Triple Frontier (2019)

Actie / Avontuur

geregisseerd door J.C. Chandor
met Ben Affleck, Oscar Isaac en Charlie Hunnam

Een groep van vijf voormalige Special Forces-agenten wordt herenigd voor een minutieus geplande diefstal in een dunbevolkt grensgebied in Zuid-Amerika. Voor het eerst in hun prestigieuze carrières ondernemen de ex-militairen een gevaarlijke missie. Deze keer niet voor hun vaderland, maar puur uit eigenbelang. Als hun tot in de puntjes gecoördineerde plannen onverwacht dreigen te mislukken, drijft dat hun vaardigheden, loyaliteit en moraal tot het uiterste en moeten ze vechten voor hun leven.

avatar van knusse stoel
In het genre een fijne film. Genoeg actie maar ook een strak verhaal wat de nodige spanningen bij de kijker(s). Verder zien we ook voldoende spanning toenemen bij de groep commando's, vooral als niet alles loopt zoals men van tevoren had bedacht.
De film laat ook goed zien dat Amerika niet zo goed met de veteranen omgaat na hun dienstverbanden. Veel zijn een goed inkomen gewent en als ze dan afzwaaien is de vergoeding die men krijgt maandelijks nu niet bepaalt een bedrag waar je gemakkelijk van kunt rondkomen. Laten we wel zijn, in de vreemde kan je jouw leven verliezen en dat is niet in geld uit te drukken. In hetzelfde land betaalt men CEO's zakken geld voor de zg "verantwoordelijkheid" die ze hebben in hun werk maar we weten dat met de financieele crises in 2008 weinigen het gerechtsgebouw van binnen hebben gezien, laat staan verantwoordelijkheid hebben genomen!
Terug naar de film, De regisseur J.C. Chandor geldt sinds zijn debuut Margin Call (2011) in 2011 (over de kredietcrisis), survivalfilm All Is Lost (2013) (2013) en A Most Violent Year (2014) (2014, over corrupte oliehandel in New York anno 1981) als een expert in Amerikaanse grimmigheid.
Gelukkig dat deze regisseur het plot van "Triple Frontier" in handen kreeg!
Het script van Triple Frontier zwerft al jaren over Hollywoods burelen. Het duo Kathryn Bigelow (regie) en Mark Boal (scenario) schreef het als opvolger voor hun Oscarwinnaar The Hurt Locker (2008) maar koos in 2011 voo Zero Dark Thirty (2012) , over de jacht op Osama Bin Laden. Sindsdien snuffelde half Hollywood aan Triple Frontier: Tom Hanks, Johnny Depp, Will Smith, Channing Tatum, Mahershala Ali, Mark Wahlburg, Tom Hardy.
En dus konden we eindelijk na een script de film zien verrijzen in dit jaar dankzij ook Netflix die hiermee weer een redelijk sterke film toe kon voegen aan haar film/seriekanaal.
In elk geval heb ik van deze film genoten, een 7,5!

avatar van nadrin
De film is gemiddeld verhaal is goed maar dr dialogen kinderachtig. Na een sterk eerste uur kabbelt de film
Verder maar kalft ook af

Ver gezocht, onrealistisch en absurd.
Het verhaal heeft potentie maar de uitwerking heeft veel weg van een kinderfilm. Karakters weten totaal niet te boeien.

avatar van weerwolf79
Typische Netflix film, allemaal niets bijzonders, niet goed of slecht. Extra punt voor de goede muziek.

avatar van james_cameron
Prima cast en regisseur, maar toch wil deze aktiefilm niet echt van de grond komen. Het is allemaal fraai in beeld gebracht en de plot is best spannend, maar het script is uiteindelijk te vlak om hier echt iets memorabels van te kunnen maken. Het is een beetje dertien-in-een-dozijn. Geproduceerd door Kathryn Bigelow, die oorspronkelijk de film zou regisseren.

avatar van DoctorMovie
Ik vond het een vrij ongeloofwaardig filmpje. Met volgepakte ezeltjes effe de Andes overlopen met rugzakken en zware wapens ik vroeg me af wat ze aten of dronken en hun baardjes groeiden ook niet alsof je de Andes overwandelt in een dagje tijd, ja ja.
Als je alle ongeloofwaardigheid even vergeet is het verder wel een amusant filmpje met een interessante cast

avatar van umbra
Had er meer van verwacht. De film zit er niet boenk op en verveelde me zowaar naarmate ie vorderde. Slecht is ie niet, maar heb de laatste jaren van dit genre films pak meer genoten dan deze.

avatar van BullTerrier1980
Geen moment echt spannend. Van de hak op de tak. Besluiten om naar Brazilië te gaan, volgemde shot zijn ze er al
Jammer, had meer in kunnen zitten denk ik. Groots aangekondigd, als een nachtkaars uit

avatar van Big Chris
Aardige film, al had ik er wat meer van verwacht. De acteurs doen hun werk zonder echt te schitteren. Het verhaal begon sterk maar viel gedurende de film terug. Kortom, aardig maar zeker geen geweldige film.

Lekkere actie misdaad film met prima cast waaronder Pedro Pascal ( Narcos) en Charlie Hunnam
( Sons of Anarchy ). Ondanks de dikke 2 uur verveelt de film nooit dankzij de vele actie scenes en de onderhuidse spanningen tussen de mannen onderling. Zelden zoveel dollars in een film zien rond vliegen .
Ondanks een vrij standaard verhaal is het geheel wel prima uitgewerkt. Mooie shots ook van het Andes gebergte en de broeierige jungle.
3.5*/4*

avatar van mikey
Saaie survival flick die totaal verbleekt naast films als The Warriors, Southern Comfort of Deliverence. Script probeert de kijker onvergeefs te overtuigen dat de 5 rednecks hartjes van goud hebben, zelfs na de zoveelste koele executie. Het A team achtige einde met die tieners sloeg wal/kant. Ik snapte niet eens wat die kids daar deden. De hele vlucht verliep voor de kijker chaotisch. Je vlucht uit de jungle, crasht in de Andes, schiet een dorp neer, vervolgens moet je racen met kinderen in autos? Supervaag.

Zoveelste notflix misser op rij. Grootste en meest waardeloze b pulp onzin producent van nu.

avatar van mjk87
Geinig hoe een invalshoek anders kan zijn: m'n manager had het over die nieuwe film met Ben Affleck, voor mij was het de nieuwe van J.C. Chandor, een man die tot nu toe drie prima films heeft afgeleverd. Deze Triple Frontier is op momenten erg sterk, maar zakt weg aan het eind en is wel de minste van de vier films.

De film is ergens wel verrassend omdat de inbraak al vrij vroeg is en daarna het vooral een lange ontsnappingspoging is. Dat had ik niet verwacht. Het tempo is ook prima door de afwisseling van locaties. De film is op momenten spannend genoeg, de locaties zijn prima, de natuurbeelden soms mooi en de actie is oké. Ook de muziek is prima en vooral goed verweven in de film. Denk aan de song van Fleetwood Mac die in het nummer zelf steeds een moment heeft dat de song weer op gang getrokken wordt. Op die momenten verandert Chandor ook weer van moment in de scène. Dat is gewoon goed gedaan.

Tegen het eind begint de film wel te trekken, neemt men keuzes die ik minder goed kon volgen en dan verzandt de film in een te simpele B-film en weet niks leuks meer te brengen. De film lijkt nog iets te willen met een aantal mannen die langzaamaan steeds verder afdwalen in gekte en geweld voor een beetje geld, maar dat wordt nooit volledig uitgewerkt. Al met al blijft het een wat mak beestje. 3,0*.

Zucht, kijk naar The Accountant, is dit echt een kinderfilm! zeer voorspelbaar! had echt moeite om hem helemaal uit te kijken!

avatar van zoutzak
Samen met Alita de beste actiefilms van Q1 2019?

avatar van Shinobi
"It's always a little harder than you think it's going to be."

Met zo een topcast zou je toch iets beters verwachten.

Vijf voormalige elitesoldaten die in Zuid-Amerika een overval op een drugsbaron willen plegen lijkt een prima opzet te zijn. Het komt over als een mix tussen 'The Expendables' en 'Ocean's Eleven' besprenkeld met een vleugje 'Sicario'. Helaas komt het hele gebeuren nergens echt goed uit de verf.

'Triple Frontier' tracht van alles te doen en wringt zich in de meest rare bochten om vermaak te bieden, maar verder dan een halfslachtig resultaat dat zich op de vlakte bevindt komt men niet. Qua actie is het allemaal minimaal te noemen en als survivalfilm gebeurt er ook bar weinig. Wat mij betreft had de actie de volledige aandacht mogen hebben.

Waarschijnlijk is het meeste geld opgegaan aan de cast, des te jammer dat zij nauwelijks kunnen imponeren. Op zich wordt er een aardige poging gedaan om de personages te confronteren met morele kwesties; zijn ze nou goed of slecht? Maar grimmig wordt het nergens. Daarvoor ontbreken de nodige onderlinge spanningen en wordt de film te lang gerekt.

Al met al een redelijke actiefilm, alleen wel erg doorsnee.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van Mark de Jong
Niet echt verrassend maar vermakelijk genoeg om 2 uur naar te kijken.

Ik sluit mij grotendeels aan bij de reactie van Mark de Jong. Waarom grotendeels? Het verhaal is er niet één waarvan je jaarlijks een of meerdere voorbij ziet komen, dus in die zin voor mij mogelijk wel weer wat verrassend.

Voor de rest van de (minder positieve) reacties? Zucht...……… een film valt onder entertainment en het gros van de (top) films is niet realistisch maar wél zéér aangenaam om naar te kijken. Daarnaast is het 'beleven' van een film iets persoonlijks. Wellicht vergelijkbaar met een merk, type en kleur van een auto...……….

Baarden die niet groeien, de mannen niet zien eten, niet uitgewerkte karakters? Zucht, zucht...……. who cares!!!

Ik volg de Moviemeter nu al een aantal jaren en de eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat ik met opzet graag kijk naar films die hier neergesabeld worden. Vaak vind ik ze dan juist wél amusant / spannend / leuk.

Ik vond het gewoon een amusante / aardige, soms best wel wat spanning brengende film.

Vooral zo doorgaan dus, dan weet ik iig voor regenachtige zondagen welke films ik juist WEL moet gaan kijken.

avatar van deRappe
Het begin ging nog wel....maar allemachtig.....veel saaiheid en doffe ellende.....

avatar van notoirefilmhater
Man man man, wat een tegenvaller van het jaar (nu al) deze film. Dit is geen actiefilm, maar een padvindersfilmpje. Hoe kon deze film eerder een dikke 7+ op IMDb scoren? Deze film is totale minachting voor de kijker.

Veel te weinig actie, plotholes, slechte CGI (uberhaupt CGI...), zwakke/irritante/domme characters (en helemaal géén aansprekende bad guys whatsoever), geen mooie Latina-vrouwen, barslechte sountrack (niveau Duke Nukem-stripclub pornomuziek), extreem voorspelbaar, vol cliché's, totaal geen spanning, etc.

Nu moet ik van te voren zeggen dat ik de serie Narcos gewend ben (ook met Pedro Pascal en ook van Netflix), wat een heerlijke topserie vol spanning is. Alles wat Narcos heeft, ontbeert het in deze schijtfilm. Iedereen die Triple Frontier een voldoende geeft; ik zou zeggen: ga lekker Narcos kijken en herzie je cijfer.

avatar van kleez
Na 7 minuten wil ik m eigenlijk al uitzetten ... Heldhaftige acties (sure....), een te knappe dame die plots ontsnapt maar de good looking army Guy zegt tegen iedereen niks te doen want meneer red er mee..... Ohnee toch niet!

MAar daarna veranderd de film voor mij erg positief!! Sterker nog de film werd vrij onvoorstelbaar en bepaalde scenes verasten me erg!

Ook juist geen eeuwig durende acties scenes of dat ze bijv het geld gestolen hadden en een scène daarop feestvierend op een eiland zitten ofzo,Nee, ik kan deze film wel waarderen!

avatar van filmkul
Aardige actie, misdaad avonturenfilm. Het verhaal is best aardig en wordt ook goed uitgewerkt door Chandor. De opening is erg sterk. Fraai camerawerk en een lekkere sound van Metallica er onder. Daarna volgt er een goede actiescene. De toon is gezet. Vervolgens maken we kennis met diverse karakters. Na de missie verandert de actiefilm in een avonturenfilm, met fraaie beelden. De spanning blijft aanwezig en de film blijft ook boeien. Met wat actiescenes gaan we richting het einde. Helaas is het einde wat standaard en daardoor lichtelijk teleurstellend. Het acteerwerk is verder ok. Prima film. 3.5

avatar van mcdaktari
deRappe schreef:

Dat vind ik heel vreemd om van jou te lezen, want als je eerlijk naar jezelf bent heb jij toch een voorkeur voor (om het maar even plat te zeggen) B-kutfilms. Tenminste dat blijkt uit jou stemgeschiedenis. Ik weet niet hoe jij naar films kijkt en wat je ervan verwacht, maar als je een film als Escape Plan 2, 3 sterren geeft en Triple Frontier 1,5 dan komt dat ongeloofwaardig over. En dan heb ik het nog niet over de films die je 4 sterren geeft.
Ik besef heel goed dat smaken verschillen, maar dit kon ik niet goed rijmen.

avatar van RebbelDebbel
DoctorMovie schreef:

Zó mee eens, ik dacht ook de hele tijd, ze zien er nog verrekte goed uit na al dat avontuur

avatar van René8
Best genoten van deze film. Misschien geen uitmuntend kunstwerk maar meeslepend en zeker de moeite van het kijken waard!

avatar van DoctorMovie
RebbelDebbel schreef:

En dan ook nog te bedenken dat ze de weg wisten zonder gids of zo.
Ach, film is zo heerlijk fake.

avatar van Atheistus
Goed voorbeeld van een matige film.
Helaas een beetje te hoog beoordeeld hier.

avatar van perreke
Aardig filmpje wat goed begint en voorspelbaar is .
Geen top

avatar van Captain Pervert
Triple Frontier is een vakkundig gemaakte film die allerlei cruciale scènes zeer goed uitvoert, maar die werken dan toch niet als een soort optelsom die het tot fantastische film maken (terwijl de potentie er wel is).

Het stuk met de overval is een echte nagelbijter, de helikoptervlucht is fantastisch en vele andere delen van de route die het team aflegt zijn ook prachtig in beeld gebracht.

Maar toch is het geheel wat zielloos. Dat komt doordat we de personages amper kennen en daardoor ook maar weinig voor ze voelen.

Zoals je van een film als dit verwacht, legt iemand het loodje en de meest briljante keuze van de makers is om de bekendste kop van de poster te laten sneuvelen. Ik had mijn geld gezet op die kooivechter (Tim Haars lookalike).

Met wat meer diepgang zou het een beklijvende film zijn geweest. Ook moreel gezien is de film niet echt zwart-wit. Het is een beetje atypisch: de helden zijn al lichtelijk immoreel, maar proberen onschuldigen geen kwaad te doen. Op een gegeven moment vliegt de film wat dat betreft uit de bocht, waarna we toch geacht worden om onze sympathie niet kwijt te raken.

Misschien zijn we wat verwend wat betreft simpel behapbaar goed versus kwaad in films, maar het komt de beleving niet ten goede.

3 sterren

avatar van deRappe
mcdaktari schreef:

Ik besef heel goed dat smaken verschillen, maar dit kon ik niet goed rijmen.

Mooi dat je nog even naar m'n historie kwa stemgedrag hebt gekeken....en ik zal wel anders naar bepaalde filmpjes kijken als dat anderen dat wellicht doen....ik kan alleen maar naar alle eerlijkheid m'n mening geven....en als jij dat dan niet kunt rijmen is dan jammer...leuker kan ik het niet maken. En inderdaad....smaken verschillen.

Het is een echte netniet film. Of een netnix film. Netflix mag ook. Maar vorenstaande dekt in dit geval de lading. Geen goede film. Script, t zou kunnen. Uitwerking matig. Acteer prestaties op A-team niveau. Lachwekkend dus en voorspelbaar. Mooie natuurshots van de Andes als ik het moet geloven. Geen idee. Kijken? Je mist he-le-maal niets als je dat niet doet.

avatar van wwelover
Niet de film geworden die het ooit zou moeten worden, zeker als je ziet welke namen hiervoor verbonden waren aan het project. En ook niet gek dat Tom Hardy eruit is gestapt vanwege het script. Het is niet het meest briljante idee, maar er viel denk ik wel wat meer uit dit verhaal te halen. Aan de cast ligt het niet, maar het script is gewoon te matig. Spanning ontbrak ook. Maar visueel is het een prima film en de actie is ook gewoon goed.

avatar van Corcicus
Triple Frontier zal ik onthouden als een pijnlijke opeenvolging van gemiste kansen. De actie is goed in beeld gebracht en er zitten enkele zeer mooie shots tussen, maar spijtig genoeg worden de actiesequenties opgevolgd door telkens een half uur geouwehoer. Aanvankelijk leek het veelbelovend, maar al snel verwordt het verhaal tot een heel generieke standaardfilm, lichtjes aan de saaie kant.