hem later opeens dood aantreffen.

Toch is 4 Latas over het algemeen geen verkeerde roadtrip film, wat gemakkelijk en rommelig schrijfwerk hier en daar maar tegelijkertijd wel met mooie beelden en een fijne cast.

Klein 3tje*

avatar van david bohm
Aardige score en wat mooie plaatjes maar verder kan het me niet echt bekoren. Zwalkend verhaal, het ene moment willen ze elkaar afmaken het volgende staan ze te twerken op de dansvloer. En dan nog wat cliches erbij in de mix. Acteerwerk is op wel aardig maar ook niet meer dan dat.
Matig tot redelijk.