The Gallows Act II (2019)

Horror / Thriller

geregisseerd door Travis Cluff en Chris Lofing
met Ema Horvath, Chris Milligan en Brittany Falardeau

Ana Rue droomt van een carrière als succesvolle actrice. Ze gaat studeren aan een prestigieuze acteerschool waar ze deelneemt aan een challenge die viraal gaat. Niet lang daarna beseft ze haar fout; door haar deelname is een kwaadgezinde geest vrijgekomen die haar terroriseert.

avatar van umbra
Gelijkaardig aan z'n voorganger. Niet wow n ook nergens echt in uitblinkt, maar gewoon lekker wegkijkt en net voldoende spanning aanwezig en al bij al fijn sfeertje om deze gezapige horror door te komen. Einde vond ik zelf nogal teleurstellend. Score ergens tussen de 5.5 en 6/10* En aangezien dit soort films m'n ding wel zijn, verwacht ik hier ook wel wat lage scores, aangezien ik schat dat niemand hier pakweg een 8/10 voor gaat geven, maar wel een 2/10?

Niet helemaal eens met umbra......
Ik vond het vorige deel veel beter, de setting was ook beter gekozen en daardoor een stuk enger. Deze film wist mijn aandacht niet vast te houden, elke keer als er wat gebeurde volgde daarop een oerlange saaie scene tot bijna helemaal aan het einde. Het eerste deel had dat helemaal niet, de opbouw was beter, nadat de hangman daar eenmaal in beeld was geweest ging het los.
De dingen die gebeurde waren goed gedaan en waren ook erg creepy alleen die scenes duurde gewoon veel te kort. De hangman vind ik nog steeds een goeie horrorpersonage.
Het einde van deze film vind ik echt nergens op slaan........ alsof het opeens allemaal een grap is, wat is nou de clue? Dat iedereen met die zakken om hun hoofd ook vervloekt waren en dus iemand nodig hadden die zich vrij willend aanbood om de vloek te verbreken? Maar ja als dat zo is waarom staan ze achteraf dan zo dom te lachen? nou grappig! en waarom stond dat ene meisje daar dan die zichzelf live wou ophangen, die ging toch aan het eind dood? of droomde die Ana Rue dat? Of wilden ze gewoon kijkcijfers? Welke reden dan ook het is niet goed uitgewerkt.
en de film begon zo goed.... zucht.

Deel 1: 4,5
Deel 2: Tussen 2,5 en 3, een voldoende alleen voor de Hangman

avatar van Daan258
Niet slecht! zelfs beter dan zijn voorganger.

Het wist me eigenlijk vanaf het begin wel te boeien, het verhaal vond ik iets interessanter dan bij deel 1.
Bij momenten ook zeker spannend te noemen met hier en daar wat leuke jumpscare's, al zag je ze wel van ver aankomen, maar alsnog.

Het eind was dan misschien een heel klein beetje rommelig en wazig. Niet alles was voor mij helemaal duidelijk, of ik moet iets gemist hebben. (mocht iemand zijn theorie over het einde hebben hoor ik het graag )
Maar over het algemeen best een prima horror waar ik me zeker heb mee weten te vermaken.

Grappig dat in het begin wanneer Auna naar haar acteerles gaat de docent zegt: You got one shot one opportunity. Het eerste waar ik aan moest denken was het nummer Lose Yourself van Eminem. Dan geen 2 sec later hoor je een meid in de film zeggen: Are you quoting Eminem?