Triple Frontier (2019)

Actie / Avontuur

geregisseerd door J.C. Chandor
met Ben Affleck, Oscar Isaac en Charlie Hunnam

Een groep van vijf voormalige Special Forces-agenten wordt herenigd voor een minutieus geplande diefstal in een dunbevolkt grensgebied in Zuid-Amerika. Voor het eerst in hun prestigieuze carrières ondernemen de ex-militairen een gevaarlijke missie. Deze keer niet voor hun vaderland, maar puur uit eigenbelang. Als hun tot in de puntjes gecoördineerde plannen onverwacht dreigen te mislukken, drijft dat hun vaardigheden, loyaliteit en moraal tot het uiterste en moeten ze vechten voor hun leven.

avatar van mcdaktari
Dit lijkt me best wel een aardige aktie film. redelijke cast, ben benieuwd wat het word.

avatar van 606
Ziet er goed uit

avatar van Kondoro0614
Aardige cast, ben erg benieuwd.

avatar van martenaria
Heel best mee vermaakt.

Goeie film waarin vijf ex-militairen op eigen houtje achter het geld van een Zuid-Amerikaanse drugsbaron gaan. Een mager maar avontuurlijk verhaal (vooral de tweede helft met ook genoeg mooie beelden van het Columbiaanse landschap). Een relatief lange inleiding voor toch vrij simpele personages. Desondanks blijft de film onderhoudend met goeie actie-scenes en een fijne cast.

avatar van Grindhouse62
Heb deze avontuurlijke zojuist gekeken en de inleiding was inderdaad wat aan de lange kant, maar al met al is het een leuke film waar ik mij goed heb vermaakt op deze regenachtige dag. 3.5

avatar van Davido
Vond het geen slechte film. Maar blonk ook nergens in uit. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Heb een paar spannende stukjes gehad, helaas bleef het daar bij. Had veel meer ingezeten.

avatar van XanderJ
Ik heb er aardig van genoten, degelijke aktie film maar zeker geen uitschieter.

Klein minpuntje of eerder een punt van kritiek, en noem mij maar een zeikerd maar kunnen ze de namen op de cover niet boven de desbetreffende persoon zetten!? Of is dat mijn OCB?

avatar van john mcclane 2
Goed film , regelmatig puntje van je stoel spanning momenten .
Tevens prima actie scène s .
Top Cast, goede regisseur . Netflix betste original tot nu toe. Als ze dit vol houden , krijgen we een leuk jaar.
Verder dus gewoon goed, maar nergens echt uitmuntend . Maar voor een actie film absoluut beter dan de middelmaat , die je naast de grote blockbuster krijgt voorgeschoteld .

avatar van Flat Eric
Een roadtrip met een boel geld.
Een fijne cast met Oscar Isaacs, Ben Afleck en Pedro Pascal in een Netflix original zal wel teleurstellend zijn was mijn eerste gedachte, maar dat viel gelukkig mee. Ik vond het boven verwachting allemaal dik in orde. Spannende actiescènes, mooie beelden maar vooral de onderlinge verhoudingen en loyaliteit die op de proef wordt gesteld maakte het een fijne netflix wegkijker.

avatar van John Milton
Niet de beste Chandor wat mij betreft. Vond zowel All is Lost als A Most Violent Year beter. Met name die laatste.

avatar van guchte
Leuke film om eens te zien maar veel te matig uitgewerkt, spijtig van de sterke cast, ook de mooie natuurbeelden in colombia en goeie soundtrack maken van deze film geen topper.

avatar van mcdaktari
Leuk filmpje. Het duurt wel lang de inleiding voordat het een beetje spannend begint te worden en er wat actie in komt. Maar als het eenmaal begint is het best de moeite waard. Ik stond er wel van te kijken dat Ben Affleck op een gegeven moment dood geschoten word. Totaal niet verwacht. En het einde van de film schreeuwt wat mij betreft om een vervolg deel, als hij dat briefje geeft met de coördinaten van het gedumpte geld erop
Ik heb best wel uitgekeken naar deze film toen ik zag dat deze op Netflix zou komen, en ik vond het de moeite van het wachten.

avatar van jpbosch
Ik was best wel benieuwd naar deze film met grote namen.
Wel huiverig voor bigelow die dit geproduceerd heeft (met louter saaie films op haar naam), maar dit terzijde.
Werkelijk niets aan deze film is niet eerder gedaan en/of beter.
We zien een stukje Expendables, Cliffhanger en wat andere actiefilms.
Wat mij het meest stoorde waren de inwisselbare clichématige personages met dito conversaties.
Daarnaast tenenkrommende acteerprestaties wat mij verbaasd met deze namen.

avatar van max cady
Tja. Zo ongeveer wat hierboven beschreven wordt. Van alles wat en nergens spannend. Het kabbeld wat voort en alle verplichte elementen zitten er ook wel wat in. Tot de titel in beeld kwam dacht ik echt naar een goeie film te kijken. Jammer

avatar van DutchTakeshiro
Degelijke actiefilm met een prima cast. Gasten als Hunnam, Isaac, Affleck, Pascal en Hedlund lenen zich prima als een groepje ex commando's die het zat zijn om de eindjes aan elkaar te knopen.

Het verhaal is simpel maar effectief. Gelukkig worden de persoonlijke drama's van de personages niet bijzonder uitgelicht. Een actiefilm zou daar niet bij gebaat zijn.

Goed camerawerk, prima effecten, mooie locaties en degelijk acteerwerk maken deze film een goede wegkijker die de spannig en vaart erin houdt.

avatar van Lovelyboy
Pffff…dat viel toch wel een beetje tegen hoor. Best wel aardige momenten worden ingeruild voor best wel hele slechte beslissingen en domme acties van deze zogenaamde agenten. Dat laatste is vooral heel erg te wijten aan het scenario.

Eerst maar even de goede punten. De wat ruwe en rimpelige koppen van Affleck en Hunham bevallen me wel. Isaac acteert wel aardig en zijn informante, poeih, die mag er wel zijn, damn. De openingsscène doet erg Sicario-achtig aan, net als de achtervolging. De wat aan lager wal geraakte agenten die krap zitten met dubbele hypotheken en verschillende scheiding is een veel betreden pad maar doet het wel aardig, de hoop op een meevallertje is prima. Bepaalde actie trouwens, en hoe de mannen aanvankelijk het huis binnen vallen ziet er super strak uit, net als de neerstortende helikopter. De settings qua natuur en cinematografie zijn bij tijd en wijlen om te smullen. Spannend is het hier en daar ook wel.

Maar, hoe het scenario zich ontwikkeld en dingen fout gaan, is te gezocht. Puur domheid, en voor zulke door de wol geverfde mannen hebben ze dat puur aan zichzelf te danken. Ze blijven veel te lang in dat huis, qua tijdsverloop kan dat helemaal niet want zoveel tijd hadden ze niet met zijn vijven en dan zoveel tassen? Ze zetten ook niet een mannetje op wacht. Wij weten, zij weten dat die drugsbaron daar ergens in een saferoom zit en toch laten ze zich verassen. Het plot wordt in die zin ook wat onduidelijk want waar zijn ze daar nu voor? Verderop, één is dus een hele goede piloot die moet toch meteen weten dat ze niet over die bergrug heen komen met die enorme last? En dan toch proberen met rampzalige gevolgen. Stop ergens, laad de helft uit, en vlieg twee keer. Is dat nu zo moeilijk te bedenken? En dan het feit dat Hunham geraakt is en effe door de bergen loopt, een crash overleeft.....tja....

Hier was veel meer van te maken geweest maar ik wijt aan het scenario dat veel te gekunsteld is dat het er niet uitkomt.

Wel een fijne soundtrack overigens met Metallica, Fleetwood Mac, Pantera en Creedence Clearwater Revival.

avatar van Kondoro0614
Lovelyboy schreef:

Nice!!!

avatar van Brabants
Triple Frontier is een geweldige genre film die op een manier als deze niet vaak voorbij komt en waarvan je dan als liefhebber ook heerlijk kan smullen. Alle 5 special forces-acteurs blonken uit met Oscar Isaac in het bijzonder. Toch krijgt de deze film van mij niet de hoge waardering die ik zou geven omdat ik er wel zeker van heb genoten. Dit komt omdat niet alle keuzes van de personages logisch waren en de film dus technisch niet sterk genoeg in elkaar zit.

7.0 op imdb , beetje overdreven

tis zo een typische netflix film dwz goed maar ook middelmatig

oscar isaac , geweldig acteur
mooie natuuromgeving
realistische vuurgevechten
soundtrack is nice
ben affleck leek wel in een coma
je krijgt nooit echt het gevoel dat dit vrienden zijn met een lang gedeeld verleden
ondanks de geforceerde bros 4 life dialogen

Ik vond m niet bijzonder. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog. En waarom wek je enige spanning door dat meisje te laten vertellen dat ze zoveel hebben gestolen dat ze niet alleen het cartel achter zich aan zullen krijgen, zonder dat dat verder in het verhaal wordt uitgewerkt. En die eindscène met die achtervolging vond ik gewoon zwak. En als laatste denk ik dat de tijdlijn na de crash niet helemaal klopt.

avatar van zoutzak
Een ambitieuze actiefilm die wordt gedragen door een uitstekende cast. Het geheel doet denken aan The Expendables maar dan met wat meer menselijke personages. Niet dat de karakters geheel uitgediept worden want de volgende actie sequence ligt altijd om de hoek, maar het maakt een redelijk gebalanceerde en uiterst vermakelijke actiefilm, en tevens voor mij Chandors beste film tot op heden.

avatar van Ajax&Litmanen1
Mooie natuurbeelden, behoorlijke actie en het acteerwerk mag er wezen. Op zich is er weinig mis met Triple Frontier, maar toch voelt het weer een beetje als een typische Netflix Original. Ofwel, een beter idee op papier dan het is uitgewerkt. Ik vond het allemaal maar oppervlakkig en met twee uur duurde de film me ook een tikje te lang. De scène met de ezel op de bergklif die eraf viel was trouwens wel lekker weird, haha. Uiteindelijk heb ik me vermaakt en is het dus wel een voldoende waard, dat wel.

avatar van macrobody
Ik vond het een boeiende film. Ik dacht in het begin dit wordt weer een propaganda film voor het leger of zo. Maar dat viel reuze mee. Goede acteurs en strak geregisseerd. Andere films van deze regisseur zijn ook niet onaardig. Vijf mannen op avontuur, als dat niet politiek incorrect is dan weet ik het ook niet meer.

avatar van Toontje G
Wazig verhaal, het moet niet gekker worden.

avatar van schumacher
Ik vond deze film echt wel goed, de inval wat te makkelijk ja, dat was idd zo, normaal kan je niet zomaar effe komen binnen wandelen, maar het is film mensen. Heb je ooit die 1ste sicario gezien? Weet je dat einde nog van die film? Daar was dat ook het geval toch?

Soit: Het is geen hersenloze aktiefilm ook, er steekt heel wat verhaal in, je komt eerst van meerdere te weten hoe hun leven is enz... zat best goed in elkaar, opbouwende film is het en verwacht dus geen vele rambo gedoe want dat is het niet.
Als je de cast ziet verwacht je er mss nog meer van maar ik vond het best allemaal oke.
Ik merk hier wel op dat sommigen het te serieus opnemen, het is en blijft film he mensen. Als ik begin na te denken zou ik idd het ook anders aanpakken ja maar het is film dus ze vinden iets dat moet boeien en de film een nog verder verloop kan geven .

Vergeet ook niet: enorm vele netflix films zijn echt niet goed, deze vind ik tegenover vele andere van hun films echt wel een verademing. Hun series vind ik dan wel vaak weer beter.

Wat mij betreft zeker een aanrader.

Slechte , B-film. Slechte actie, die lijkt gemaakt door studenten op de filmacademie.Alles rammelt...Een mogelijk een miljard aan cash wordt bewaakt door 7 man, en ze gaan nog allemaal naar de kerk ook. ...Dan loop je zo het gebouw binnen,flink herrie maken met machinegeweren en explosies, vindt gelijk het geld en weg ben je...Vervolgens keutelt het verhaal maar verder.Nergens, boeiend, spannend. Slappe dialogen, gesprekken.."O..wat waren we goed toen""..."" Ja, jij was goed hoor""..."""Ja jij ook"...Emmertje...Pffff
( En dat briefje op het eind...komt er een deel 2?? No tnx)

schumacher schreef:

Wat mij betreft zeker een aanrader.

Ja eens . 8 van de 10 films kan je doortrekken op Netflix.. De series zijn erg goed op Netflix...Kijk vrijwel alleen maar series..Top...en vierkante ogen, want het is vaak een hele zit...en verslavend.

Typisch stoere mannenfilm met een aantal veteranen die nogmaals op eigen houtje de jungle ingaan, zeg maar een thema waar je in jaren 80 actiefilms mee doodgegooid werd.

Toch kijkt het heel aardig weg en is het best goed ingevuld.

avatar van macrobody
macrobody schreef:

Misschien een te hoog cijfer, maar dat is misschien omdat ik er niets van verwachtte. Het was tenslotte een NetFlixje. Maar een kogel door de kop van Ben Affleck (in een film) is sowieso een extra ster!

Hoe gaan ze zo'n film maken als we allemaal over zijn op digitale valuta's? Dan heb je aan 1 USB genoeg.