Ready or Not (2019)

Horror / Komedie

geregisseerd door Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett
met Samara Weaving, Andie MacDowell en Mark O'Brien

Een jonge vrouw staat op het punt te gaan trouwen met haar rijke vriend. Tijdens haar huwelijksnacht wordt ze door de familie van haar man uitgenodigd om mee te doen in hun traditie. Maar dan verandert het spelletje in een dodelijk spel waarbij de deelnemers moeten vechten om te overleven.

Goeie combinatie van spanning en lachen, en Weaving bewijst een prima actrice te zijn voor horrorfilms. Er had alleen wel wat meer met huis gedaan worden, had alle kanten opgekund met zo'n dik huis en al die geheime gangen. Einde was wel vet, maar toch had ik het leuker gevonden als er niks gebeurde toen de zon opkwam, dat had passende anticlimax geweest die paste bij de humor van de film. Krijgt een 3,5 van mij!

Gisteren met Doctor Sleep weer eens positief de bios uit gestapt, vandaag naar Ready or Not had ik beter niet kunnen doen.

Ik kende de hoofdrol speelster van The Babysitter die ik deze week toevallig ook had gezien, film is in hetzelfde rare horror/comedy hoekje, alleen waar the Babysitter me nog wel kon verassen, was dit erg voorspelbaar en nergens echt leuk.

avatar van Whitesharkii
Heerlijk van genoten!! Paar keer goed moeten lachen vanwege de humor soms! Of de pech! ? keek lekker weg!!

avatar van DreamTech
Welkom op de bruiloft haha geweldige film niet verwacht !!

avatar van Snaaf
Leuk!

avatar van John Milton
Lekkere r-rated horror die zichzelf niet te serieus neemt. Weaving is perfect op haar plaats hier.

avatar van umbra
Top vermaak met deze horror-komedie, verstand op 0 en genieten. En de schone Samara Weaving zet haar rol hier fantastisch neer, perfecte rol vr haar, kon haar in 'The Babysitter' ook al enorm waarderen. Film heeft een goed tempo, met de nodige spanning, humor, maar net iets te weinig voor om echt over the top te zijn. Toch een vd betere in z'n genre vd laatste jaren.

avatar van Woland
Ik heb aan de bovenstaande commentaren weinig toe te voegen. Vermakelijke, lichtvoetige horror met de nodige humor, waar weinig aan mankeert.

avatar van blurp194
Horror en comedy.

Dat is toch een vrij gebruikelijke combinatie, en meestal werkt het ook best goed - en voor mij beter dan een 'gewone' horror, want eerlijk gezegd vind ik dat stiekem gewoon te eng. En dan al zeker in het donker met allemaal vreemde mensen om me heen.

En toen zat ik dus in deze film. maar ik vond het helemaal niet eng - hoogstens raar. En leuk ook al niet - eigenlijk niet eens een flauw lachje kon er vanaf. Niet voor in de stemming? zeker. En ook nog eens echt niet mijn film. Maar ook wel een hele serie gemiste kansen, als je zoiets als dit wilt maken, dan moet het wel over the top zijn. Anders werkt het niet. Of toch niet voor mij.

avatar van Psycho-M
BarryEgan schreef:
Film had meer met het Hide & Seek gegeven mogen doen, werd nooit spannend. Humor was vaker mis dan raak. Hoofdrol en sfeer weten de film bijna te redden, maar niet helemaal.

Helemaal eens met deze review.
Misschien had ik wel te hoge verwachtingen. Dacht ik weer eens een echte goede en leuke horror komedie te zien, maar was het toch net niet.
Hoofdrolspeelster weet de film idd bijna te redden.....bijna...

Niet mijn ding. Horror is sowieso niet mijn genre. Maar een horror-comedy kan ik meestal wel waarderen. Alleen vond ik het comedy gedeelte van Ready or Not maar zelden geslaagd. Het basis gegeven van de film is best leuk bedacht, maar het scenario dat er omheen is geschreven getuigd niet van bijster veel creativiteit. En echt spannend wordt de film ook al niet.
Al is lang niet alles aan deze film onder de maat. Zo vervult Samara Weaving haar hoofdrol goed en zijn de locaties erg mooi. Maar dat, en een handvol geslaagde grappen, zijn niet genoeg om de film te redden van een lichte onvoldoende voor mij.

avatar van HALVE TAMME.
Leuker dan een avondje 'rummikub' of 'mens erger je niet', toch? Count me in ?

Een leuk verhaal maar ik vond het een beetje saai worden. De horror/comedy werkte beide niet en het geschreeuw werd alleen maar irritanter. Leuk om een keer gezien te hebben.
Een 5,5

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze toppertje vanmiddag gezien en deze toch wel bloederige en iets spannende horror film met toch ook flinke komische momenten was voor mij een verrassing, want ik had zo'n leuke film echt niet verwacht. De film is goed gespeeld door allen, goede special effects en make-up. De film speelt zich helemaal af in en rondom een groot landhuis. Ik heb geregeld even gelachen, maar ook verbluffend gekeken naar de bloederige effecten. Een leuke film voor de liefhebbers. Een 7.0

avatar van Alathir
Niet zo goed als gedacht. Qua concept is het erg fijn gevonden maar ergens vond ik de familie wel heel erg dom. En dat voor een familie die met games zijn opgegroeid. Samara Weaving begint nu stilaan door te breken in het horrorgenre als het zware geschut waar niet mee te sollen valt. Zij doet het best prima en haar looks die wat weghebben van Margot Robbie (zonder schmink en minder gebruind dan wel), zorgen ervoor dat zij dit soort films gemakkelijk kan dragen.

De acting is verder zozo, het script is niet al te geweldig en qua beeldwerk kent de film weinig hoogtepunten. Ik ben ook niet zo voor dat geel/oranje kleurenfilter. Doet wat retro aan en regisseur Jeunet gebruikt het ook vaak, maar nee dat was voor mij onnodig. Maar al bij al leuk voor tussendoor en is zo uitgekeken.

avatar van wibro
Deze film moet het voor mij zeker niet hebben van de horror maar vooral van het komische. Daarin is de film zonder meer geslaagd. Bij sommige scènes lag ik echt in een deuk. Neem die autoscène waarin een van die gasten Stevens genaamd zich helemaal liet meeslepen op de muziek in de 1812 ouverture van Tchaikovsky niet lettend op Grace die achter hem zat en snode plannen met hem had. En dan die verdwaasde gezichten van de rest van die mafketels die op de smartphone zagen wat er stond te gebeuren. Ook zeer hilarisch waren de scènes met het geschutter van sommige van de familieleden die van hoe ze moesten schieten weinig kaas gegeten hadden. Ook dat had voor sommigen in de familie nare gevolgen. Het verhaal in deze film moet je natuurlijk niet al te serieus nemen. Het is ten slotte komedie. Gewoon je mee laten voeren in die vreemde capriolen van die maffe familie en je verstand op nul zetten. Op visueel vlak - dat moet gezegd worden - vond ik dit trouwens een zeer mooie film en het einde mocht er ook zijn.

avatar van mcdaktari
Dat is weer eens een leuke horror komedie. Heb me echt prima vermaakt bij Ready Or Not. Samara Weaving speelt een hele aardige rol hier en ze ziet er ook nog fantastisch uit. Leuk einde ook wel.

avatar van FillumGek
Een mix tussen horror en komedie blijft altijd een gok, maar pakt hier best goed uit. Het verhaal is een beetje vaag, maar komt het mysterie wat in het begin van de film speelt ten goede. Wat voor een spelletje wordt er gespeeld en hoe geschift is de familie nu echt? Daar komen we snel genoeg achter.

Er heerst een vrij apart sfeertje, een soort gewelddadig spelletje Cluedo voor volwassenen. De familie kent een paar excentrieke figuren zoals de tante met de enorme bijl en de vader, het hoofd. Het had van mij nog wel wat gekker gemogen, maar de dosering van zwarte humor en geweld is op zich prima. Weaving levert wederom een goede prestatie. Leuk én stoer.

Na een vermakelijk kat-en-muisspel sluit de film af met een knal. Grappige scene die uitmondt in een boel smerigheid. Het is allemaal niet briljant, maar wel vermakelijk. Zoveel geslaagde horrorkomedies zijn er niet.

avatar van macrobody
Het is een apart verhaal maar er worden geen rare trucs uitgehaald om het kloppend te maken. Vaak heb je van die films waar ze hele rare dingen doen terwijl ze het meest logische achterwege laten. Deze film dus niet. Het is namelijk veel makkelijker om een hoofdpersoon in het huis te houden, maar dat gebeurd niet. Dat is het knappe aan deze film. Verder wel een geslaagde mix van komedie en horror.

Prima kruising tussen slasher en humor. Met soms zeer creatief gevonden en bloedige kills. 3.5*

avatar van schumacher
Ik vond deze film echt vet.
Filmpke met wat hoeken af, zijn meestal heel goed.
Acteurs spelen hun rol ook goed.
Geinig en vettig filmpken.
Keek lekker weg, stak heel goed in elkaar, gepaste muziek er ook bij.
Er zit een klein beetje komedie in met wat slash gedoe, heel goeie mix in deze film.

avatar van joolstein
Fijne bevredigende en vermakelijke film over verstoppertje spelen in je huwelijksnacht met je schoonfamilie. En dat simpele uitgangspunt blijkt wonderlijk goed te werken. Mede door de Le Domas-familieleden, stuk voor stuk eigenaardige persoonlijkheden zijn, en daardoor verantwoordelijk zijn voor hilarische situaties. Maar uiteindelijk is het de Australische Samara Weaving in trouwjurk (leuke stoerdere scènes) die in deze film een zeer uitstekende heldin vertolkt! De lichte toon (gelukkig niet serieus), het hoge tempo en enkele gore momenten (al wordt er meer gescholden dan gekild) zorgen er verder voor dat je je geen moment hoeft te vervelen. De film ontdekt geen nieuwe paden maar doet wel zo'n beetje alles goed!

avatar van IH88
“Jesus christ, what happened to you?”
“In-laws.”

Genoten. Ready or Not is een komische horrorfilm met een simpel uitgangspunt, maar wat de regisseurs en de acteurs er van weten te maken benadert de perfectie. De humor werkt, de weinige echte horrorelementen zijn lekker gruwelijk en smerig, en met Samara Weaving heeft Ready or Not ook een fantastische ‘leading lady’.

Koel, krachtig, sexy en lekker sarcastisch, van Weaving gaan we nog veel horen. Dat de familieleden soms ook zeer klungelig met hun moordwapens omgaan (zeker Scrofano als coke snuivende zus/dochter) zorgde voor een grote glimlach, en is de kers op de taart. De humor overschaduwt gelukkig niet de gehele film, en soms is het ook spannend en gruwelijk. En soms komt alles perfect samen (de scene in de auto met een vastgebonden Grace, Grace die in haar hand wordt geschoten door een jongen, de manier waarop de drie vrouwen in het begin aan hun einde komen). Ik had zelf voor een ander einde gekozen, maar het bloederige einde waar de regisseurs voor hebben gekozen kan ik wel waarderen.

avatar van tattoobob
Leuke verfrissende horror/komedie.
Het verhaal is niet heel origineel en hebben we wel vaker voorbij zien komen(soort van)maar Samara Weaving is een leuke verschijning en speelt erg goed dus dat is een pluspunt.
Ook de gore is wel leuk en de humor zit er ook goed in.

avatar van Thomas83
Zo'n plezierige film. Onderhoudend van de eerste tot de laatste scène. Het uitgangspunt is lekker onzinnig, en de film is gelijk zo enorm vlot, spannend en lekker zwartgallig van toon. Stuk voor leuke personages ook. Echt zo'n verfrissende film voor wat het is. Dat de jagers zelf ook niet echt weten wat ze moeten doen en er zelf een voor een aan gaan maakt het allemaal extra amusant. Het is ook leuk om Grace zich van lief meisje tot een overlever te zien ontwikkelen. Na The Babysitter zet Samara Weaving zichzelf wederom echt op de kaart. Ook erg fan van dat landhuis en de art direction, en de soundtrack is ook genieten. Alles klopt in deze film. 4.0*.

avatar van filmkul
Aardige horror komedie. Het verhaal is best leuk bedacht, zeker in combinatie met de zwartgallige humor. De opbouw is goed en al snel begint het spel. De spanning wordt ook dan al snel opgevoerd. De diepzwarte humor in combi met het slasher/horror thema, werkt best aardig, hoewel het op sommige momenten ook verkeerd uitpakt. De humor had best meer de boventoon mogen voeren, dan had het einde ook beter gepast. Soms twijfel je of je nu moet lachen of niet. Het acteerwerk is verder prima en visueel ziet de film er aardig uit. 3.0

avatar van Left4Dead
Heel leuk bedacht, best wel goed acteerwerk en het stond er netjes op.
Maar niet alles was goed, soms viel mijn mond open bij bepaalde ontwikkelingen die ik eerder als domme en gemakkelijke uitweg zag dan werkelijk deel van een goed uitgewerkt script. De humor was bij tijden aardig welkom, een paar oude rotten uit de acteursgilde waar ik blij mee was.

Aardige prent maar had iets beter uitgewerkt kunnen worden. 3** een 6,5/10.

avatar van Kondoro0614
“Don't take it personally, they're just trying to figure out if you're a gold digging whore. You know, like my wife.”

Aangemaand verrast en een zeer leuke zit. ‘Ready or Not’ wist mij zeker te overtuigen en was op veel punten zeer vermakelijk. De film duurt nergens te lang en loopt vlot door, hij schoot werkelijk voorbij. De film is qua concept niet heel erg origineel want we hebben er wel meet gehad in zo’n kat en muis spel variant maar bij ‘Ready or Not’ voelde het lichtelijk toch nieuw aan, toch wel het verstoppertje vond ik een leuk ontwerp en het was erg leuk en goed uitgewerkt. Om de horror hoef je het niet te doen bij deze film maar, het komedie stuk is erg leuk.

Samara Weaving is echt een prachtige vrouw om te zien en in deze film deed ze het erg leuk. Haar geschreeuw werd soms irritant zeker als haar toon een bepaalde toonfrequentie verspringt klinkt het soms best komisch. Ook de familie deed het leuk met o.a. Adam Brody en Mark O'Brien. Voor de rest is de cast vrij standaard, iedereen deed wat hij of zij moest doen.

Het verhaal is wel lachen.. Constant als er een bruid of bruidegom (noem je dat zo?) de familie ‘Le Mans’ wil betreden moeten hij of zij volgens de familiewet uit een doos een bepaalde kaart trekken. Wanneer de kaart blanco is dan gebeurt er niks maar als er ‘Hide and Seek’ op staat (zoals Grace deze heeft getrokken) moeten ze het spel zo spelen dat de bruid dood gemaakt moet worden. Het spel gaat beginnen, de kat en muis spel begint en eigenlijk is het dan niks anders dan een vluchtend gillende dame die ontkomt aan een moordlustige familie. Dit houdt ze toch stand tot het weer licht word en de familie verloren heeft, toen gebeurde er wel iets komisch. De familieleden ontploften stuk voor stuk uit elkaar en het huis vloog spontaan in de fik. Waarnaar Grace een glimp opving van een geest en de film vrij snel eindigt.

Dus ja, deze zit was erg leuk. Een prima horror film die lekker weg kijkt, een knappe meid en hier en daar wat komedie, ik heb me vermaakt. Ik moest trouwens wel constant denken aan dit nummer, jammer dat hij er niet in verwerkt zat. Was natuurlijk wel ontzettend cliché geweest anders maar ook wel erg logisch.

Geslaagde horrorkomedie, waarbij zelfs een beetje spanning niet ontbreekt. Met zowel verbale
als visuele grappen waarbij de meeste rijke familieleden als nogal dom worden neergezet. De
film heeft wanneer het 'spel' eenmaal begonnen is, non-stop veel vaart met vooral goed
acteerwerk van hoofdrolspeelster Samara Weaving en Andie Macdowell, maar eigenlijk zijn al
de acteurs met frisse zin prima op hun plek. Daarbij zou je bijna uit het oog verliezen dat de
film ook visueel er best mag wezen. Horrorkomedies willen nogal eens de mist ingaan door al
te veel flauwe meligheid, maar is daar hier geen sprake van.

avatar van james_cameron
Zeer geslaagde mengeling van horror en komedie, daarbij flink geholpen door een prima cast en een uitstekend script. De balans is knap getroffen, iets dat vaak verkeerd loopt bij dergelijke films. Onvoorspelbaar, vaak erg grappig, dan weer spannend, en continu heerlijk bloederig. Alles werkt toe naar een zeer memorabele finale. Eén van de betere films van 2019, wat mij betreft.