Murder Mystery (2019)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Kyle Newacheck
met Adam Sandler, Jennifer Aniston en Gemma Arterton

Een agent afkomstig uit New York gaat samen met zijn vrouw op vakantie door Europa. Het doel hiervan is weer een vonk te laten ontstaan in het huwelijk. Echter gaat er al snel iets mis, want het koppel wordt op de hielen gezeten, omdat ze ergens van worden beschuldigd wat ze niet hebben gedaan.

avatar van Psycho-M
Slim gehypet door Netflix en de media.
Maar laten we eerlijk zijn dit is geen film die records zou moeten breken.
Maar goed, ik heb hem ook gekeken dus petje af voor Netflix voor het goed promoten van dit vehikel.
Het is dat Jennifer Anniston altijd een genot is om naar te kijken anders had ik de film nog wat lager gescoord.

avatar van Justinvdk
Begon wel leuk, maar de tweede helft werd wel wat vervelend jammer genoeg.

avatar van Elchapo
Wat een negatief gezever weer...... gewoon een leuke film,verstand op nul en kijken.adam sandler echt leuk die gast...... 3.5 stars.

avatar van Imane10
Broek schreef:
Ik kon die 2 niet uitstaan. Beide blijkbaar al helemaal binnen en wij zijn zo ontzettend vereerd om te kunnen zien hoe ze nogmaals hun trucje doen. Niet voor mij.. gefeliciteerd jullie mogen met pensioen

Wtf did i just read

avatar van Elchapo
Psycho-M schreef:
Slim gehypet door Netflix en de media.
Maar laten we eerlijk zijn dit is geen film die records zou moeten breken.
Aniston is juist een vrouw waar er miljoenen van rondlopen op deze aardkloot maar goed iedere gek zijn gebrek...........‍♂️

avatar van Katharina
Wauw, wat een slechte film. Ik dacht dat het een leuke wegkijker zou zijn, maar hij is echt heel saai en irritant.

avatar van Nosje
Tja, hij begon aardig maar hoe langer de film duurde hoe flauwer hij werd. Jammer.

avatar van Broek
Imane10 schreef:

Wtf did i just read

Een afwijkende mening? Die zul je vaker tegenkomen hier. Zeker als je dit soort crap 5 sterren geeft.

avatar van Imane10
Broek schreef:

Hahah sorry maar die ‘gefeliciteerd jullie mogen met pensioen’ gaf me echt een wtf moment. Dit is geen crap dit is puur genieten. Adam sandler is the king of comedy en Jennifer is ook niks op aan te merken. Deze film was gieren dus absoluut geen crap

Goeie move van Netflix inderdaad en ik had gehoord binnen 3 dagen had de film al 30 miljoen kijkers, record.
Maarja zo geweldig was die dus niet, maar zo slecht nu ook weer niet.
2,5 ster ⭐

avatar van aspers
Ik ga nu echt stoppen met het kijken van Netflix originals. Man wat viel dit weer tegen. Flauw, druk en niet spannend. Dan blijft er verder heel weinig over.

avatar van pietpuk
Dikke tegenvaller.

Niet al te best.
Niet omdat het slap is want Sandler films horen slap te zijn en met melige humor.
Dat laatste ontbrak het behoorlijk aan.
Af en toe een glimlach maar daar bleef het ook bij.
Sandler is Sandler niet meer
Waar is de tijd dat hij films maakte als "Don't mess with the Zohan."
Lekker slap en vol melige vaak foute humor.

avatar van Psycho-M
Elchapo schreef:

Nou, ik vind dat zij toch nog heel goed uitziet voor haar leeftijd. Ik zie dat miljoenen andere vrouwen van haar leeftijd haar niet nadoen (zie ook de welbekende scène in We're the Millers).
En ach dan is dat maar 1 van mijn vele gebreken

avatar van xaid
Imane10 schreef:

was zeker geen crap maar 5 sterren.... en pulp fiction 0,5* maarjah ieder zen mening he

avatar van Ajax&Litmanen1
Elchapo schreef:

Jennifer Aniston was een van de allermooiste vrouwen in de jaren 90 en 00. Nu is ze inderdaad een tikje op haar retour, maar dat mag ook gezien haar leeftijd. En nog steeds is ze erg aantrekkelijk. En ze lijkt me oprecht sympathiek, dat maakt haar ook wel mooi.

Leuke film waar de clichés er lekker dik bovenop liggen. Gewoon lekker wegkijken en lachen om de voorspelbare clichés

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jennifer Aniston was een van de allermooiste vrouwen in de jaren 90 en 00.

Nooit begrepen waarom.

avatar van grovonion
Ajax&Litmanen1 schreef:
Maar daar is toch iets missgegaan bij een operatie aan haar gezicht. Iets klopt er niet meer aan.

Dl89 schreef:

Precies. Met hoofdrolspelers Aniston en Sandler moet je natuurlijk ook geen super dialogen verwachten. Heb me prima vermaakt.

avatar van blurp194
Agatha Christie.

Ik durf geen vergelijk aan te gaan, want het is wel wat erg lang geleden dat ik een van haar boeken heb gelezen, en zelfs de laatste verfilming is alweer best een tijdje geleden. En, ik moet eerlijk zeggen, ik maakte me ook daarnaast - ik ben niet echt een fan - wel wat zorgen over deze film, want ook van Sandler en Aniston ben ik, ehh, echt geen fan. Een irritante B-acteur, en een van de allermooiste vrouwen, ahem, op zo'n uitspraak zal niemand me ooit betrapt hebben - en een goede actrice is ze wat mij betreft ook zeer zeker niet, met haar irritante maniertjes.

En ja, daar moet ik mijn woorden wel een klein beetje opeten, want zo slecht doen Aniston en Sandler het hier niet. Al ligt dat wellicht vooral aan de regie, die een paar echt goeie grappen met perfecte timing weet te brengen. Dat dan best goed, hoewel ik het wat jammer blijf vinden dat er wat weinig gebruik gemaakt wordt van Arterton. Als je dan al iemand 'een van de allermooiste vrouwen' moet noemen...

avatar van VanRippestein
Zet de film aan, ga ondertussen ook wat anders doen en als je gesprek even stilvalt, of hetgene wat je ondertussen leest even niet meer boeit, dan kijk je een scenetje uit de film. Je mist niks als je driekwart niet kijkt en de film is zo luchtig van toon dat je ook nergens echt geinteresseerd bent in de karakters.

De beste grap is dat er mensen zijn die op basis van de synopsis, poster, en acteurs alsnog denken dat dit iets spectaculairs is

avatar van jeroentjuhhhhh
Snap het probleem niet zo. Het is niet alsof Netflix overloopt van de kwalitatief hoogstaande meesterwerkjes. Dit soort vermakelijke niemendalletjes blijven meer dan welkom op het platform. Sandler weer typisch Sandler, Aniston zoals gebruikelijk een grijze muis. Toch wel fijn om precies te krijgen wat je verwacht Je zou denken dat iedereen dan de juiste keuze voor zichzelf kan maken.

avatar van Ajax&Litmanen1
De zoveelste Netflix Original film die vooral heel middelmatig is. Murder Mystery is best kijkbaar, maar je bent 'm 5 minuten na het einde alweer vergeten. Positief is dat niemand zichzelf heel serieus neemt en dat zelfs Adam Sandler een keer te pruimen valt. Jennifer Aniston is stabiel (en mooi) als altijd. Daar heb ik meestal weinig op aan te merken. De aankleding van de film is redelijk hip en flitsend en er zitten genoeg mooie en zonnige shots in, wat de film wel wat sfeer geeft. Maar goed, nee. Gelukkig had ik dat ook niet verwacht toen ik 'm begon te kijken.

avatar van Pim1993
Grappig cluedo-sfeertje! Dat beviel me wel. Er had natuurlijk wel veel en veel meer uitgehaald kunnen worden. Alles wordt nu wat magertjes opgelost. Verder vond ik de over-de-top karakters best grappig. Voldoende.

Elchapo schreef:
heb jij ook zo'n vrouw dan als er miljoenen van rondlopen?
Durf te wedden van niet

avatar van Thomas83
Een film die echt even op gang moet komen, maar vanaf het moordmysterie zowaar een best onderhoudende parodie op verhalen als die van Agatha Christie. Ik mis wel wat meer geslaagde grappen (of minder slechte) en echt leuke personages, verder is er weinig op de film aan te merken. Gewoon een amusant Netflix-filmpje. 3.0*.

avatar van Donkerwoud
Dit moet wel het spannendste moordmysterie ooit zijn: ik viel vlak voor het einde in slaap. Vanavond maar even de laatste twintig minuten opnieuw opzetten.

avatar van Donkerwoud
Niet verwacht dat ik na de netflix-sof 'The Ridiculous 6' (2015) nog eens een vehikel met Adam Sandler kon waarderen. 'Murder Mystery' (2019) is simpelweg wat het is: een moordmysterie met een knipoog naar Agatha Christie. Er zijn heus scherpere en originelere films gemaakt in dit parodiesegment, maar Jennifer Aniston en Adam Sandler zijn leuk op elkaar ingespeeld als het Amerikaanse koppel dat meer spanning haalt uit hun gezamenlijke interesse in detectives dan hun ingeslapen huwelijk. Gelukkig biedt zo'n traditionele moordzaak - met verschillende rijkeluismensen die worden buitengesloten van een testament - de mogelijkheid om wat sjeu te geven aan hun gedoemde huwelijksreis. In het vaarwater van puissant rijke mensen op plekken als een eersteklas bar in een vliegtuig of een jachtreis naar Monaco, of sterrenhotels en racetracks. Het moordmysterie zelf is wat slap en voorspelbaar, maar de komedie eromheen maakt veel goed. Mocht Sandler's deal met Netflix nog staan, dan hoop ik dat hier eens een vervolg op komt.

avatar van Antonev
Het niveau is bedenkelijk, maar het is wel 90 minuten prima vermaak. Sommige delen zijn geestig, andere delen dan weer (te) melig. Sandler en Aniston kan ik altijd wel waarderen in een comedy.

Goed genoeg voor een avondje simpel vermaak.