• 10.595 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 6 maart 2019

Plot Captain Marvel

"Higher. Further. Faster."

Het jaar 1990. Er is een galactische oorlog gaande tussen twee buitenaardse rassen. Carol Danvers, beter bekend als Captain Marvel, is een vrouw met superkrachten die na lange tijd terugkeert naar de aarde. Daar herinnert ze zich zaken uit haar verleden die bij haar vragen oproepen. Intussen neemt ze het samen met haar bondgenoten op tegen de Skrulls, die de gave hebben om van gedaante te veranderen en die onder leiding staan van Talos. Weet één van de meest krachtige superhelden van het universum de vijand te stoppen?

Social Media

Agent Phil Coulson

avatar van Demeter

Demeter

killyou007 schreef:
niks kan haar deren, atoom boom naast der oor en niks gene schrammetje

Zolang zo'n atoombom niet ontploft lijkt het me logisch dat hij geen schrammetje veroorzaakt.

avatar van Noodless

Noodless

Voor mij één van de zwakste Marvelfilms. Een superheld die mij niet weet te boeien, een belachelijk plot en waarbij de samenhang met o.a. de film The Avengers een zeer flauwe zet is. Maar de eindscène met de atoombommen tart alle verbeelding. 3/10

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Slecht.

Vrij tamme introductie van een saaie superheldin. Saai, want ze kan alles, zoals we in Endgame ook gezien hebben. Bovendien is zij ook lelijk - niet het snoetje van Brie Larson, maar het design van Captain Marvel. De overdaad schelle CGI in combinatie met die typische jaren 90-kostuums is geen geslaagde mix. Ik moet wel toegeven dat de jaren 1990 er zo nu en dan goed uitkomen - het zijn ook de spaarzame toffe momenten en wat mij betreft had men volop de kaart van komische jaren 90-pulp mogen trekken.

Larson weet overigens een weinig charismatische superheldin neer te zetten. Het zegt iets dat haar ondersteunende tegenspelers Jude Law en Samuel L. Jackson - ondanks de altijd wat fake aandoende verjongingskuur - veel amusanter zijn.
Alles bij elkaar is het gevoel dan toch één dat het een verplichte overbrugging is tot aan Endgame.

avatar van Supernatural

Supernatural

Gisteren gezien,en ik moet zeggen erg leuke film.ik moest wel in het begin er echt inkomen.maar de film werd uit eindelijk toch nog erg tof.een prima cast verders.fijn dat Samuel L jackson ook weer van de partij was,toch een fijne acteur.en het verhaal ook prima.heb me zeker vermaakt.van mij mag er zeker een vervolg komen.en natuurlijk ook meer marvel films,ik hou van marvel vooral dr strange vind ik erg goed maar de andere marvel films ook dus kom maar op met de volgende marvel film.

avatar van M(O)H

M(O)H

ik heb helaas de marvel films de afgelopen jaren gemist, begonnen met de MCU in chronologische volgorde te kijken.

Captain Marvel is ok, niet heel bijzonder.

Kritiek hebben anderen goed omschreven.

Samuel L Jackson zorgt gelukkig voor een meerwaarde.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Opnieuw een weinig verrassende doorsnee Marvelfilm. Marvel staat garant voor altijd goed en vermakelijk maar nooit top, en dat is ook hier weer het geval. De film beklijft zelfs iets minder dan voorgaande films en bengelt ergens onderin. Het probleem is dat de superhelden te sterk is en minder boeit. Al doet Larson het wel goed. Wie echt de show steelt echter is de kat!

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Opnieuw gezien en mweh. Ik was er vorig jaar in de bios al niet erg onder de indruk van en thuis blijft er nog minder van over. Eerste uur is echt doodsaai, daarna gaat het wel. Brie Larsson doet het wel leuk, mooie meid ook, maar haar rol is me veel te powerwoman-achtig. Veel te geforceerd hoe zij na 10 jaar MCU plots de heldin moet zijn. Ze is te krachtig, kent nauwelijks een zwakke plek en ze is totaal oninteressant als heldin. Samuel L. Jackson en de kat brachten gelukkig nog wel wat luchtigheid in de film en de 90's setting is voor mij ook grappig en herkenbaar, maar het is wel onvoldoende. Ondanks 'slechts' twee uur speelduur voelt het veel te langdradig aan.

2,5* (was 3*)

avatar van Collins

Collins

De eerste pakweg 20 minuten zijn niet erg indrukwekkend. Brie Larson en haar mentor Jude Law (ietwat stroef spelend) in intensieve gevechtstraining gevolgd door een militaire bevrijdingsmissie. De speciale effecten en de aankleding zijn aan de saaie kant. Van spanning is geen sprake. Dat kan echt alleen maar beter worden. Aldus houd ik de moed erin op weg naar de rest van de film.

En, gelukkig wordt het alleen maar beter. Als de film op aarde en in de jaren 90 aanbelandt, komt er pit in de film. Dat gebeurt met veel actie gerelateerd aan buddy-komedie of andersom. Larson en Samuel L. Jackson vormen een geweldig dynamisch duo. Jackson heeft een digitale verjongingskuur ondergaan en de gewenning aan Jackson op middelbare leeftijd gaat gemakkelijk. Zijn transformatie ziet er zeer overtuigend uit. In dat opzicht is het trouwens merkwaardig dat met name in de scènes aan het einde van de film (met een vliegende Larson) de digitale animatie er zo beroerd uitziet.

Het verhaal voelt fris aan. De kijker blijft de gehele film in de buurt van Larson en gaat samen met haar op zoek naar haar identiteit. Ja, die is ze kwijt. Hoe origineel. Ik zei niet dat het verhaal fris is. Ik zei dat het fris aanvoelt. De weg naar het antwoord zit vol fijne actie en fijne verrassingen. De introductie van het personage Goose bijvoorbeeld. Goose is een belachelijk maar aandoenlijk personage en goed voor een paar spontane lachsalvo‘s. Heerlijk.

Leuke held hoor, die Brie Larson. Captain Marvel komt wat laat op gang maar larson overtuigt absoluut. Ondanks de vele CGI zwakheden, groeit zij gaandeweg de film uit tot een drieste en geestige maar ook krachtige verrijking van de door heren gedomineerde club "The Avengers".

avatar van Decec

Decec

Uitstekend actie/avontuur/SF film...

Uitstekend 3D kwaliteit breedbeeld...

Uitstekend DTS HD 7.1 geluid...

Uitstekend acteerwerk...

Prachtige gemaakte SF film...

Prima verhaal....

Ben benieuwd voor vervolg Avengers...

Top!

Ben alle Marvel films opnieuw aan het kijken en dit keer chronologisch. Captain Marvel had ik nog niet gezien, dus die heb ik gisteren gekeken. Elke dag één film zeg maar.

Easily de slechtste Marvel film zeg, een slechtere actrice voor een hero hadden ze niet kunnen uitkiezen. In Kong Skull Island vond ik haar wel ok, niks mis mee, maar hier vind ik haar verschrikkelijk. Totaal geen charisma, komt arrogant en bijzonder saai over, qua emotie hoef je hier niets te verwachten en daarnaast komt ze gewoon niet...aangenaam over, om het maar zo te zeggen.

Heb echt met moeite deze uitgekeken en ben een paar keer weggezakt ook. Zoiets komt bij mij alleen voor als ik iets echt heel saais zit te kijken. Ik las op Wikipedia dat de media haar acteerwerk prijsde, voor oa de emotie....welke film hebben zij gekeken? En ik las over Rotten Tomatoes dat ze internet trolls de schuld gaven van slechte cijfers en ze hadden smoesjes over een bug en weet ik veel allemaal.

Of Rotten Tomatoes, mensen vinden het gewoon echt trash. Het mist alles wat de andere MCU films tof maakt, en afgezien van een paar actiescènes viel me dit ook maar tegen. Nah, echt eentje die ik niet nog een keer zal kijken. Ik denk zelf ook dat het succes komt omdat mensen insane hyped waren voor Endgame en ze dachten dat dit echt een must see was qua verhaal. Nou, nee hoor.

We zagen haar gelukkig heel weinig in Endgame ook en ik geloof dat dit met een reden is gedaan. Ze zijn zich er maar wat van bewust dat men liever de andere Avengers ziet. Er komt nog een vervolg toch? Al hoor je er niks over en lijkt het ook niet in de aangekondigde phases te zitten, zegt ook al genoeg dan.

avatar van LhKsoft

LhKsoft

Tja, tis eens wat anders.. Ik dacht eerst aan een vrouwelijke Capt. America, zoals je ook een vrouwelijke Superman hebt, dus deze film heb ik heel lang links laten liggen. Toch maar eens gekeken, en wat heeft dit mij aangenaam verrast. Tja, Capt America zal ze nooit zijn, meer een soort Capt Universe. Maar ach, ik heb er toch van kunnen genieten.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Puur ter completering gooi ik er de laatste nog niet-gekeken Marvelfilms maar eens achteraan. Ook al zijn het de helft van de tijd geen goede films; leuk popcornvermaak zijn ze bijna altijd. Captain Marvel zou ik zeker niet scharen tot de betere delen van de franchise (echter ook niet tot de slechtste), maar weet in ieder geval enkele vermakelijke setpieces uit de hoed te toveren, en duurt gelukkig ook niet immens lang. Ook een pluspunt vind ik dat de film ongecompliceerd op zichzelf staat, en niet om de vijf minuten zit te verwijzen naar andere films en figuren. Dit soort lossere delen mogen er gerust vaker zitten in de MCU. In Avengers: Endgame vond ik Captain Marvel een suf personage, in haar eigen film valt dat echter een stuk beter mee. Brie Larson heeft best wel wat charisma, en ook een leuke chemie met Samuel L. Jackson. In het laatste halfuur begon m'n aandacht wat te verslappen; dat Captain Marvel zo absurd machtig is, zorgt ervoor dat de film in het eindstuk zo saai wordt als maar kan. Die saaiheid wordt ook in de hand geholpen door het flauwe CGI-fest waar de film in vervalt op het einde. 3*.

avatar van Tom-Hanks

Tom-Hanks

Typische superheldenfilm zoals er al duizenden bestaan ondertussen. En 'Captain Marvel' is in hetzelfde bedje ziek als veel andere Marvelfilms: er wordt meer aandacht en geld besteed aan CGI dan aan het verhaal of zelfs de personages. Gemakkelijk geld, want dat willen de fans graag zien. Zo hebben meerdere personen van het 'Kree-team' een blauwe huid, waarschijnlijk enkel met de bedoeling om de gamefans te behagen. Daarnaast stelt het personage van Captain Marvel zelf mij wat teleur. Hollywood wilt graag sterke vrouwen meer promoten, maar maken hierbij de grote fout door te denken dat 'badass' zijn hetzelfde is als een sterke persoonlijkheid hebben. Geen twijfels, weinig emoties en altijd juist beslissen zonder tweede gedachten. Op deze manier raken de helden hun menselijkheid kwijt, waardoor ik het moeilijk vind om met hen mee te leven. Het voelt allemaal geforceerd aan en niemand kan genieten van iets geforceerd.

Ik zal deze film waarschijnlijk snel vergeten, maar heb hem wel kunnen uitkijken zonder grote moeite. Dus ik zal hem maar niet buizen: *2,5

avatar van MovieMeister

MovieMeister

Dit is een leuke film. Maar zeker niet de beste uit de reeks. Wel iets beter dan Captain America the first Avenger.

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Had deze nog niet gezien. Minder dan de avengers maar wel mee vermaakt

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Allemaal net iets meer PG-13 dan sommige andere MCU-films, met een heldin die qua karakter meer Steve Rogers dan Tony Stark is en dialogen die wat minder vileine humor bevatten (ook al omdat de jonge Fury hier nog niet zo wantrouwig en cynisch is). Gelukkig zitten er toch genoeg twists & turns in de plotwendingen en zijn de visuals weer fraai, en bovendien is het altijd leuk om Jackson weer eens in een hoofdrol te zien. Brie Larson draagt de film meer dan adekwaat, Jude Law geeft goed partij, en zo valt er hier best wat te genieten, maar een essentieel onderdeel van het MCU is dit niet, noch qua plot noch qua zeggingskracht, en of een heldin die zó onkwetsbaar is veel vervolgfilms gaat (en kán) krijgen lijkt me ook nog maar de vraag. Zoals James Berardinelli zegt is deze film meer geschikt "for those interested in getting their MCU fix than being fully immersed in a unique superhero experience", en uiteindelijk is daar op z'n tijd niks mis mee.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

'Captain Marvel' slaat een brug tussen 'Avengers: Infinity War' en 'Avengers: Endgame' en doet dat goed.

Het grootste deel van de film werkt goed als het op zichzelf staande oorsprongsverhaal van Carol Danvers (Larson), terwijl ze haar verleden samenvoegt. Beginnend met haar al op de Kree (de blauwe aliens, zoals te zien in 'Guardians of the Galaxy') thuiswereld is slim en bespaart het omgaan met het hele aliens op aarde-gedoe. Vers wordt getraind door Yon-Rogg (Law) en heeft bijna geen herinnering aan haar leven op aarde, behalve enkele fragmenten van Lawson (Bening) en Maria (Lynch).

Nadat Carol weer op aarde is beland, begint ze het mysterie te ontrafelen van wie ze is, met de hulp van Nick Fury (Jackson) en (in mindere mate) Coulson (Gregg). Ze herenigt zich met Maria en komt erachter dat ze allebei piloten waren - wat later tot een aantal mooie gevechten leidt! Het belangrijkste plot is echter dat Carol midden in een Intergalactische oorlog tussen de Kree en de Skrulls (de groene aliens, Shapeshifters) zit.

Talos (Mendelsohn) is een Skrull en doet geweldig werk - geweldig om zijn Aussie-accent te horen als hij in Skrull-vorm is! Ronan (Pace) is terug voor sommige scènes, maar de andere Kree-offsiders hebben niet zoveel te doen.

In het begin is het vrij rustig maar wanneer Larson en Jackson samen op het scherm verschijnen, blijkt het een zeer solide actie-/avonturenfilm. Er werd meer in gelachen dan ik had verwacht. De film- en muziekreferenties uit de jaren 90 zijn leuk om te zien/horen. Geweldig om Carol's krachten te zien ontwikkelen en de "twisten" net na halverwege de film.

Als de aftiteling in beeld komt even doorkijken, daarna gebeurt er nog iets met de "Flerken".

Een aardige bijna avondvullende film en onze waardering is een 7+.

avatar van ILDIB

ILDIB

Pff hopelijk hoeft ze nooit meer te rennen in een film. Niet om aan te zien.

Verders vrolijke en vermakelijke film. Hier en daar iets teveel gelaser maar ach.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Lovelyboy schreef:

Ja goh....verhaal, het zal. Kree en Skrulls, het zal. Meestal haak ik wel wat af met van die buitenaardse toestanden, werelden en volken. Veel introductie krijgt het geheel trouwens niet echt, men is in oorlog. Ondanks het begin, tot ze op planeet 53 uitkomt, vind ik het allemaal niet zo bijster interessant. Maar daarna ontvouwt het plot zich toch wel naar een grappig, vermakelijk geheel.

De film wordt vooral gemaakt en naar een goed niveau getild door een charmante en overtuigende Larson en natuurlijk de altijd overtuigende en goede Samuel L. Jackson die weer lekker zichzelf is. Verder ziet het er allemaal geweldig uit, gave knokscenes, een snufje spanning, vooral ook veel humor en een bijzonder geestige kat. Mijn eigen gisteravond nog gecontroleerd maar niets raars gevonden in eerste instantie, je zal toch als inbreker toevallig inbreken waar zo'n kat woont, bye bye zwaai zwaai.

Absoluut geen hoogstaande shit maar wel bijzonder leuk vermaak als het eenmaal op gang is. Prima film.

Aan de herkijk, en hij is er zeker niet slechter op geworden, in andere woorden heb ik me prima vermaakt en dat terwijl ik me een paar jaar terug toch echt niet als superheldenfilm fan zag en zelfs vermeed. Maar dat is toch wel veranderd en het genre spreekt me steeds meer aan.

Andermaal brengt Jackson de sjeu, is Mendelsohn best oke en is Larson natuurlijk om te smullen en een goed reden om te kijken, buiten dat vult ze de rol prima in. Er is zat humor, andermaal prima gelachen om de flerken, en is de actie en zijn speciale effecten en CGI prima. Het verhaaltje met de Kree en Skrulls blijft een punt dat bij aanvang niet interessant is, maar gelukkig verbetert het geheel bij aankomst op aarde mid jaren '90. En het door sommige gehekelde feministische powervrouw toontje maakt mij niet zoveel uit, Larson kan bij mij wel een potje breken. Een halve ster erbij wat mij betreft.

avatar van martijn011

martijn011

• 1995 berichten

Na een hele reeks herzieningen van de Marvel films eindelijk aangekomen bij een film die ik nog niet gezien had. Helaas kwam ik er tijdens het kijken achter dat ik weinig gemist heb want ik vind Captain Marvel maar een oninteressant personage.

De film gaat over Carol Danvers, een piloot die na een ongeluk superkrachten krijgt. Ze wordt onderdeel van een buitenaardse oorlog tussen twee rassen en moet haar krachten gebruiken om de aarde te beschermen.

Met die superkrachten gaat het meteen al vrij snel mis. Het is allemaal vrij onduidelijk wat ze nou precies kan, en eventjes lijkt het ook mis te gaan, maar dan komen er krachten vrij waardoor eigenlijk niks of niemand ook maar enige weerstand kan bieden. Spanning kent de film dan ook geen seconde omdat je toch al weet dat er nog geen haartje verschroeid zal worden.

Eigenlijk zijn de scènes met Nick Fury veel leuker en interessanter. Met hem erbij komt er ook wat meer humor in de film en is het allemaal wat luchtiger. Hij redt de film een beetje waardoor het allemaal nog wel behapbaar blijft.

Toch is deze film geen voldoende waard, 2.5*.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Ik ben Captain Marvel in de loop der tijd (het afgelopen jaar 4x bekeken) eigenlijk steeds leuker gaan vinden. Als prequel staat dit grotendeels los van de plotlijnen van het MCU (afgezien van de introductie van een aantal personages: Fury, Coulson, Ronan, de Captain zelf), maar de film heeft vaart, hij is lekker ongecompliceerd (geen morele grijstinten) en af en toe bijzonder grappig, Samuel L. Jackson speelt alsof dit zijn allereerste film is, er is serieuze ontroering bij de ontmoeting met Maria Rambeau, de derde akte zakt niet in en wordt ook niet eindeloos gerekt, er is een lekkere schurk (Jude Law stelt eigenlijk nooit teleur), er zitten een paar leuke twists in, en de twee belangrijkste pluspunten: de film straalt een enorm plezier uit, en Brie Larson is perfect als het onverstoorbare en vaak mooi ironisch kijkende titelpersonage. Een ontzettend kleurrijk totaalpakketje.

avatar van umbra

umbra

Niet het beste van Marvel, maar kijkt altijd wel vlotjes weg en audiovisueel meestal wel flitsend.

super vette mooie film

avatar van teigertje

teigertje

Na deze opnieuw gezien te hebben.

Blijft deze Superhelden film met de Superheld Captain Marvel.

Nog steeds een hele leuke en prachtig gemaakte film.

Met een aantal zeer belangrijke tijdlijnen.

De komst en ontwikkeling van Nick Fury wanneer hij nog een FBI agent is.

En door Captain Marvel haar komst, hij gaat ervaren er meer is, het buitenaardse en andere beschavingen.

De prille start van de Avengers waar eigenlijk Captain Marvel de eerste Avenger is.

Knap in elkaar gezette film.

Met een uitstekend spelende cast.

En met mooi gemaakte Cgi special effecten.

Niet de beste Marvel film, maar zeker niet de minste.

Ook heeft de film prachtige film muziek.

Blijft een geslaagde en prachtige film.