Once upon a Christmas Miracle (2018)

geregisseerd door Gary Yates
met Aimee Teegarden, Brett Dalton en Lolita Davidovich

Heather Krueg hoort vlak voor de kerstdagen dat zij dringend een levertransplantatie nodig heeft. Het blijkt moeilijk om een donor te vinden en Heather is compleet verrast wanneer de vreemdeling Chris Dempsey de helft van zijn lever aan haar wil donoren. Voor en na de transplantatie leren Heather en Chris elkaar kennen en ontstaat er een bijzondere band.

• zondag om 20:00 uur op TV (RTL8)

Om een beetje in de juiste stemming te komen pik ik ieder jaar rond deze tijd toch wel een zoetsappige kerstfilm mee. Zoals het een echte Hallmark betaamd is het een film met mooie, blije mensen én een mierzoet verhaal over romantische verwikkelingen rondom een levertransplantatie. Af en toe dreigt de glazuur weliswaar van je tanden te springen, maar bijzonder is wel dat het verhaal geïnspireerd is door de waargebeurde ervaringen van een koppel. Mede daardoor helemaal niet slecht binnen het genre kerstfilms.