Cuando los Ángeles Duermen (2018)

Alternatieve titels: When the Angels Sleep | When Angels Sleep

Spanje
Drama / Thriller

geregisseerd door Gonzalo Bendala
met Julián Villagrán, Marian Álvarez en Ester Expósito

Een zakenman valt achter het stuur in slaap. Hij wordt wakker van een schok. Hij realiseert zich dat hij aan het stuur zat... Hij heeft een vrouw aangereden. De interacties met haar bange vriendin veroorzaken een reeks duistere gebeurtenissen.

avatar van SmackItUp
Gaat gebukt onder een bizar slecht plot en enorm storend acteerwerk. De Spaanse visuele degelijkheid is hier immers bijzonder ver te zoeken.

Zo oninteressant vind je ze zelden. 1*

danks smack...klikte hem net aan...dus weer uit.

frans123 schreef:
danks smack...klikte hem net aan...dus weer uit.

Laat mij je niet weerhouden om hem aan te zetten, wellicht dat je het wel iets vindt. Maar visueel gezien een atypische Spaanse film.

SmackItUp schreef:

Ja misschien eens proberen. Het gemiddelde staat op 2,6.......Dat zegt ook genoeg ( maar niet alles....)

avatar van Mercurio
Sterke en originele, Spaanse psychologische thriller, waarin twee mensen na een aanrijding aan elkaar gekluisterd zijn in afwisselend de dader- en slachtofferrol.

avatar van Basto
Aardige thriller die net niet sterk genoeg geregiseerd is om boven de middelmaat uit stijgen. Op zich aardig geschreven, maar het lukt de regisseur niet om het geloofwaardig te houden en het wordt ook nooit grotesk genoeg om op dat vlak te vermaken.

Niet slecht, maar ook niet bijzonder goed.

avatar van Donnie Vallermee
Het gaat eigenlijk helemaal nergens over.

Man rijdt snuifchick aan, legt haar in auto. Komt snuifchick 2 tegen en zet haar ook in auto. Chick 1 gaat dood. Chick 2 wil dat man schuld krijgt.

Behoorlijke samenvatting

avatar van Basto

Tja meer ist niet hè

Ja zo weet ik er nog wel een paar.

Jongen ontmoet meisje op schip. Schip zinkt.

Man komt in de gevangenis. Helpt in de bibliotheek en ontsnapt.

Dwerg maakt lange wandeling en gooit ring weg.

avatar van xaid

haha gigity

avatar van Donnie Vallermee
Basto schreef:

Ja zo weet ik er nog wel een paar.

Jongen ontmoet meisje op schip. Schip zinkt.

Man komt in de gevangenis. Helpt in de bibliotheek en ontsnapt.

Dwerg maakt lange wandeling en gooit ring weg.

JUIST!

Dat zijn:

1: Titanic (1998)
2: Shawshank Redemtion (1994)
3: Lord of the Rings ?

PS: Shawshank is (ook) mijn All time favourite ?

avatar van IH88
Cuando los Angeles Duermen

Sfeervol. Cuando los Angeles Duermen heeft een sterk uitgangspunt, en de acteurs doen het goed. Helaas laat het verhaal wat steken vallen. Soms moet je in dit soort films sommige belachelijke en onrealistische plotontwikkelingen voor lief nemen, maar de regisseur maakt het wel heel bont.

Het hoofdpersonage Germán, en acteur Villagrán, zijn ook saai, en de scenes tussen hem en zijn slachtoffer Silvia (de wel sterke Expósito) hadden veel beter uitgewerkt kunnen worden. Bendala wil wat zeggen over de hypocriete en duistere kant van de mens, maar het is allemaal wel heel oppervlakkig uitgewerkt. De twist rond de vrouw van Germán komt ook totaal uit het niets, en dat komt vooral doordat haar rol zeer slecht is uitgewerkt.

avatar van Rickyman
Spaans thrillertje over een man die onderweg is naar huis om de verjaardag van zijn dochtertje te vieren, maar natuurlijk zit het een beetje tegen waardoor het allemaal ietsje later gaat worden..
Aardig gedaan, soms grof maar vermakelijk om te zien. Cast ook gewoon prima, al zag ik een nagesynchroniseerde versie en ziet dat er wel slecht geacteerd uit, maar met orgineel geluid gewoon uitstekend kwam ik later achter..

Tja meer ist niet hè

hahahaha ja zo was het...zonde van je tijd he??

Toch gekeken...halverwege verveelde ik mij de takken...laatste uur door gezapt. En weer hollen.....en hollen...Geen voldoende. Vanuit moreel besef ben ik het niet eens met het einde. misdaad mag niet lonen