• 8.254.818 stemmen

Met onder meer: Brie Larson, Samuel L. Jackson en Ben Mendelsohn

Releasedatum: 6 maart 2019

Plot Captain Marvel

"Higher. Further. Faster."

Het jaar 1990. Er is een galactische oorlog gaande tussen twee buitenaardse rassen. Carol Danvers, beter bekend als Captain Marvel, is een vrouw met superkrachten die na lange tijd terugkeert naar de aarde. Daar herinnert ze zich zaken uit haar verleden die bij haar vragen oproepen. Intussen neemt ze het samen met haar bondgenoten op tegen de Skrulls, die de gave hebben om van gedaante te veranderen en die onder leiding staan van Talos. Weet één van de meest krachtige superhelden van het universum de vijand te stoppen?

imageimageimageimageimageimageimageimage

Agent Phil Coulson

avatar van Demeter

Demeter

killyou007 schreef:

niks kan haar deren, atoom boom naast der oor en niks gene schrammetje

Zolang zo'n atoombom niet ontploft lijkt het me logisch dat hij geen schrammetje veroorzaakt.

avatar van Noodless

Noodless

Voor mij één van de zwakste Marvelfilms. Een superheld die mij niet weet te boeien, een belachelijk plot en waarbij de samenhang met o.a. de film The Avengers een zeer flauwe zet is. Maar de eindscène met de atoombommen tart alle verbeelding. 3/10

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Slecht.

Vrij tamme introductie van een saaie superheldin. Saai, want ze kan alles, zoals we in Endgame ook gezien hebben. Bovendien is zij ook lelijk - niet het snoetje van Brie Larson, maar het design van Captain Marvel. De overdaad schelle CGI in combinatie met die typische jaren 90-kostuums is geen geslaagde mix. Ik moet wel toegeven dat de jaren 1990 er zo nu en dan goed uitkomen - het zijn ook de spaarzame toffe momenten en wat mij betreft had men volop de kaart van komische jaren 90-pulp mogen trekken.

Larson weet overigens een weinig charismatische superheldin neer te zetten. Het zegt iets dat haar ondersteunende tegenspelers Jude Law en Samuel L. Jackson - ondanks de altijd wat fake aandoende verjongingskuur - veel amusanter zijn.

Alles bij elkaar is het gevoel dan toch één dat het een verplichte overbrugging is tot aan Endgame.

avatar van Supernatural

Supernatural

Gisteren gezien,en ik moet zeggen erg leuke film.ik moest wel in het begin er echt inkomen.maar de film werd uit eindelijk toch nog erg tof.een prima cast verders.fijn dat Samuel L jackson ook weer van de partij was,toch een fijne acteur.en het verhaal ook prima.heb me zeker vermaakt.van mij mag er zeker een vervolg komen.en natuurlijk ook meer marvel films,ik hou van marvel vooral dr strange vind ik erg goed maar de andere marvel films ook dus kom maar op met de volgende marvel film.

avatar van M(O)H

M(O)H

ik heb helaas de marvel films de afgelopen jaren gemist, begonnen met de MCU in chronologische volgorde te kijken.

Captain Marvel is ok, niet heel bijzonder.

Kritiek hebben anderen goed omschreven.

Samuel L Jackson zorgt gelukkig voor een meerwaarde.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Opnieuw een weinig verrassende doorsnee Marvelfilm. Marvel staat garant voor altijd goed en vermakelijk maar nooit top, en dat is ook hier weer het geval. De film beklijft zelfs iets minder dan voorgaande films en bengelt ergens onderin. Het probleem is dat de superhelden te sterk is en minder boeit. Al doet Larson het wel goed. Wie echt de show steelt echter is de kat!

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Opnieuw gezien en mweh. Ik was er vorig jaar in de bios al niet erg onder de indruk van en thuis blijft er nog minder van over. Eerste uur is echt doodsaai, daarna gaat het wel. Brie Larsson doet het wel leuk, mooie meid ook, maar haar rol is me veel te powerwoman-achtig. Veel te geforceerd hoe zij na 10 jaar MCU plots de heldin moet zijn. Ze is te krachtig, kent nauwelijks een zwakke plek en ze is totaal oninteressant als heldin. Samuel L. Jackson en de kat brachten gelukkig nog wel wat luchtigheid in de film en de 90's setting is voor mij ook grappig en herkenbaar, maar het is wel onvoldoende. Ondanks 'slechts' twee uur speelduur voelt het veel te langdradig aan.

2,5* (was 3*)

avatar van Collins

Collins

De eerste pakweg 20 minuten zijn niet erg indrukwekkend. Brie Larson en haar mentor Jude Law (ietwat stroef spelend) in intensieve gevechtstraining gevolgd door een militaire bevrijdingsmissie. De speciale effecten en de aankleding zijn aan de saaie kant. Van spanning is geen sprake. Dat kan echt alleen maar beter worden. Aldus houd ik de moed erin op weg naar de rest van de film.

En, gelukkig wordt het alleen maar beter. Als de film op aarde en in de jaren 90 aanbelandt, komt er pit in de film. Dat gebeurt met veel actie gerelateerd aan buddy-komedie of andersom. Larson en Samuel L. Jackson vormen een geweldig dynamisch duo. Jackson heeft een digitale verjongingskuur ondergaan en de gewenning aan Jackson op middelbare leeftijd gaat gemakkelijk. Zijn transformatie ziet er zeer overtuigend uit. In dat opzicht is het trouwens merkwaardig dat met name in de scènes aan het einde van de film (met een vliegende Larson) de digitale animatie er zo beroerd uitziet.

Het verhaal voelt fris aan. De kijker blijft de gehele film in de buurt van Larson en gaat samen met haar op zoek naar haar identiteit. Ja, die is ze kwijt. Hoe origineel. Ik zei niet dat het verhaal fris is. Ik zei dat het fris aanvoelt. De weg naar het antwoord zit vol fijne actie en fijne verrassingen. De introductie van het personage Goose bijvoorbeeld. Goose is een belachelijk maar aandoenlijk personage en goed voor een paar spontane lachsalvo‘s. Heerlijk.

Leuke held hoor, die Brie Larson. Captain Marvel komt wat laat op gang maar larson overtuigt absoluut. Ondanks de vele CGI zwakheden, groeit zij gaandeweg de film uit tot een drieste en geestige maar ook krachtige verrijking van de door heren gedomineerde club "The Avengers".

avatar van Decec

Decec

Uitstekend actie/avontuur/SF film...

Uitstekend 3D kwaliteit breedbeeld...

Uitstekend DTS HD 7.1 geluid...

Uitstekend acteerwerk...

Prachtige gemaakte SF film...

Prima verhaal....

Ben benieuwd voor vervolg Avengers...

Top!