Dronningen (2019)

Alternatieve titel: Queen of Hearts

Denemarken

geregisseerd door May el-Toukhy
met Trine Dyrholm, Gustav Lindh en Magnus Krepper

Anne heeft een succesvol advocatenkantoor gespecialiseerd in jeugdrecht. Ze is gelukkig getrouwd met Peter, met wie ze een tweeling heeft. Het leven van de familie wordt verstoord wanneer Gustav, Peters roekeloze tienerzoon uit een eerder huwelijk, bij hen intrekt. Terwijl Peter het moeilijk heeft met het opbouwen van een relatie met zijn lang verloren zoon, is Anne gewend aan moeilijke jongeren in haar werk. Ze krijgt een ​​band met Gustav. Gaandeweg verandert hun relatie en wanneer Anne Gustav verleidt, brengt ze zowel haar carrière als haar familie in gevaar. Al snel staat ze voor een keuze met onvoorstelbare gevolgen.

• Vanaf donderdag 20 juni in de bioscoop

avatar van hvdriel
Tja, met deze film is weinig mis: goed verhaal, goed geacteerd, stijlvol gefilmd. En was dit een van de eerste Deense films die ik zag, dan had ik hem zeker hoger gewaardeerd.

MAAR. Hoe ontkom je aan de doem dat je sommige acteurs en actrices niet meer kunt zien in een rol? Ik zie voortdurend de actrice Tryne Dirholm en niet haar rol van Anne, zo vaak heb ik haar nu al gezien in series en films in diverse rollen...

Jammer. Soms is onbevangen kijken niet meer mogelijk.

Echt heel goed. Razend knap hoe je zowel met stiefmoeder als zoon meegaat in hun verstoorde relatie. Voor even hoop je zelfs dat ze het redden. En vooral Trine Dyrholm is een feest om naar te kijken, hoe vaak je haar ook gezien hebt.

Vanaf 20 juni in de bioscoop (September Film Distribution)

weergaloos..hoe wordt aangetoond dat ook vrouwen zich vergrijpen aan een minderjarige..stijlvol gebracht!! En erg herkenbaar in vele gebroken gezinnen denk ik..