The World Before Your Feet (2018)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Jeremy Workman
met Matt Green

De 37-jarige Matt Green is al meer dan zes jaar bezig met een ongewoon persoonlijke doel. Hij wandelt door elke straat in New York City - een reis van bijna 13.000 kilometer, die hem door honderden wijken voert. Om dit project voort te zetten, stopte Matt met zijn baan als ingenieur, gaf zijn appartement op en verwierp de meeste van zijn bezittingen. Hij leeft nu van ongeveer 15 dollar per dag en overnacht op een veelvoud aan appartementen in de stad. Wanneer hij niet op pad is, besteedt Matt zijn tijd aan het onderzoeken van de talloze curiositeiten die hem opvallen tijdens zijn reis, of dit nu een "National Historic Landmark" is of een bescheiden putdeksel. Terwijl hij jaren van zijn leven aan dit streven heeft gewijd, weet Matt niet waarom hij het doet.

avatar van WB
WB
Ondanks dat je meer dan 8000 mijl iemand volgt, blijft het wel boeiend om New York zo te zien. Een wereldstad van een andere kant belicht. Mooi!