ad

Met onder meer: Adam Sandler, Jennifer Aniston en Gemma Arterton

Releasedatum: 25 mei 2019

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Murder Mystery

"First class problems. Second class detectives."

Nick en Audrey Spitz - een agent en kapster uit New York - gaan samen op vakantie door Europa om weer een vonk te laten ontstaan in hun huwelijk. Hun reisplan verandert echter op het laatste moment, als ze door de rijke Charles Cavendish worden uitgenodigd voor een feestje op het jacht van zijn oom Malcolm Quince. Echter wordt Quince na een schokkende mededeling vermoord en worden Nick en Audrey als hoofdverdachten gezien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Colonel Ulenga

avatar van Elchapo

Elchapo

Denssb schreef:

heb jij ook zo'n vrouw dan als er miljoenen van rondlopen?

Durf te wedden van niet???

nee natuurlijk niet,gelukkig niet.....kwestie van smaak hè.?

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2010 stemmen

Wat een ongelooflijk saaie prent was dit. Deze Netflix Original heeft me sowieso wederom niet weten te vermaken en dat was eigenlijk al van ver te zien. Het erg saaie concept was voor mij de valreep, waardoor de film erg saai en flauw word om te volgen en om naar te kijken. Sandler gaat voor mijn gevoel in niveau steeds lager, dan houd je Jennifer Aniston over die voor mij de film nog een beetje interessant wist te houden. Nee, dit was totaal niet mijn film: voorspelbaar, saai en ongelooflijk cliché. Ik kwam een beetje van de koude kermis thuis.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Tsja. Ik verwachtte er niet veel van en kreeg dat ook niet. Sandler en Aniston op de automatische piloot.

Hoe afgezaagd een typische 'whodunnit' ook is, het is al een tijdje niet meer gedaan. Zeker niet met een flauwe insteek. Maar dit is wel héél flauw. Terwijl ze soms letterlijk struikelen over de lijken, rennen Aniston en Sandler met een grijs door de film heen. Dat geen enkele moord of dreiging enige indruk op hen maakt, werkt vervreemdend en maakt dat de film je nooit echt pakt.

Prima, het sarcasme van de hoofdpersonen is de gimmick van de film - maar het had zoveel beter gekund met grappigere en originelere dialogen.

Had in plaats van Sandler bijvoorbeeld een Seth Rogen gecast (had prima gepast, naast een iets jongere dame in plaats van Aniston). Had de kliek van Judd Apatow (die veel werkt met Rogen) laten sleutelen aan de dialogen en het zou al 10x beter geweest zijn.

2,5 sterren

avatar van LostCauze

LostCauze

Ik was in de mood voor een domme wegkijkfilm, maar ik heb deze echt met tegenzin uitgekeken.

Sandler en en Aniston klinkt als een recept voor minimaal een zesje maar dit was echt heel slecht.

3/10

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Niet echt een goede film en ook niet een leuke film. Best wel irritant eigenlijk. De enige persoon die het nog aardig deed was Luke Evans. Echt een 'waste of time' als je iets beters had kunnen doen.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

Na recent geleden nog eens Just Go with It te hebben gezien, een aardige komedie die toch wat minder was dan ik me meende te herinneren, en de relatief slechte ontvangst van deze film waren mijn verwachtingen voor Murder Mystery wel getemperd. Toch had ik ergens nog wel de hoop dat dit een leuke film kon worden.

Gelukkig bleek die hoop niet helemaal onterecht, want Murder Mystery is een erg vermakelijke 'whodunnit'. De humor is wel nogal wisselvallig. Je krijgt een hoop grappen voorgeschoteld die niet aanslaan en dan is het toch een beetje pijnlijk als je ze Adam Sandler met een brede grijns ziet presenteren. Daar staat tegenover dat er ook een hoop scènes wél werken; momenten waar ik hardop om kon lachen. Die momenten worden ongeveer evenwichtig verzorgd door Jennifer Aniston en Sandler, die hier voor de tweede keer bewijzen een goed team te zijn. Overigens vond ik de chemie tussen hen hier misschien nog wel wat beter dan in Just Go with It, maar dat hangt er mogelijk mee samen dat ze in die film vooral om elkaar heen draaien daar ze in Murder Mystery al vanaf het begin een stel zijn.

De bijrollen zijn ook leuk. Sandler's vriendengroep dit keer thuisgebleven, waardoor de meligheid beperkt blijft. Luke Evans, Gemma Arterton en Dany Boon komen prima uit de verf. Ze spelen lopende karikaturen, maar in een filmpje als dit weet dat niet te storen. Natuurlijk is het een leuke bijkomstigheid dat je zelf als kijker ook de Sherlock Holmes mag uithangen, hetgeen er ook wel voor zorgt dat je bij de les blijft. Bovendien zijn de schitterende locaties in Italië vanzelfsprekend een groot pluspunt.

Een luchtige wegkijker met een aangenaam zomers sfeertje. Onwaarschijnlijk dat de film de meesten van ons lang zal bijblijven, maar ik vond dit een prima werkje van Adam. Hij heeft wel eens betere films gemaakt, maar ook veel slechtere. Wat mij betreft mag hij de samenwerking met Jennifer Aniston in de toekomst zeker nog eens opnieuw aangaan.

avatar van remorz

remorz

I’m just having fun, it’s a boat!

Ik had het niet verwacht maar dit is een prima stukje pretentieloos vermaak. Sandler en Aniston delen een ongedwongen chemie als de kibbelende Spitzes, die elkaar te kakken kunnen zetten maar niettemin van elkaar houden. Als enigszins verlopen echtpaar worden zij tijdens een Europese trip van onverwachte luxe betrokken bij (jawel) een moordmysterie.

Het is niet meer dan een kluchtige variatie van een aflevering van Poirot - denk aan de toon van Scooby Doo - met alle verdachtmakingen, lukrake motieven en onthulling van dien. Het heeft niet veel om het lijf maar is geinig genoeg om te volgen en het baant de weg voor genoeg grappige observaties van onze hoofdrollen.

De uiteenlopende bijrollen bestaan vooral uit dik aangezette typetjes, voorzien van flauwe trekjes met net genoeg houdbaarheid om de speelduur te vermaken; het is het terloopse sarcastisch commentaar van vooral Sandler die het bij elkaar weet te houden.

Met mooie Europese locaties als achtergrond en het zomerse jetset-leven als setting is er genoeg ruimte voor onderzoekend gefluister en kinderlijk vormgegeven complotjes, die een goede anderhalf uur weten te boeien. Klein en vermakelijk: 3*

avatar van UltraMovieKiller

UltraMovieKiller

Viel mij tegen. De grappen zijn vaak net te flauw om echt te kunnen lachen, er is geen daadwerkelijke spanning en geen echte drama. Er is eigenlijk niets.. je kijkt naar een voortkabbelend geheel, maar pijnlijk slecht is het ook weer niet.

Het leukste uit de film was hoe het gedrag en manier van praten van Amerikanen door Aniston en Sandler een beetje bespot wordt in deze Europese setting.

avatar van Corran

Corran

Sandler wilde op vakantie naar Monaco op kosten van Netflix en voilà, de hele familie zit mee in de film en we hebben nog meer ongeïnspireerde bagger met een weinig enthousiaste Sandler die zich door een comedy mysterie worstelt, ontdaan van enige vorm van comedy en/of mysterie, waarin niets of niemand vermakelijk is.

avatar van reteiP

reteiP

Op aanraden van de schoonbroer deze film toch maar eens bekeken ondanks de lage score. Kon echter zowel mij als mijn vriendin geen moment boeien. Je hoopt dan dat er toch een aantal grappige scènes gaan zijn, maar verder dan een halve grijns kwam ik nergens.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Aardig.

Zowel Sandler als Aniston zijn favorieten van mij binnen dit genre. De chemie tussen die twee is ook in deze film aanwezig en dat doet al erg veel goed. Wel spelen ze behoorlijk op de automatische piloot, maar dat heeft mij weinig gedeerd. De humor slaat redelijk aan en dat zorgt voor een vermakelijk filmpje.

Weinig memorabel, maar zeker leuk om een keertje mee te pakken.

Zelden met zoveel moeite een film uitgekeken.

avatar van Redlop

Redlop

Prima als luchtig tussendoortje na 12 afleveringen Making a Murderer op Netflix.

avatar van Shadowed

Shadowed

Een beetje vreemd.

Lijkt vooral een film waaraan twee verschillende regisseurs hebben gewerkt die allebei een andere film wilde maken. Eentje een flauwe Sandler-komedie, en de ander een charmante murder mystery. Toen hebben ze maar de handen in een geslagen en een combinatie van beide gemaakt.

Sandler is in ieder geval weer ouderwets ongrappig. Ik smaak hem veel beter in serieuzere rollen, omdat hij wel gewoon goed kan acteren. Maar hij zelf lijkt een voorkeur te hebben voor dit soort komedies, en dat zijn dan helaas een beetje de mindere rollen helaas.

Anniston vond ik ook weinig bijzonder eigenlijk. In Friends vond ik haar al niks, net als die serie, en ook hier vind ik het helaas weinig bijzonder. Ook een aantal andere rollen die heel erg hun best doen om grappig te zijn maar dit allemaal niet zijn. Met als dieptepunt Arterton.

Wel is het zo dat de film qua regie regelmatig opvallend charmant geschoten is, wat ook wel bij het genre moordmysterie past, maar in combinatie met een brute Sandler-komedie een beetje verbloemt. Maar dat neemt niet weg dat de boot erg leuk is ingericht en de autoachtervolging op het einde ook opvallend strak in beeld gebracht is.

Duurt ook uiteindelijk niet heel lang en het tempo ligt hoog genoeg, maar ik kan niet zeggen dat ik 1 keer heb gelachen. Beetje geforceerde humor die nooit werkt, en daar ligt het pijnpunt van Murder Mystery. Leuk bedacht, maar het werkt niet.

avatar van Noodless

Noodless

Best wel een aardig opgezet moordmysterie met hier en daar wat humor. De twee hoofdrolspelers zorgen voor goede chemie zonder echt melig te worden. Als koppel hebben ze hun eigen problemen, maar hun aandacht gaat vooral naar de moordzaak waarbij ze betrokken geraken en waardoor ze nog meer in de problemen komen. Goed spel van Sandler en de nog steeds charmante Aniston. Vlot tempo en leuke twisten. 6,5/10

avatar van Mickey b

Mickey b

Whodunnit meets comedy... Moordmysterie was ok met een twist, waarbij de onderzoekers zijnde Jennifer en Adam zelf door politie hoofdverdachten zijn en dus onderzoek voeren om hun eigen onschuld te bewijzen. Tot daar alles goed. Humor daarentegen was genre chaotisch en niet overtuigend. Jennifer kon ik nog enigszins verdragen, Adam daarentegen werkte op mijn zenuwen... Humor vond ik dus niet zo geslaagd. Maar als je een niet al te hoog gegrepen filmpje wilt zien dan kan deze er nog mee door. Geen hit, maar een typisch Netflix-niveau met gekende acteurs... Setting wel leuk: luxejacht en Monte Carlo als mooie locatie. 3* dankzij Jennifer. Zonder haar was dit anders maar een 2* waard...

avatar van jffrfilms

jffrfilms

Slecht! De chemie tussen Aniston en Sandler wekte gewoon meer irritatie op en dat liep eigenlijk heel de film door. En de humor was ook ver te zoeken, plus puntje was de achtervolging vanwege de gave shots.