Triple Frontier (2019)

Actie / Avontuur

geregisseerd door J.C. Chandor
met Ben Affleck, Oscar Isaac en Charlie Hunnam

Een groep van vijf voormalige Special Forces-agenten wordt herenigd voor een minutieus geplande diefstal in een dunbevolkt grensgebied in Zuid-Amerika. Voor het eerst in hun prestigieuze carrières ondernemen de ex-militairen een gevaarlijke missie. Deze keer niet voor hun vaderland, maar puur uit eigenbelang. Als hun tot in de puntjes gecoördineerde plannen onverwacht dreigen te mislukken, drijft dat hun vaardigheden, loyaliteit en moraal tot het uiterste en moeten ze vechten voor hun leven.

avatar van wwelover
Niet de film geworden die het ooit zou moeten worden, zeker als je ziet welke namen hiervoor verbonden waren aan het project. En ook niet gek dat Tom Hardy eruit is gestapt vanwege het script. Het is niet het meest briljante idee, maar er viel denk ik wel wat meer uit dit verhaal te halen. Aan de cast ligt het niet, maar het script is gewoon te matig. Spanning ontbrak ook. Maar visueel is het een prima film en de actie is ook gewoon goed.

avatar van Corcicus
Triple Frontier zal ik onthouden als een pijnlijke opeenvolging van gemiste kansen. De actie is goed in beeld gebracht en er zitten enkele zeer mooie shots tussen, maar spijtig genoeg worden de actiesequenties opgevolgd door telkens een half uur geouwehoer. Aanvankelijk leek het veelbelovend, maar al snel verwordt het verhaal tot een heel generieke standaardfilm, lichtjes aan de saaie kant.

Redelijk, vrij standaard, maar valt best wel van te genieten. Vooral het laatste uur, vanaf de vluchtpoging over het Andesgebergte zal ik er helemaal in, al was het alleen maar voor de prachtige shots. Wel een film met de typische Netflixziekte: je hebt het gevoel dat er meer in zat maar dat men op een gegeven moment te gemakzuchtig was om dat er uit te halen. Behalve de schitterende locaties weinig verrassingen, zelfs de vroege dood van Affleck's personage zag ik op een of andere manier al aankomen. Goede acteurs voor deze rollen(zelfs Ben blijkt acceptabel te kunnen acteren), maar ze hadden een beter script verdient. Nu blijft Triple Frontier een actiefilm die wat te freewheelend zwalkt, zonder een echt punt te maken. Een film hoeft niet per se een boodschap te bevatten, maar een sterkere karakterisering of motivatie van de personages was een welkome toevoeging geweest. Een mooie, eigentijdse variant op The Magnificent Seven(five dus)had dit kunnen zijn, maar het blijft nu te veel hangen op een niet te veel nadenken niveau. Prettig, maar snel te vergeten.

avatar van RuudC
DoctorMovie schreef:
Ik vond het een vrij ongeloofwaardig filmpje. Met volgepakte ezeltjes effe de Andes overlopen met rugzakken en zware wapens ik vroeg me af wat ze aten of dronken en hun baardjes groeiden ook niet alsof je de Andes overwandelt in een dagje tijd, ja ja.
Als je alle ongeloofwaardigheid even vergeet is het verder wel een amusant filmpje met een interessante cast

Je hebt de film niet gezien dus.

avatar van DoctorMovie
RuudC schreef:

Je hebt de film niet gezien dus.

Ja hoor, met een biertje en een zak paprika chips lekker onderuit gezakt op de bank

avatar van b00ts
Gelukkig kon ik de coördinaten lezen......

avatar van joeygamer2
Niet slecht! Niet super veel actie gezien voor mijn gevoel en het avontuur gedeelte kwam pas iets later in de film voor. De film bleef wel boeien tot het eind, ook al had de film wel ietsje korter gemogen. Toen ze de Andes doorliepen vroeg ik me wel af wat ze nou allemaal aten en dronken, want het lijkt me niet logisch dat ze niets hebben gegeten of gedronken. Dat zou je bijna niet overleven. Het verhaal was prima en er werd redelijk geacteerd!

avatar van Left4Dead
Weer een erg matige actiefilm zoals zovelen tegenwoordig.
Een doorgewinterde groep speciaal getrainde soldaten gaan een bust aan voor een grote som geld.
Achteraf verloopt het wel zo slecht allemaal dat je de eerste de beste 1ste jaars scout de planning en uitvoering zou laten overnemen. Geweldig lachwekkend.
Kon er maar heel weinig mee, beetje hak op de tak allemaal.
Het leek allemaal op de shoot bedacht ipv een degelijk script van te voren uitgewerkt.

avatar van Kondoro0614
Toen ik de aankondiging van deze film zag was ik eigenlijk direct al wel verkocht. Een sterrencast waar mijn hart ligt, een heerlijk verhaal en lekkere actie zijn toch wel genres waar meneer hier van gaat smullen. Toch viel de film na een tijdje wel lichtelijk tegen, zeker de weg terug richting de boot vond ik persoonlijk wat trager en saai over komen maar toch wel de planning en de overval waren beiden momenten waar ik heerlijk van heb genoten. Ja opzich wel een prima film, heerlijk vermaak en mooie actie maar hier en daar toch wat te makkelijke punten. Eindelijk weer eens een Netflix productie die deugde. En inderdaad de geweldige soundtracks die er in waren gestopt waren uiteraard om te genieten!

avatar van Petina
Ik ben niet eens met de meeste bovenstaande anekdotes. Maar goed, ieder zijn mening.
Ik vond het een zeer vermakelijke film met veel actie en mooie natuurbeelden. Je moet dit soort films natuurlijk met een grote korrel zout nemen en natuurlijk moeten ze, onderweg eten en drinken maar dan gaat de film wel erg lang worden...

avatar van Chelsea94
Ik vond het juist wel een toffe film en hoop dan ook dat Netflix meer op dit niveau gaat zitten, aangezien de meeste Netflix producties niet best zijn.

avatar van FlorisV
Prima film in het soort van oorlogsbuit-genre (hoewel het hier om het geld van een drugsbaron gaat), met meer spanning dan knallende actie. Een ogenschijnlijk simpel plan pakt natuurlijk anders uit dan gedacht. Niet te voorspelbaar en de goede cast trekt het nog een extra stukje omhoog. Het einde is ietwat overdreven (waarom werkelijk alles aan dat familiefonds geven je mag wel iets voor jezelf houden).

avatar van Fisico
Triple frontier is geen slechte film, maar lijdt een beetje aan het Netflix-complex. Deze film hinkt teveel op twee gedachten. Enerzijds wil men een geweldige actiefilm maken en daarin slaagt men ook gedeeltelijk. Het plot leent daar uitstekend toe en de raids in de jungle waren best aardig. Ook de ontsnapping en de tocht door Zuid-Amerikaanse brousse en Andes zit redelijke fijn in elkaar. Aan de andere kant probeert men wat diepgang en morele twijfel te zaaien met de personages. Beide invalshoeken vallen echter niet altijd even goed in elkaar waardoor de die hard liefhebbers van actie en de andere groep die wat meer inhoud verwachten beiden ontgoocheld zijn. De conclusie is dan vaak steeds dezelfde: Niet slecht, maar er zat meer in ...

Sowieso een aantal leuke scènes waarbij ik de helikopterscène bloedstollend vond, maar de gehele vlucht was best ok met het dorp en de tocht met de ezeltjes. Ongelooflijk ook hoeveel geld ze tijdens hun tocht eigenlijk verloren hebben. Het was me overigens ook niet altijd duidelijk hoe ze hun lading konden dragen of versleuren. Hun morele kompas op het einde was er wat over en kwam niet zo geloofwaardig over, maar voor de rest een vrij behoorlijke film. Eentje die jammer genoeg snel vergeten zal zijn.

avatar van Alathir
Middelmatige film die inderdaad lijdt aan het syndroom waar veel films op Netflix aan lijden. Niet goed weten waar je naartoe wilt. Qua actie is het nogal matig, ok Ben Affleck wordt door zijn hoofd geschoten - dat zie je niet al te vaak. Leuk zijn wel de afwisselingen in scenery met de getto (favelas), jungle, Andes, ... Ik vroeg me constant af hoe ze aan eten en drinken kwamen en hoe ze met die zakken zo ver konden sleuren is me ook een raadsel. Wat ik ook echt niet begrijp is dat ze allemaal hun miljoen afgeven aan de familie van Ben Affleck. Dat bedrag is toch prima om een heel leven mee door te komen. Nu hebben ze zelf niks na al die moeite. Onbegrijpelijk gewoon.

Nu goed als ze allemaal met een zak geld zouden vertrekken zou het ook nogal voorspelbaar geëindigd zijn. Al vind ik dit einde niet bepaald beter. Dat laatste shot vond ik wel mooi dat Oscar Isaac opgaat in de menigte en verder gaat met zijn leven, net zoals al die andere mensen.

Wat een gepraat allemaal pffff.

avatar van martijn011
De films die Netflix rechtstreeks op de markt brengt kunnen me nog niet echt overtuigen. Alhoewel de cast enkele prima namen bevat komt de film een beetje ongestructureerd over. Enkele scènes, zoals bijvoorbeeld de helikopterscène, overtuigen wel, maar het meeste was of saai of onsamenhangend. Ook doen zich situaties voor die eigenlijk wel erg onrealistisch overkomen.

Visueel is het wel mooi, vooral het gedeelte in de Andes mag er zijn. Het acteerwerk is op zich ook prima verzorgd, alleen echt uitblinken kan niemand, vooral dankzij het soms nogal rommelige script.
Kleine onvoldoende.

avatar van burhmahn
Mooie cast, mooie actie & verrassend!
Absoluut aanrader! Vermakelijke actie met prima (on)plausible verhaal.
Factor tijd met dito handelingen kloppen niet zo naar waarheid, maar enfin wel 3*
Ik snap de 6,5 van IMDB...
Aanrader voor een vermakelijke (actie)avond! Kijken dus!

avatar van Arri
Leuk vermaak.

avatar van Thomas83
Leuk uitgangspunt, leuke cast, leuke en veelzijdige regisseur, ik was best wel erg benieuwd naar deze film. Chandor moest zijn eerste matige film nog maken. Helaas is dit hem dan geworden. En dat ligt echt puur aan het script. Het is ook weer niet echt slecht allemaal, maar tijdens die typische 80's actiefilm-introductie met de oude groep strijdmakkers die weer bij elkaar komen wordt vergeten om al die personages voldoende uit te werken. Daardoor voelt het allemaal bijzonder hol als er later wantrouwen ontstaat binnen de groep en personages en gebeurtenissen op een wat al te nadrukkelijk symbolische manier worden gepresenteerd.

Al dat gedoe rondom het geld voelde zo zwaar aangezet, en het gebeurt de hele film door wel. De locaties zijn wel erg mooi, en de actie is over het algemeen niet slecht, ook al kan enkel de overvalscène als echt goed worden bestempeld. De film komt gewoon nooit helemaal tot leven en mist karakter. Van Chandor en zo'n lijst met mooie acteurs verwacht je toch wat meer dan zo'n simpel tussendoortje. 3.0*.

Goede actiefilm met een prima cast.
Goed scenario ook en prachtige locaties.
Heb me wel vermaakt met deze film.

avatar van Lucaij
FlorisV schreef:

Het grote geld kunnen ze toch later nog oppikken.

Prima film maar niet voor herhaling vatbaar. Aan de cast lag het zeker niet, maar het verhaal had beter uitgewerkt kunnen worden.
Had toch iets meer waarheidsgetrouwe handelingen verwacht bij zo'n soort film. Ze hadden dus beter een "verstand op nul en genieten film "kunnen maken . Gemiste kans

avatar van cor1946
Tegenvallende film .Had er meer van verwacht. Beetje makkelijk ging het allemaal o.a. die overval op het huis van de drugsbaas. Weer een tegenvallende film op Netflix.

avatar van IH88
“You've been shot 5 times for your country and you can't even afford to send your kids to college.”

Sterke film van J.C. Chandor. Isaac, Affleck, Hunman, Hedlund en Pascal, het is een perfecte cast voor dit soort film. Vooral Isaac is weer geweldig en hij heeft ook de best uitgewerkte rol van het vijftal. Het begin is zeer sterk, en ook het bij elkaar brengen van de personages, en de planning en uitvoering van het plan, is interessant.

Dit zijn corrupte agenten die nog één grote slag willen slaan, maar de acteurs zorgen ervoor dat je ze als kijker toch ook wel sympathiek vindt. Dat komt ook doordat ze stelen van drugsbazen en moordenaars natuurlijk. Na de actierijke heist en afrekening wordt het wel een stuk minder, en zeker na de verrassende dood van Affleck wordt het langdradig. Gelukkig zat ik dat moment al helemaal in het verhaal, en het is zeker geen martelgang om de film af te kijken.

avatar van Spartaan1986
Prima cast, boeit wel en is geregeld ook best spannend. Wat mij tegen stond is hoe de karakters met het geld om gingen. Het was vrij stompzinnig en zeker tijdens het slot nogal zoetsappig. Ook het gedrag en de lompe acties van Ben Affleck’s personage wekten irritatie op. Prima kijkvoer verder, maar het had zeker beter gekund.

avatar van paul83
Doorsnee actiefilm met een enorm sterke cast. De muziek is dik in orde en een paar prachtige shots van het land maakt de film toch iets aangenamer. Echter heeft het verhaal weinig spannends en dat heeft toch wel enorme invloed op de kijkervaring.

Wel gaaf om te zien hoe zo'n (seals)team opereert en met gemak een opdracht uitvoert zonder complicaties. De "boerenpummels" in de jungle zijn natuurlijk ongetraind en maken in principe geen kans. Vaak vervalt een film clichés waarbij iets slaagt, iedereen lacht, maar direct na de lach de hel losbarst. . Hier gelukkig niet.

Teleurstellend en slecht. Een film met veel potentie maar redt het steeds net niet. Met moeite afgekeken in 2 keer. Wederom een standaart verhaal wat zich verder niet kan onderscheiden.

wwelover schreef:

Aan de cast ligt het niet.
Maar echt niet?
Ben affleck heeft een goede naam dat mag zo zijn maar als je zijn filmlijst bekijkt vraag ik me echt af waar dat op gebaseerd is.
Maar goed, ik heb me enigszins vermaakt dus toch twee en een halve ster maar deze film ben ik morgen weer vergeten.

avatar van Shadowed
Ok.

Geen hele bijzondere, maar wel goed in elkaar gestoken actiefilm. Alhoewel actie hier misschien niet echt het juiste woord voor is. Meer een misdaadthriller met uiteindelijk een laagje avontuur en survival ertussen vermengt.

De cast bestaat uit grote namen. Echter weten er geen enkele echt uit te steken, maar ik kan ook niet echt zeggen dat ze nu heel slecht waren. Prima hun scriptje voorgelezen zou ik zeggen, maar geen wereldschokkend goede prestaties uiteindelijk.

Actie is goed in beeld gebracht inderdaad, de natuuropnames zijn indrukwekkend en de film is visueel wel charmant. Jammer dat het nergens heel interessant wordt eigenlijk, je kijkt vooral naar een thriller met enkele avontuur en actie momenten maar heel spannend is het nergens.

Nergens echt een kick, en 125 minuten zijn wel wat te lang voor een film zoals dit. Het hoeft gewoon niet zo lang, zeker als de film uiteindelijk niet heel veel te vertellen heeft. De karakterontwikkeling is bijvoorbeeld al niet bepaald geweldig en dan is een langere film niet erg effectief.

Nu had dit ook niet afgeraffeld moeten worden, dus een speelduur van bijvoorbeeld 110 minuten was dan beter geweest. Er mocht iets meer tempo in, maar het uiteindelijke resultaat is niet slecht.

Geen slechte film. Fijn dat het scenario niet alleen de geijkte paden volgt waardoor je geïnteresseerd blijft in wat er gaat gebeuren. Al had dit ook best in een wat kortere speelduur gepast. Triple Frontier oogt degelijk, evenals zijn acteurs. Maar toch kon de film me niet volledig bekoren. Ik denk dat hem dat met name zit in de ongeloofwaardigheid van de domme beslissingen die deze ervaren ex-militairen maken. De ellende die ze ten deel valt komt door hun eigen stupiditeit, terwijl duidelijk is dat ze eigenlijk beter weten. Dat gaf mij een "eigen schuld, dikke bult" gevoel waardoor ik niet echt met de karakters mee leefde.
Maar zoals gezegd, geen slechte film. Gewoon een voldoende.

avatar van Rickazio
Leuke film, de gigantische anti climax maakt het een 1,5 ipv 3,5 met een leuk eind.

avatar van Jens van Eijk
Prima film, script niet ijzersterk maar wel een leuke cast. Acteer prestaties waren allemaal prima niet een die excelleerde allemaal gewoon prima. Ik zou hem wel aanraden