• 8.347.729 stemmen

Geregisseerd door: Rainer Werner Fassbinder

Met onder meer: Hanna Schygulla, Margarethe von Trotta en Harry Baer

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Götter der Pest

Franz wordt uit de gevangenis vrijgelaten. Hij zoekt de nachtclubzangeres Johanna op, die nog steeds verliefd op hem is en hem wil helpen. Hij verlaat haar echter snel en leert Margarethe kennen die hem ook wil helpen. Vervolgens ontmoet hij de kleine crimineel Günther. De mannen besluiten een supermarkt te overvallen maar ze blijken te zijn verraden.

image

avatar van boerenpummel

boerenpummel

Weer een typische vroege Fassbinder: Grauw, vervreemdend en minimalistisch.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Dit vond ik eigenlijk een zeer magere film van Rainer Werner Fassbinder. Kon m'n aandacht er moeilijk bijhouden en het enige wat ik me tijdens deze film afvroeg was waarom Fassbinder zijn personages zo vaak Franz Biberkopf noemt. De Film-Noir elementen die op de DVD hoes worden vernoemd komen niet veel verder dan zwart/wit cinematografie en enkele Culpaanse shots, verder verschilt hij qua stijl/verhaal al met al verrekt weinig van andere Fassbinders, alleen zijn deze stukken beter.

avatar van 93.9

93.9

In z'n geheel weer een juwel van Fassbinder.

Zaten wat zwakkere scenes tussen, maar de film blijft overeind.

avatar van ThomasVV

ThomasVV

Bij deze film kon ik het gevoel niet onderdrukken dat Fassbinder er wat krampachtig (maar vergeefs) naar zocht om tot de kliek van de toenmalige grote Franse en Italiaanse filmmakers te behoren...